מה גורם לנשירת שיער ואיך עוצרים את זה?

נשירת שיער אצל גברים ולבטח נשים לא תמיד מתקבלת בשלוות נפש. גברים ונשים רבים תרים אחר פתרונות שיגרמו להאטה של נשירת בשיער ואף עצירתה. על מנת להכיר את הנושא מקרוב, יש לגעת במספר נקודות חשובות הנוגעות לתחום נשירת השיער.

נשירת שיער אצל גברים ולבטח נשים לא תמיד מתקבלת בשלוות נפש. גברים ונשים רבים תרים אחר פתרונות שיגרמו להאטה של נשירת בשיער ואף עצירתה. על מנת להכיר את הנושא מקרוב, יש לגעת במספר נקודות חשובות הנוגעות לתחום נשירת השיער.

מה הגורמים העיקריים לנשירת שיער?

ניתן להצביע על מספר רחב של גורמים המביאים לנשירת שיער. בחלק מהמקרים מדובר בתהליכים עליהם אין לנו שליטה ובאחרים דווקא יש לנו שליטה, ואנו נוכל לצמצמם או לגרום להם להיעלם.

לצערם של רבים, הסיבה הבולטת ביותר לנשירת שיער נוגעת לגנטיקה. מדובר בתופעה ששמה  Androgenetic Alopeciaוהיא נפוצה באופן גורף אצל גברים מאשר נשים. מעבר לסיבות גנטיות, ישנם גורמים נוספים התורמים להתקרחות. בין היתר ניתן להצביע על סיבות כגון בעיות במערכת העיכול ובעיות הורמונליות.

במסגרת סיבות הנוגעות לאורח חיינו, חשוב כמובן להזכיר שאורך חיים המלווה במתח ולחץ נפשי יש בו השפעה על השיער ואנשים אשר חווים מתח ולחץ רב, נוטים לפתח נשירה מהירה. הלחץ והמתח משפיעים על מערכות נוספות בגופנו ולכן רצוי להקדיש זמן משמעותי לפעילויות המרגיעות אותנו, בין אם בפעילות גופנית, האזנה למוזיקה או כל תחביב אחר.

מה ניתן לעשות בכדי למנוע נשירה?

רוב ההמלצות בנוגע למניעה מראש והקטנת הסיכוי לנשירת שיער בעתיד נוגעות למספר רחב של בדיקות שעלינו לעשות.

אצל נשים מומלץ לבדוק את רמת הברזל בדם, כשזו מהווה את הסיבה הנפוצה ביותר לנשירת שיער אצלן. במקרים ובהם בדיקות הדם יראו שקיים מחסור של ברזל בדם הדבר יוביל, בין היתר, לנשירה של שיער. ניתן להשלים את הברזל בנטילה של תוספים ובמקרים קיצוניים של חוסר בברזל – שימוש בעירויים וזאת כמובן תחת מעקב של רופא המשפחה והאחיות במרפאה משום שגם עודף של ברזל הוא מסוכן.

מלבד בדיקת הברזל חשוב לבצע מספר בדיקות נוספות אשר יוכלו  להצביע על תחילתה של נשירת השיער. בין הבדיקות  יש לבצע בדיקות הורמונליות לנשים וזאת בכדי לנסות ולזהות האם קיימות רמות גבוהות של הורמוניי מין זכריים אשר מאיצים את הנשירה.

כיצד מזהים נשירת שיער ומה ניתן לעשות כאשר היא החלה?

את תחילתה של הנשירה הן אצל גברים והן אצל נשים ניתן לזהות באופן ברור כאשר ישנה נשירה של יותר ממאה שערות ביום. זהו תהליך מואץ של נשירת שיער, והביטוי לכך יהיה במברשת שיער מלאה בשערות.

במקרים בהם הוגדרה הסיבה לנשירת השיער כסיבה גנטית, ניתן להשתמש בתרופה העונה לשם מינוקסי. התרופה מגיעה כתמיסה אשר ביכולתה להגביר את הספקת הדם לזקיקי השיער ובכך לחזק את השיער הקיים ואף להמריץ צמיחת שיער משנית. התמיסה נועדה לנשים וגברים בגילאי 18-65 והיא הוכחה כיעילה בעצירת המשך ההתקרחות במקרים גנטיים.

*** הבהרה ***
המידע המופיע במאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ או בסיס להבחנה רפואית.