לבחור את האור: הטרנדים האחרונים בעולם התאורה

בגלל החיסכון. בגלל האווירה. בגלל שאור עושה את ההבדל. מדריך יד2 שמח להציג את המגמות האחרונות בעולם התאורה

פעם התכלית של תאורת הבית הייתה פשוטה כמשמעה: להאיר. במרוצת ההתפתחות וההשתכללות של עולם העיצוב והאדריכלות, קיבלה התאורה משמעות חדשה לגמרי. כיום היא מהווה אספקט מהותי בעיצוב חללים. על ידי שינוי של תאורה אפשר לחדש כליל את אופיו של החלל ואת האווירה שבו וזוהי גם דרך פשוטה וזולה לשנות סגנון מבלי לטרוח יותר מדי.

בדקנו, חקרנו וליקטנו עבורכם את הטרנדים והסגנונות החמים ביותר לשנת 2019.

תאורה שקועה המוטעמת בתוך רהיטים וקירות

הטרנד החם ביותר שמלווה אותנו כבר כמה שנים טובות הוא טרנד התאורה השקועה. מומחי תאורה סבורים כי אחת הסיבות העיקריות שעלתה הפופולריות של תאורה שקועה היא השתלטות טכנולוגיית הלד על שוק הנורות. תאורה שקועה דורשת ריבוי של נורות ולא תמיד מאפשרת שליטה בכל אחת מהן בנפרד. כאשר רוב הבתים עוד השתמשו בנורות ליבון, זה היה "מנפח" את חשבון החשמל באופן די משמעותי, עם כניסתה של מהפכה הלד מרכיב התאורה בחשבון החשמל ירד משמעותית.

מעבר לפן הזה, כיום התאורה היא לחלוטין חלק מהפן העיצובי. מלבד הצפת אור בהיר ונעים שמשרה התאורה השקועה, היא תורמת לעיצוב הבית ומייצרת תחושה של השקעה ויוקרה.

תאורה שקועה ניתן להתקין בתוך קיר גבס, קיר בלוקים, בארון או בחדר ארונות ואפילו בתוך פרגולה או רהיטים מעץ. את ההתקנה של גופי תאורה כדאי לבצע באמצעות  חשמלאי מוסמך – זאת, לאור סיכונים כמו קדיחה לא מקצועית שעלולה לפגוע בצינורות חשמל.

תאורת הרחוב נכנסת הביתה

אחד הטרנדים החמים שהמניה שלהם רק הולכת ועולה הוא טרנד בעל ניחוח תעשייתי שלמעשה מכניס את התאורה שאנחנו מכירים מהמרחבים הציבוריים אל תוך הבית. ביטוי אחד של הטרנד הזה הוא נורות הפחם אותן אנחנו מכירים מהפאבים ומהמסעדות. רוב האנשים כלל לא מודעים לכך שמדובר בנורות פחם אבל לגמרי מודעים לאור החם והסקסי שהן מפיצות.

הגוף של נורת הפחם הוא מוארך ביחס לנורה הרגילה. הוא בולט וייחודי ועל כן בדרך כלל נוהגים לשכן את הנורות הללו בתוך גופי תאורה שקופים ופשוטים שנותנים את הבמה לנורה עצמה. מקבלים כאן למעשה אפקט כפול: אור חם שמשדר תאורת ערב עדכנית ומהוקצעת ובמקביל פריט אופנתי שמשתייך לזרם התעשייתי.

זהו טרנד חם מאוד בפני עצמו שעיקרו חשיפת תשתיות במערומיהן. דוגמה טובה לביטוי של הטרנד הזה היא בחירתם של מעצבים רבים כיום להשאיר תקרות או רצפות בטון חשופות מבלי חיפוי או ריצוף. החיסרון של נורות הפחם הוא שהן לא חסכוניות בכלל לעומת נורות הלד.

טרנד נוסף הוא גופי תאורה מנחושת – חומר שעד לא מזמן היה מקובל להשתמש בו בעיקר במרחבים ציבוריים. כיום יותר ויותר מעצבים בוחרים בנחושת כחומר לאהילים, גופי תאורה בעיצובים שונים, מנורות תלייה, ספוטים, תאורות צמודות ועוד.

תאורה בטעם של פעם

נתוני המכירות של רשתות החשמל הגדולות מצביעים על כך שבמקביל לטרנדים החדשים ישנם מספר סגנונות שנותרים אהודים על הקהל הישראלי ומנצחים ביד רמה את מבחן הזמן. כאלו למשל הן הנברשות הקלאסיות. נברשות קריסטל בסגנון עתיק בגווני זהב ושמפיניה, נברשות קריסטל מודרניות שטוחות וצמודות תקרה, נברשות בעלות אהילים וזרועות, נברשות אולם עצומות שמעניקות אפקט מרשים ומהמם של יוקרה וכיוצא בזה.

עושה רושם שלא משנה מה תהיה האופנה התורנית, הקהל הישראלי פשוט אוהב נברשות קריסטל ולא מוכן לוותר עליהן.

דוגמה נוספת לסגנון שמידת הפופולריות שלו נותרת גבוהה ויציבה כבר שנים היא סגנון הוינטאג'. מנורות עומדות, מנורות שולחן, אהילים ממתכות ואריגים ושילובים ביניהם. הסגנון הוינטאג'י נבחר בדרך כלל עבור בתים שמעוצבים בסגנון בוהיימייני וצבעוני. בחירות של מעצבים במנורות וינטאג' הן "טריק" ידוע להוספת צבע וסטייל והעמקת הייחודיות של החלל.

בחרתם את התאורה המתאימה לכם? זה הזמן להתרווח וליהנות מחדרכם החדש – והמואר!