לימודי  הוראה – האם זה מתאים לכם?

אם אתם שוקלים ללמוד הוראה- הכתבה הזאת בשבילכם!

נהוג לחשוב שלימודי הוראה מהווים  בחירה  מתאימה עבור מי שמשתחרר מהצבא ומרגיש שיש לו זיקה לתחום ורצון לעסוק בו . אך בפועל, לימודי הוראה יכולים להתאים  גם עבור אנשים בגילאים בוגרים יותר,  העוסקים בתחום מקצועי אחר וקיבלו החלטה לעשות שינוי ובחרו בעולם ההוראה.
יש לקחת בחשבון שלימודי הוראה מהווים פעמים רבות  בחירה  הנובעת מתחושת שליחות מסוימת  כיוון שבסופו של דבר, למורים יש תפקיד  חשוב ומכריע בעיצוב הדור הבא.

 מסיבה זו קיימת חשיבות גבוהה להיות מדויקים ולקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.   

התחום הפרטני שמעניין אתכם בעולם החינוך

אחד מהיתרונות של תחום ההוראה והחינוך טמון בעובדה שהוא מאפשר לכם לבחור בין מגוון רחב של תחומים: האם אתם מעוניינים בחינוך לגיל הרך, חינוך לבתי ספר יסודיים, חינוך מיוחד או חינוך לתיכון.
מעבר לכך, זכות הבחירה באה לידי ביטוי גם במקצועות אותם תבחרו  ללמד – בהתאם לתחומים שמעניינים אתכם   ושיש להם זיקה אליהם.
אם אתם לא בטוחים, חשוב שתעמיקו בנושא הזה, שתלמדו ותבינו את מגוון  תחומי ההתמחות בעולם ההוראה ותנסו להבין אלו מהתחומים יותר מסקרנים אתכם ומדברים אליכם – אפשרות נוספת היא להתייעץ עם איש מקצוע מטעם מסגרת הלימוד.  

היכן אתם רוצים ללמוד?

בחירת מסגרת הלימוד ללימודי חינוך אמורה להתבסס על   פרמטרים כגון : השם והמוניטין של אותו מוסד לימוד, חוות דעת, קרבה גיאוגרפית, שכר לימוד ועוד..
יחד עם זאת,  במידה והחלטתם ללמוד הוראה בשלב מתקדם בחיים,  ואתם מעוניינים בהסבה מקצועית , חשוב שבהליך בחירת המסגרת תשימו דגש   על פרמטר נוסף והוא – האם תוכנית הלימודים תאפשר   לכם להמשיך ולעבוד (רלוונטי בעיקר אם יש לכם עבודה טובה שכרגע אינכם  מעוניינים לעזוב אותה) – תוכלו אף למצוא מסלולים ייעודיים של הסבה לחינוך.
כמובן, שקיימים  פרמטרים נוספים שכדאי לשים עליהם דגש כגון : עומק הלימודים, האיכות, חוויית הלימודים – האם הלימודים כוללים התנסויות וחוויות שונות ומיוחדות ועוד..

האפשרות למסלול תעודת הוראה

אם אתם בוגרי תואר מסוים ומבקשים לעסוק בהוראה  באותו התחום – למשל הוראת תקשורת, באפשרותכם להירשם לאחת  המכללות אשר מאפשרות הוצאה של תעודת הוראה.
חשוב לציין, שמורים מקצועיים יכולים לשלב את ההוראה עם תחום עיסוק נוסף – כך שגם אם חשקה נפשכם לשמור על תחום עיסוקכם הנוכחי ולשלב לצידו   את עבודת ההוראה תוכלו לעשות גם את זה.

האם אתם מתאימים להיות מורים?

לא משנה בני כמה אתם, במידה ואתם  שוקלים ללמוד הוראה ולא בטוחים אם זו  ההחלטה נכונה ואם התחום מתאים לכם, קחו בחשבון את התכונות האישיות שלכם .   
בכדי להיות מורים יש תוכנות מסוימות שצריך לאחוז בהן כגון : סבלנות, אורך רוח, כריזמה, רגישות לסביבה וכמובן, אהבה לילדים.
אז במידה   ואתם מרגישים שהתכונות הללו מתארות אתכם, כנראה שאתם מתאימים לתחום ההוראה ותוכלו לבוא בו לידי ביטוי וללוות ילדים רבים להצלחה.

לסיכום

מקצוע ההוראה טומן בחובו סיפוק רב והרצון לחוות את תחושת הסיפוק עשוי להתעורר בשלבים שונים של החיים. החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר מדי ובטח כאשר מדובר בתחום הוראה.
תמיד תוכלו לבחור בעצמכם ובמה שעושה לכם טוב, לבצע הסבה מקצועית ולבחור בתחום ההוראה.

כמובן, שחשוב שתקפידו לבחור בתבונה  את מסגרת הלימוד הנכונה, על מנת להבטיח לעצמכם את מסלול הלימודים הטוב, המקיף והאיכותי ביותר עבורכם.