מדוע משתלם לרכוש ולהשתמש במאוורר תקרה בחורף

כשאנחנו שומעים או קוראים על מאווררים, ישר אנחנו חושבים על מזג האוויר החם של הקיץ. ידעתם ששימוש במאוורר יעיל דווקא בחורף? גלו למה בכתבה הבאה!

כשאנחנו קוראים או שומעים על מאווררים בכלל ומאוורר תקרה בפרט, הנטייה שלנו היא לחשוב שמדובר במתקן שיכול לשרת אותנו רק בקיץ, כשחם ולח. אך כיום אנחנו יודעים שאפשר להיעזר במאווררי תקרה גם בחורף. זה מאוד יעיל, נוח, והרבה יותר חסכוני.

בחורף כשקר לנו בבית או בעסק, אז אנחנו נוטים להשתמש באמצעי חימום שונים. חלקם יעילים יותר, חלקם פחות, לא תמיד הם חסכוניים ולכן אנחנו נמנעים מלהשתמש בהם לאורך זמן. אך כפי שנוכל לראות, אם אנחנו נשתמש בהם לצד מאוורר תקרה, אזי שהאפקטיביות שלהם תהיה הרבה יותר גבוהה וחסכונית.

כידוע, מאוורר תקרה עם שלט מומלץ להתקין במרכז החדר. בימים רגילים הוא מאפשר לנו ליהנות מבריזה קרירה, בחורף, הוא מאפשר לנו ליהנות מפיזור אפקטיבי של האוויר החם בחלל.

כיצד אפשר להשתמש במאוורר תקרה בחורף

במצב רגיל, קרי במצב קיץ, המאוורר פועל עם כיוון השעון וכך האוויר כאמור יורד מלמעלה למטה ויוצר בריזה במקום. לעומת זאת, במצב חורף, המאוורר פועל נגד כיוון השעון, כלומר "מצב חורף", ידוע לנו שtוויר חם עולה ואז מה שקורה שמאוורר התקרה  דוחף את האוויר אל הקירות ואז הוא יורד בחזרה למטה, אזי מייעל את החימום שלנו. כך הוא מחמם בצורה אפקטיבית יותר את המקום. מדובר על פעולה מדעית פשוטה, אוויר חם עולה תמיד למעלה, בעוד אוויר קר יורד כלפי מטה.

חשוב להדגיש, בשביל להשיג את האפקטיביות הרצויה אזי שעלינו להשתמש במאוורר יחד עם אמצעי חימום אחרים, כגון, רדיאטור, מזגן, תנור חימום, אח או כל אמצעי אחר שעומד לרשותנו. הסיבה היא פשוטה, הם יוצרים עבור המאוורר את האוויר החם, והוא דואג לפזר אותו בצורה אפקטיבית בכל החדר. המאוורר עצמו לא יוצר חום, מה שהוא כן עושה, זה לפזר את האוויר שנוצר בצורה נכונה, הרבה יותר יעילה מאמצעי חימום שונים וכן הרבה יותר בריא בשבילנו שהמאוורר מזיז את האוויר בחלל.

יתרונות בהפעלת מאוורר תקרה בחורף

חסכון בהוצאות– כשאנחנו מפעילים מאוורר תקרה בחורף, אנחנו חוסכים כ- 15 אחוז מצריכת החשמל של אמצעי החימום. אנחנו נרגיש את החיסכון הזה גם בכיס אבל גם ביכולת שלנו להשתמש במערכת החשמל בצורה הרבה יותר נכונה ויעילה בחורף.

חסכון בצריכת אנרגיה – מדובר לא רק בעניין כלכלי, אלא גם בשמירה על הסביבה. ככל שאנחנו צורכים יותר חשמל, אנחנו פוגעים יותר באיכות הסביבה. ברגע שאנחנו מקטינים את צריכת החשמל ופועלים באפקטיביות רבה יותר, אז אנחנו חוסכים בצריכת אנרגיה ושומרים על הסביבה.

יעילות – כאמור, כשאנחנו משתמשים במאוורר תקרה בחורף, אנחנו נוהגים ביעילות רבה יותר בכל הקשור לחימום המקום. כך אנחנו יכולים לפזר את האוויר החם בצורה יותר נכונה, הוא מגיע לכל מקום ואנחנו יכולים להגן על עצמנו מפני הקור, במשך כל שעות היממה, בכל עת שנרצה.