כך הולכים השותלים: כל הכלים שאתם צריכים לגננות ביתית

ט"ו בשבט כאן, וזה בדיוק הזמן לטפח תחביב חדש בצורה של גינה ביתית יפה ופורחת. אבל רגע לפני שאתם בוחרים את השתילים והפרחים – הנה 9 דברים שכל גנן מתחיל חייב בבית

ט"ו בשבט הגיע: הכל על גינון ביתי

אין כמו גינה ביתית לגדל בה צמחים ותבלינים, ירקות ופירות ופרחים יפים. הכי כיף לקטוף עלי נענע טריים לתה או לקשט את שולחן השבת עם ורדים מהגינה, אתם לא חושבים? וגם אם אין לכם בית פרטי עם חצר גדולה, אתם לגמרי יכולים להקים גינה ביתית במרפסות או על גג הדירה. יש אפילו עיריות שמציעות להקים גינה ביתית בשטח העירוני, אז שווה לבדוק גם את זה. כדי להפוך לגננים חובבים, יש כמה דברים שאתם חייבים שיהיו לכם בבית, בין אם הגינה שאתם מתכננים לשתול קטנה או גדולה. אתם מוזמנים להתחיל כאן, בלוח הגינון של יד2, בו תוכלו למצוא את כלי העבודה שאתם צריכים לגינה. והנה גם כמה המלצות שלנו:

כפפות גינון

זה שאתם עובדים בגינה לא אומר שאתם צריכים להתלכלך בבוץ. כפפות גינון יעניקו לכם הגנה בכל פרויקט ביתי שתחליטו לעשות. בנוסף, תשמרו על ניקיון והכפפות יסייעו להגן עליכם מפני חיידקים, עכבישים, נמלי אש ועוד.

סרט מדידה

הגודל בהחלט משנה! לרובנו יש שטח מוגבל למדי עבור גידול צמחים ולכן חשוב שנדע מראש עם מה יש לנו לעבוד. סרט המדידה יעזור לכם לתכנן מראש את הגינה והמיקום של כל צמח וצמח. סרט מדידה גם יעזור לכם לחתוך דברים בפרופורציות הנכונות.

כלי גינון או את חפירה

בין אם אתם שותלים פרחים בקופסה מיוחדת, זורעים זרעים או מסירים צמחים ישנים – אתם חייבים כלי גינון. לרוב בגינה ביתית תוכלו להסתדר עם את חפירה קטן, אבל אם אתם מתכננים גינה ענקית, כדאי לרכוש את חפירה ממתכת בגודל מלא.

מגרפה

מגרפה טובה תעזור לנקות את העלים, העשבים השוטים והפרחים שנופלים בגינה וכמובן תעזור לכם לעבד את האדמה ולהכין אותה לשתילה חדשה.

מזלף

צמחים זקוקים למים, וגננים זקוקים לדרך הקלה ביותר לתת להם מים. עבור גינות קטנות, ניתן להשתמש במיכל מים קטן שמכיל בין חצי ליטר ל-10 ליטר וקל לשאת אותו ממקום למקום. אם אתם צריכים לכסות שטח רב יותר, כנראה שעדיף לכם להיעזר בצינור השקיה.

יריעות

למרבה הצער, מזג האוויר לא תמיד צפוי. אם אנחנו רוצים שהצמחים שלנו ישרדו גם מזג אוויר קיצוני, כדאי שיהיו לנו יריעות כדי שנוכל לכסות אותם. השתמשו ביריעות כדי לספק להם צל בשמש הלוהטת או מכסה מפני הגשם.

מספריים או מזמרה

גינה מוצלחת חייבת להיות מטופחת. אם סיפקתם תנאים טובים לצמחים והפרחים שלכם, הם יצמחו, יגדלו ויפרחו. אבל אם לא תגזמו כמו שצריך מדי פעם, הצמחים שלכם עלולים להפוך די מהר לג'ונגל פרוע. בנוסף, זה ישפיע על הצמיחה שלהם. צמחים שמשמשים למאכל משתמשים בהמון אנרגיה, ואם האנרגיה הזאת מתפשטת לכיוונים רבים מדי, זה פוגע באיכות הפרי.

תומך צמחים

כמו ילדים, גם צמחים עלולים להשתולל אם לא מציבים להם גבולות. אתם יכולים לרסן אותם עם קצת עזרה של חוט ברזל שיקשור אותם. אתם תראו המון חוטי ברזל ליד שתלי עגבניות. זה תומך בהם וגם עוזר למקסם את פוטנציאל הגדילה שלהם.

כובע

אחרי שהגנתם על הגינה שלכם, אתם צריכים גם להגן על עצמכם. אם אתם מבלים בגינה זמן רב, זה אומר שאתם גם חשופים לשמש ולכן כדאי להיות חכמים לכבוש כובע. כן, גם בחורף הישראלי המתעתע.

 

והנה החלק הכי כייפי בכל התהליך – בחירת השתילים! באינדקס בעלי המקצוע של יד2 תוכלו למצוא משתלות ומומחים לגינות שיעזרו לכם לבחור את הפרחים, השתילים והצמחים שהכי מתאימים לגינה שלכם. לחצו כאן