מתחתנים? הנה 7 צעדים בדרך למציאת מקום לחתונה שלכם

רגע לפני הרגע המאושר בחייכם, צריך לאתר את המקום הנכון מבחינתכם לעריכת החופה. לחוצים? מדריך יד2 נחלץ לסייע רגע לפני הרגע המאושר בחייכם

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להתחתן! עכשיו מתחיל המסע לארגון החתונה המושלמת. אבל איפה מתחילים? בהנחה שכבר הגדרתם את סגנון החתונה שלכם, השלב הבא הוא לבחור באולם או בגן האירועים שיתאים לכם. קחו בחשבון שמיקום האירוע הוא קריטי להצלחתה של מסיבת הכלולות שלכם.

למרות כובד ההחלטה, אין סיבה להיכנס ללחץ. להיפך, עבור זוגות רבים החיפוש הזה יכול להיות דווקא מאתגר ומהנה, אז למה לא גם עבורכם? הכנו עבורכם מסלול בן 7 צעדים, שיוביל אתכם בביטחה לבחירת המקום המושלם לחתונה.

צעד ראשון: רשימת אורחים ותקציב

מי יהיו האורחים במסיבה וכמה מוזמנים אמורים להשתתף בה הן שתי השאלות הראשונות שעליכם לשאול את עצמכם, שכן מספר האורחים הוא אחד החלקים החשובים ביותר בפאזל תכנון החתונה. אין ספק שלסגנון החתונה יש השפעה רבה על המיקום הנבחר, כך שאם אתם עורכים חתונה בחיק הטבע בוודאי תחפשו מקום על חוף הים או ביער. אבל יש גורמים נוספים שמשפיעים על הבחירה, ובראשם מספר האנשים שהמקום יכול להכיל.

כשאין מגבלות תקציביות, כל זוג יכול לתכנן אירוע גדול וליהנות ממבחר אינסופי של אפשרויות מקום. אבל סביר להניח שהמשאבים הכספיים שלכם מוגבלים. לכן, היו מודעים כבר מן ההתחלה למגבלות הפיננסיות שלכם, עירכו חישובים מדויקים והגדירו תקציב שבו תדבקו.

צעד שני: תאריך החתונה

קביעת תאריך החתונה ישפיע על החלטות רבות אחרות, כולל בחירת מקום האירוע. לאחר שהבנתם את סדר הגודל של רשימת האורחים, תאריך האירוע הוא הגורם המשמעותי הבא. אל תתפלאו אם יתברר שכדי להשיג את המקום הרצוי יהיה עליכם לגלות גמישות בעניין תאריך החתונה, או להיפך: להתגמש בבחירת המקום כי חשוב לכם שהחתונה תתקיים בתאריך ספציפי.

רק לאחר שברור לכם על מה אתם מוכנים להתפשר, על מקום האירוע או על התאריך, התחילו לחפש את המקום שבו תערכו את החתונה שלכם. אם אתם ספונטניים, תהיה לכם יותר גמישות בבחירת התאריך, לעומת זאת אם אתם מחושבים יותר ככל הנראה תיקחו בחשבון גם העדפות של אורחים קרובים, כמו הורים, אחים ואחיות וכיוצא באלה.

צעד שלישי: מקומות פוטנציאליים

עכשיו מגיע החלק הכיפי – בחירה של שלושה מקומות פוטנציאליים שיתאימו  לתקציב שלכם אבל לא פחות חשוב, לסגנון שמשקף את ההעדפות שלכם. כמובן שבסופו של דבר תבחרו במקום או באולם שיכולים להכיל את מספר המוזמנים שלכם, אבל אין ספק שתוכלו למצוא יותר ממקום אחד כזה ואת הסינון ערכו בהתאם לסגנון החתונה שבחרתם. איך מחליטים? זה פשוט:

  • היזכרו באירועים של חברים או בני משפחה שבהם הייתם אורחים ורישמו לפניכם את אלה שהכי אהבתם1 פרטו מה בדיוק אהבתם באותם אירועים כדי להקל על עצמכם להגדיר את הסטייל האישי שלכם.
  • התקשרו לכמה חברים טובים ושאלו גם אותם על אירועים שבהם השתתפו או על אולמות ומקומות מיוחדים שאולי לא שמעתם עליהם.
  • חפשו באינטרנט, איך לא. יש אינספור אתרים שנועדו במיוחד לחתונות ושם תוכלו למצוא הרבה מאוד טיפים ורעיונות מצוינים לאולמות, מקומות וסגנונות חתונה.

והנה עוד טיפ חיוני נוסף: אתם לא צריכים לצאת מהבית ולשוטט מאולם אחד למשנהו כדי למצוא את המקומות הטובים ביותר עבורכם. עשו זאת מהבית, תוך גלישה נוחה ונעימה באתר b144, בו תמצאו דוגמה נהדרת למבחר אולמות וגני אירועים באזור המרכז. כל אולם מציג בקצרה את המאפיינים הבולטים שלו, כך שמתוך שפע ההצעות תוכלו לבחור בשלושה או ארבעה  מקומות מתאימים, ורק אז לצאת לדרך ולבדוק אותם בשטח.

צעד חמישי: הסיור

משיצרתם לעצמכם רשימה של מקומות פוטנציאליים, זהו הזמן לצאת לסיור. הקפידו להגיע בשעת ערב, בזמן שמתקיים אירוע במקום, כי רק כך תוכלו להתרשם מהאווירה, לבדוק את היחס של הצוות ואת מידת המקצועיות שלו ולראות במו עיניכם אם בני הזוג מרוצים מהשירות שניתן להם.

בדקו גם האם מנהלי האירוע יאפשרו לכם להגיע לחתונה כאורחים ולא יטריחו אתכם כל הערב בניהול האירוע וכן בידקו שהניהול נעשה ברוח טובה ומכסה כל בעיה שמתעוררת במהלך הערב. כנסו לאינטרנט וחפשו ביקורות וחוות דעת על המקום.

צעד שישי: דברים שחשוב לברר

עכשיו, כשיש לכם רשימת אולמות או מקומות פוטנציאליים, יש כמה דברים שחשוב מאוד לברר לפני שתבחרו באחד מהם:

  • האם יש בידי בעלי המקום רישיון עסק בתוקף? בשום אופן אל תוותרו על בדיקה זו כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מסובכים עם בעלי עסק לא חוקי.
  • אוכל: טוב, מי לא מכיר את שלב הטעימות? הוא חשוב מאוד וגם יכול להיות אחת המשימות היותר מהנות בכל התהליך. טעמו כמה שיותר והרכיבו תפריט מגוון דיו כדי שכל האורחים יוכלו ליהנות ממנו. ואם הכשרות חשובה לכם, אל תשכחו לברר זאת מראש.
  • קיראו את האותיות הקטנות בחוזה ושימו לב שלא גובים מכם תוספת תשלום על פרטים חסרי כל ערך כמו שטיח בכניסה לאולם, בידקו שיש ביטוח צד ג׳ כך שאם מי מהאורחים ייפגע תהיו מכוסים, בררו האם התשלום כולל גם את עיצוב האירוע, תאורה, הגברה, מסכים וכדומה, ומה הם תנאי ביטול החתונה, חס וחלילה. בנוסף, שימו לב שהתשלום כולל גם את אנשי הצוות כך שלא יחייבו אתכם לתת טיפ לכל העובדים.
  • חשוב מאוד: אם בעלי המקום לא מעוררים בכם אמון, אל תחתמו איתם על חוזה בשום אופן.
  • בידקו שיש למקום אבטחה, מקום חניה גדול מספיק ומאורגן היטב או הסדרי חניה מספקים.
  • במקרה שברצונכם להשתמש בספקים חיצוניים, בידקו שניתנת לכם האפשרות לעבוד עם ספקי חוץ ומהי המשמעות על המחיר.
  • בידקו מה כלול בתפריט האלכוהול הבסיסי. לפעמים, המגוון מצומצם מאוד ואז בני הזוג נאלצים לקנות בעצמם את מרבית המשקאות והעלות של האירוע תזנק שלא לצורך. התמקחו על כך שהתפריט יכלול מגוון רחב ונדיב של משקאות אלכוהוליים.

צעד שביעי: הבחירה

עכשיו הזמן לבחור. שבו בנחת, שקללו את כל הנתונים. כדאי להחליט מהראש, אבל גם ללב יש משקל. חשוב שתרגישו "מחוברים" למקום בו תהפכו לזוג נשוי. לבסוף, אם בחרתם במקום מרוחק מביתם של מרבית האורחים, ארגנו הסעות למקום. בדרך כלל, מקומות מרוחקים עולים פחות וזה משאיר לכם תקציב שיכסה את עלות ההסעות.

אז מה נשאר? רק לאחל מזל טוב ואושר מירבי בנישואיכם הטריים והקרובים!