כמה זמן אחרי ריסוס אפשר להיכנס הביתה?

איך יודעים שהגיע הזמן לחזור הביתה אחרי שמזמינים הדברה? יצאנו לגלות וחזרנו עם פרטים מעניינים במיוחד

אחת השאלות שהכי מעניינות אנשים לפני ריסוס היא, כמה זמן אחרי ריסוס אפשר להיכנס הביתה? שאלה זו באמת מעניינת כי ריסוס נעשה באמצעות חומרים שונים ומגוונים שרוב האנשים שאינם עוסקים במקצוע אינם מכירים. אז אם אתם לקראת תהליך ריסוס הבית, הכתבה הזו תענה לכם בדיוק על שאלה זו וגם על עוד מספר שאלות מעניינות בתחום.

הפרמטרים שקובעים את זמן השהייה מחוץ לבית לאחר ריסוס

השאלה של כמה זמן אחרי ריסוס אפשר להיכנס הביתה היא שאלה שיש עליה תשובות רבות. התשובות מגוונות לא בגלל שלא קיימת אחידות בתחום זה, אלא מפני שיש מספר פרמטרים חשובים שיש להתחשב בהם על מנת לקבוע כמה זמן צריך לשהות מחוץ לבית.

בעבר, כאשר היו רוצים לבצע הדברה בבית, המדבירים היו משתמשים בחומרים כימיים שהיו מסוכנים לאדם ולכן המדביר היה מבקש מבני הבית לא לשהות בבית לפחות שמונה שעות עד שאדי החומר התנדפו. כיום המצב שונה מהסיבה שההדברות כיום הן הדברות ירוקות ולא מסכנות אתכם. אך חשוב לציין שגם אם מדובר בהדברה ירוקה, עדיין מדובר בחומרים שנמצאים באזורים שונים של הבית וגם על הרצפה ולכן כל חברת הדברה כיום תדאג לביטחונכם ותעדכן אתכם מראש על זמן ההמתנה.

אחת השאלות הכי חשובות שישאל אתכם המדביר על מנת לקבוע את זמן השהות בחוץ היא מי חי בתוך הבית? במידה ומדובר בבית עם ילדים גדולים שאינם באים במגע ידיים עם הרצפה באופן קבוע, יקבע המדביר כי ניתן לחזור אל הבית לאחר שעה. במידה ותשובתכם תהיה שיש לכם תינוקות וילדים קטנים בזמן הזחילה, יבקש המדביר שתחזרו בעוד ארבע שעות ולבסוף, אם יש ברשותכם בעלי חיים, תצטרכו לחכות לפחות שש שעות.

איך מומלץ להכין את הבית לפני הדברה?

אחד הדברים שבאמת חשוב לעשות לפני הדברה הוא להכין את הבית. לרוב תקבלו הנחיות מחברת ההדברה או המדביר ותוכלו גם לבצע את ההמלצות שלנו. תחילה הזיזו רהיטים שצמודים לקירות, זאת על מנת שהמדביר יוכל לעבור עם חומר ההדברה על אזורי הקירות, הפנלים והשקעים. במקומות אלו יש חריצים קטנים מאוד שבהם מסתתרים בדרך כלל מזיקים. כמו כן, אם במטבח שלכם או בחלקים אחרים בבית קיימות אריזות אוכל פתוחות, דאגו לסגור אותם ולשים בקופסאות אטומות לפני ההדברה.

כמה זה יעלה לכם?

עוד שאלה שחוזרת על עצמה תמיד היא, כמה עולה להדביר בית? אז בנושא זה חשוב לדעת שאין מחיר אחיד, אלא טווח מחירים על פי סוג המזיק, מצב ההתפשטות שלו, סוג הבית וגודלו. כך לדוגמא, הדברת בית עם גינה היא הדברה מקיפה הכוללת גם הדברה בפנים הבית וגם הדברה בכל חלקי הגינה אשר ממנה מגיעים מזיקים רבים. בכל מקרה חשוב לדעת כי טווח המחירים מתחיל מ-200 שקלים ועשוי להגיע ל-1500 שקלים.

לסיכום, אם אתם לקראת תהליך הדברה של הבית שלכם, הקשיבו היטב להוראות הבטיחות של המדביר ופעלו לפיהם במדויק.

המאמר בשיתוף חברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il/