כל הציוד הדרוש לסטודנטים לשנת הלימודים האקדמית 2020

כ-350 אלף סטודנטים ישובו לספסל הלימודים ואם אתם ביניהם, כדאי שתדעו במה להצטייד לשנת הלימודים הקרובה באקדמיה. היכנסו לקרוא

החיים הסטודנטיאליים מלאים באתגרים ועל כן הם צריכים להיות כמה שיותר נוחים ופרקטיים. אמנם חלק גדול מהסטודנטים מבינים רק "תוך כדי תנועה" מהו ציוד החובה שישרת אותם ביעילות לאורך השנה, אך אם אתם מעוניינים לפתוח אותה ברוגע ולהימנע מרכישות יקרות בהמשך, הכתבה הבאה תעזור לכם להבין מה נחוץ בתיק ובדירה כדי ליהנות מהתנאים הטובים ביותר ללמידה.

אבזור דירת שותפים או מעונות סטודנטים

חשבו על המקום השקט שבו תבלו ותלמדו מחוץ לאקדמיה: האם הלמידה תתבצע על המיטה או על שולחן לימודים? היכן תניחו את כל הספרים והקלסרים שלא צריך לסחוב במערכת? האם אתם זקוקים למדפסת או שתשתמשו בזו שנמצאת בספרייה? ומה בנוגע לפנאי כמו טלוויזיה בחדר?

גם אם הדירה שלכם מרווחת ויש בה ציוד שעבר בירושה מהדיירים היוצאים, עדיף שתרכשו פריטים שקולעים לנוחות האישית שלכם ומייצרים סביבת לימודים איכותית ונוחה. מומלץ להתקין כוורת, ספריה או מדפים באזור נגיש ולסדר עליהם את כל הקלסרים, המחברות, הספרים והחוברות שלא נסחבים במערכת היומית. אפשר גם לארגן הכל על פי נושאי לימוד, כך שהחומרים למבחן ולקריאה תמיד יהיו שליפים.

תיק ההפתעות

מעבר לעובדה שאתם זקוקים לציוד בסיסי כמו כלי כתיבה ומחברות, מחשבון מדעי ויומן, רצוי שתצטיידו גם בכל דבר קטן שיעזור לכם לעבור את יום הלימודים. אל תוותרו על קופסת אוכל וכוס תרמית עם ערכת קפה קטנה, בקבוק מים וסכו"ם (אפשר גם מתקפל). ברוב הפקולטות קיימים מיקרוגל ומתקן מים שניתן להשתמש בהם וגם אם לא, לאורך הזמן תגלו את המקומות שבהם גם עוזרי ההוראה והמתרגלים מכינים את הקפה שלהם ולבקש אישור להשתמש בהם. בימים שבהם אין כוח לסחוב או שיום הלימודים ארוך מאוד, תמיד אפשר להיעזר גם במטעמים והקפה מהקפיטריה.

ועוד טיפ קטן וטוב שהסטודנטים הוותיקים ממליצים עליו – רכשו כיסוי כרטיסים קטן שיאכלס בתוכו את כרטיס הסטודנט, הרב קו, הכרטיס לספריה, למדפסת וכו'. מובן שאפשר להכניס את כל אלה לתוך הארנק האישי, אבל את הכיסוי אין שום סיבה שתוציאו סתם מהתיק, כך שלעולם לא תאלצו לשלם קנס רק כי איבדתם את כרטיס ההדפסות שלכם.

גאדג'טים מומלצים לסטודנטים

  • מחשב נייד – רוב הלמידה מתרחשת דרך הלפטופ. גם אם לא תרצו להשקיע במחשב נייד חדש בכמה אלפי שקלים, תוכלו למצוא שפע ניידים מיד שנייה ובמצב חדש – חלקם מסטודנטים כמוכם שסיימו ללמוד. הקפידו לרכוש לפטופ בגודל נוח להקלדה וקריאה ואם ידוע לכם שתשתמשו בתוכנה לימודית כמו SPSS, הדמיית בתים או שרטוטים, בררו מראש מה נפח הזיכרון והמעבד שתצטרכו.
  • תיק טעינה – אם הלפטופ מגיע איתכם ליום הלימודים, אין סיבה להיתקע בלי סוללה. קיימים תיקי מחשב שיש להם סוללת גיבוי מובנית הניזונים מלוח סולארי שטוען אותה באנרגיה לאורך שעות היום.
  • תיק מקלדת לאייפד – אם אתם מצטיידים במכשיר אייפד ולא בלפטופ, תוכלו לרכוש בעבורו תיק קשיח הכולל מקלדת מובנית ויוכל לשמש אתכם בצורה פרקטית בשיעורים.
  • Power bank – סוללת גיבוי ניידת שתוכל להטעין את המכשירים שלכם (ושל החברים כמובן) לאורך היום, מבלי שתצטרכו לריב על המושב הקרוב לשקע, או לוותר על ויטמין די בהפסקה כדי להטעין.
  • עט חכם – כנראה הגאדג'ט הממזרי והאפקטיבי מכל, שיעביר בעצמו כל מילה כתובה הישר אל תוך המחשב. והבונוס – חלק מהעטים מצוידים במיקרופון מובנה לצורך הקלטה ותיעוד יעילים של הרצאות.