מזרן ויסקו מול לטקס – מהם ההבדלים?

אם החלטתם שהגיע הרגע והתחלתם לחפש את המזרן הבא שלכם- בכתבה הבאה כל היתרונות וההבדלים בין סוגי המזרנים

אם אתם מוצאים את עצמכם קמים לעיתים קרובות במהלך הלילה, סובלים מכאבי גב בבקרים או מוטרדים מתנועות בני זוגכם השוכבים לצידכם – כנראה שהגיע הזמן לשדרג את המזרן שלכם לדגם חדש. שנת לילה איכותית אינה עניין של מותרות – מדובר באחד הגורמים המשמעותיים ביותר בכל הנוגע לאיכות החיים שלכם. שינה קטועה או לא איכותית היא בעלת השפעה נרחבת על בריאות הגוף והנפש, היכולות הקוגנטיביות וגם על מצב הרוח שלכם במהלך היום.

הגיע הזמן להתחדש

אם החלטתם שהגיע הרגע והתחלתם לחפש את המזרן הבא שלכם, ודאי שמתם לב לכך ששוק המזרנים בישראל מציע שפע בלתי נדלה של אפשרויות. בין עושר הדגמים, הגדלים, החומרים ומילויי המזרן המוצעים, ניתן להצביע על שני סוגים פופולריים ומומלצים במיוחד: הויסקו והלטקס. שני סוגי המזרנים הללו הם בין האיכותיים, הבריאים והנוחים ביותר שבנמצא, אך לכל אחד מהם החסרונות והיתרונות שלו. מה ההבדל ביניהם? למה הם מומלצים כל כך? והכי חשוב: איזה מזרן הכי טוב?

הכירו את הויסקו

הויסקו הוא חומר שפותח במקור בשביל חליפות האסטרונאוטים של נאס"א. הוא היה יעיל ומוצלח כל כך, שבמהרה החל לשמש גם אותנו, דיירי כדור הארץ, במוצרים שונים – ובעיקר באביזרי שינה. מדובר במעין ג'ל צפוף בעל מרקם נוקשה בצורתו הטבעית. כאשר הוא בא במגע עם חום, הוא מתרכך במהירות רבה ומתאים את עצמו לצורת כל עצם הנלחץ אליו. מדובר בתכונה שימושית במיוחד, כיוון שהגוף האנושי מפיץ מידה מספקת של חום כדי לגרום לתהליך להתרחש. כתוצאה מכך, בעת שכיבה על מזרן ויסקו, החומר מתעצב במהירות כדי לקבל ולהכיל את תנוחת הגוף. התהליך מתרחש במהירות רבה, כך שאפשר להחליף תנוחות ללא הרף במהלך הלילה, ובכל פעם המזרן יתעצב מחדש כדי לספק לכם שינה נוחה ורכה מאין כמוה. לתמיכה מושלמת, ניתן לצוות למזרן גם כרית עשויה ויסקו. כרית ויסקו מסוגלת להתאים את עצמה לראש ולצוואר של השוכב עליה, בכל תנוחת שינה ובמהלך כל ההתהפכויות המתרחשות במהלך הלילה.
קראו עוד על  ויסקו.

הכירו את הלטקס

הלטקס הוא חומר גמיש ועמיד ביותר, העשוי משרף עץ הגומי. השרף עובר תהליכים שהופכים אותו למעין קצף ספוגי וגמיש. ניתן לעשות בחומר הזה שימושים רבים, אך הנפוץ שבהם הוא בייצור מזרנים נוחים ואלסטיים במיוחד. בעזרת מניפולציות שונות ניתן לשנות את צפיפות החומר ובכך ליצור מזרנים בדרגות קושי שונות. מזרני לטקס רבים הם טבעיים כמעט לחלוטין, אם כי רובם משלבים גם חומרי סינתטיים. בשל כך, הוא נחשב לבחירה אקולוגית התורמת לסביבה בת-קיימא.

ויסקו או לטקס?

לפני שנתחיל בהשוואת ויסקו מול לטקס, חשוב לדעת כי בשני המקרים, החומרים משמשים בדרך כלל לריפוד השכבה העליונה של המזרן בלבד, כיוון שכוחם הגדול הוא באופן בו הם משפיעים על הגוף. כלומר, ניתן למצוא מזרני ויסקו וגם לטקס המבוססים על קפיצים או ספוג, לפי ההעדפה האישית שלכם.

לא בטוחים איך בוחרים מזרן? בואו נסקור את ההבדלים בין שני החומרים במאפיינים שונים:

נוחות:
שני סוגי החומרים מתהדרים בהענקת שינה איכותית ונוחה. עם זאת, למרות גמישותו של הלטקס, הוא שומר על התנגדות קבועה ואין לו את היכולת של הויסקו להסתגל ולהתאים את עצמו לשוכב עליו.

בריאות
תכונותיו של מזרן הויסקו יוצרות חלוקה שווה של המשקל על פני כל המזרן, המונעת הצטברות של לחץ על נקודות מסויימות בגוף. מסיבה זו, מזרנים אלה מתאימים במיוחד לאנשים שסובלים מכאבי גב, דלקות פרקים או כאלה שמחלימים מפציעה. מזרני לטקס עשויים להיות בריאים יותר או פחות, בהתאם לאיכותם ולדגמים הספציפיים שלהם.

עמידות:
כיוון שהלטקס הוא חומר טבעי, הוא מתבלה במהירות רבה הרבה יותר מהויסקו, שהוא סינתטי לחלוטין ומהונדס בצורה שהופכת אותו לעמיד במשך שנים רבות.

אוורור:
הלטקס נחשב לחומר מאוורר במיוחד. הגרסאות הישנות של הויסקו היו קולטות את חום הגוף והופכות את המזרן לפחות נעים בקיץ. למרבה השמחה, טכנולוגיה חדשה שפותחה בחברת פנדה מאפשרת גם למזרוני הויסקו שלנו להיות מאווררים ונעימים בכל עונת השנה.

היפואלרגניות:
גם הויסקו וגם הלטקס הם חומרים היפואלרגניים שמונעים הצטברות של אבק, שהוא בין מעוררי האלרגיה הנפוצים ביותר. במזרנים של פנדה ישנה גם שכבה של סיבי פחם המונעת התפתחות של רגישויות או אלרגיות מסוגים שונים.

מחיר:
חשוב לזכור כי הויסקו והלטקס מרכיבים את השכבה העליונה של המזרן בלבד. מחירי המזרנים מושפעים מגורמים רבים, כך שקשה לשפוט מהו החומר היקר יותר. המחיר הסופי של המוצר תלוי בעיקר באיכותו וגם בחברה שממנה אתם רוכשים אותו.

לסיכום

בקניית מזרן, מדובר בסופו של דבר בעיקר בעניין של העדפה אישית. עם זאת, רוב האנשים מעידים כי מזרן ויסקו הוא הבחירה המועדפת עליהם. מזרני ויסקו הם נוחים ובריאים במיוחד, והטכנולוגיות החדשות הופכות אותם למאווררים ולמושלמים עבור אנשים הסובלים מאלרגיות ורגישויות שונות.

איפה קונים מזרני ויסקו? בחברת פנדה תוכלו למצוא מזרני ויסקו איכותיים מדגמים שונים, שיבטיחו לכם שינה איכותית ונעימה במהלך כל הלילה. בחברת פנדה משווקים את המוצרים בצורה מקוונת בלבד, דבר שמאפשר לנו להוזיל את המחירים באופן משמעותי, בלי להתפשר על האיכות הגבוהה ביותר שיש לשוק להציע.