למה לא כדאי לכם לקנות רכב זול?

אמנם קניית רכב זול יכולה לחסוך לכם כסף, לפחות בכל מה שקשור לרכישה ההתחלתית. יחד עם זאת, ישנם לא מעט חסרונות שנדון בהם במאמר זה

 

 

ישנם לא מעט חסרונות כמו גם חסרונות פוטנציאליים הטמונים ברכישת רכב זול שכדאי להיות מודעים אליהם. הנה כמה חסרונות נפוצים של רכישת רכב זול:

חששות בנושא המהימנות
מכוניות זולות עשויות להיות מועדות יותר לבעיות מכניות ולתקלות שונות. ייתכן שמכוניות אלה יתאפיינו באיכות בנייה נמוכה יותר וייתכן שהן לא תהיינה אמינות כמו כלי רכב יקרים, חדשים יותר או כאלה אשר מתוחזקים היטב.

תכונות וטכנולוגיה מוגבלת
מכוניות זולות יותר מגיעות לרוב עם פחות תכונות וטכנולוגיה פחות מתקדמת. מכוניות אלה עלולות לכלול תכונות בטיחות בסיסיות יותר. הן גם עלולות שלא לכלול מערכות בידור ואפשרויות נוחות שנמצאות בדרך כלל בדגמים יקרים יותר.

חששות בטיחות
מכוניות זולות יותר עשויות להיות בעלות דירוגי בטיחות נמוכים יותר ועשויות להיעדר תכונות בטיחות מתקדמות בהשוואה לדגמים יקרים יותר. השקעה ברכב בטוח יותר יכולה להיות חיונית להגנה על עצמך ועל הנוסעים שלכם.

עלויות תחזוקה גבוהות יותר
מכוניות זולות עשויות לדרוש תחזוקה ותיקונים תכופים יותר. העלות של חלקי חילוף לרכבים מוזלים יכולה להצטבר עם הזמן, מה שעלול להפוך אותם לפחות חסכוניים בטווח הארוך.

תוחלת חיים קצרה יותר
אורך החיים הכולל של מכונית זולה עשוי להיות קצר יותר מזה של רכב יקר יותר ואיכותי יותר. מכוניות זולות עלולות להתבלות מהר יותר ואולי לא להחזיק מעמד לאורך שנים של שימוש.

ערך מכירה חוזר נמוך יותר
מכוניות זולות לרוב פוחתות מהר יותר, וכתוצאה מכך ערך מכירה חוזר נמוך יותר. זה יכול להשפיע על היכולת שלכם להחזיר חלק מההשקעה הראשונית בעת מכירה או מסחר ברכב.

כיסוי אחריות מוגבלת
מכוניות זולות רבות מגיעות עם כיסוי אחריות מוגבל או ללא כיסוי כלל. המשמעות היא שאם משהו משתבש זמן קצר לאחר הרכישה, ייתכן שתאלצו להיות אחראיים לעלויות התיקון – וכמובן, שיש לקחת את הנושא הזה בחשבון.

חששות לצריכת דלק גבוהה
למכוניות זולות יותר יש ברוב המקרים, מנועים פחות חסכוניים בדלק, מה שמוביל לעלויות דלק גבוהות יותר לאורך זמן. השקעה ברכב חסכוני יותר בדלק עשויה לחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

סטייל ועיצוב מיושן
מכוניות זולות יותר עשויות להיות בעלות סגנון ועיצוב מיושנים, חסרות משיכה אסתטית ותכונות מודרניות שנמצאות בדגמים חדשים ויקרים יותר.

אתגר במכירה החוזרת
כאשר אתם מקבלים החלטה למכור מכונית שהינה זולה יותר, אתם עלולים להיתקל באתגרים בשל הביקוש הנמוך בשוק, בעקבות מצב המכונית וכמובן, גם  הערך הנתפס שלה.

נוחות ואיכות פנים מוגבלת

לרכבים  זולים יש לרוב פנים בסיסיים עם חומרים באיכות נמוכה יותר. זה יכול לגרום לחוויית נהיגה פחות נוחה וכחלק מכך גם להוביל למצב של שביעות רצון כללית מופחתת.

אז מה עושים?
לעיתים התקציב הראשוני שלכם לא יהיה מספיק בכדי לרכוש רכב יקר יותר. החדשות הטובות הן שיש מספר דרכים באמצעותן תוכלו בכל זאת ליהנות מרכב יקר וחדש יותר.

אחת האפשרויות היא בחינת האופציה של עסקת ליסינג פרטי אפשרות נוספת היא לחפש אפשרויות מימון לרכישת רכב מתקדם יותר (ניתן למצוא כיום עסקאות מימון של עד ל-100 אחוז) ואופציה נוספת היא פשוט לנסות ולהמשיך לחסוך עד שיהיה לכם את הסכום הנדרש לרכישת רכב יקר יותר.

כמובן, שגם מודעות לחסרונות יכולה להעלות מסקנה שההעדפה תהיה למכונית זולה ואם זה מה שהחלטתם תוכלו כמובן לעשות את הצעד הזה.

 

קרדיט תמונה: pexels