כיצד שיפור חוויית משתמש באתר תורם לקידום חנות אינטרנטית?

קידום חנות אינטרנטית חייב להיעשות באמצעות שיפור חוויית המשתמש. על חשיבות חוויית המשתמש, הדרכים להבטיח חוויה גבוהה באתר  שלכם, והדרכים להגדיל את המכירות המקוונות בכתבה הבאה

המפתח לקידום חנויות באינטרנט ולהצלחה עבור קמעונאי מסחר אלקטרוני הוא לספק חווית משתמש יוצאת דופן (UX) ושירות לקוחות. אם יש לכם חנות אינטרנטית, עליכם לשים את הלקוחות שלכם במקום הראשון ולוודא שהם לא יתקלו בבעיות בעת הניסיון לקנות מכם.

שיפור חוויית המשתמש הוא הסוד להצלחת קידום חנות וירטואלית

דמיינו שאתם נכנסים לחנות, ולוקח לכם שעה לאתר את המוצר שאתם צריכים. אנשי המכירות לא עוזרים לכם במיוחד מכיוון שהם עסוקים בעבודתם, ולבסוף, גם  תהליך החיוב נמשך נצח, עד שממלא אתכם תסכול ואתם מחליטים ללכת לחנות אחרת. כך בדיוק מרגישים לקוחות המסחר האלקטרוני כאשר אינכם מתמקדים בלתת להם חווית משתמש בלתי נשכחת (UX). מסיבה זו קידום חנות אינטרנט חייב להתמקד בחוויית הלקוח, ומשמעותו בזירה הדיגיטלית היא חוויית המשתמש.

מהי חוויית משתמש במסחר אלקטרוני (UX)?

חווית משתמש במסחר אלקטרוני (UX) היא לשים את עצמכם בנעלי המשתמש ולקבוע מה יספק לו חוויה מהנה, אינפורמטיבית וקלה לשימוש.

חוויית המשתמש במסחר אלקטרוני עוסקת בטיפול בלקוח, כך שהוא יזכה לחוויית רכישה נעימה וקלה, מה שתורם בתורו למכירת המוצרים בחנות. זה בדיוק מה שהופך קונה מזדמן ללקוח נאמן.

כיום, לקוחות כמעט ולא רוכשים את המוצר שלכם מכיוון שהם חושבים שהוא "טוב יותר". למעשה, לקוחות קונים רגשות, לא מוצרים, ולכן, כקמעונאים, תמיד חשוב לזכור דבר אחד – הלקוחות ישכחו את מה שאמרתם ואת מה שעשיתם, אך הם לעולם לא ישכחו את הדרך שבה גרמתם להם להרגיש.

כיצד חוויית משתמש של מסחר אלקטרוני (UX)  משפיעה ישירות על ההמרות בחנות?

"אם אתם בונים חוויה נהדרת, לקוחות מספרים על כך זה לזה. השיווק מפה לאוזן הוא החזק ביותר" (ג'ף בזוס, מייסד אמזון).

חווית המשתמש במסחר האלקטרוני קובעת את הצלחת המיזמים, ואינה מוגבלת רק לערך האסתטי שהיא מוסיפה. כל רכיב שנע בין מהירות אתרים לתצוגות קטלוג אטרקטיביות ושער תשלום אמין לרצף דפים הגיוני יכול להשפיע ישירות או בעקיפין על שיעור ההמרות שלכם באתר.

להלן מספר גורמים בסיסיים אך חשובים, שכדאי להתמקד בהם בעת בניית חוויית משתמש מעולה במסחר אלקטרוני (UX):

  • נוחות
  • מהירות האתר
  • הבטחה
  • תיאור מדויק של המוצרים
  • מספר אפשרויות ללקוח

הסיבה שבגללה 38% משמשתמשים יוצאים מהאתר כאשר הם לא מרוצים מהעיצוב או ש- 76 מתוך כל 100 משתמשים נוטשים את עגלת הקניות שלהם היא, שחוויית המשתמש לא עמדה בציפיותיהם.

ללא קשר לסכום הכסף שאתם משקיעים במחקרי שוק, פיתוח מוצרים ומודעות, תוכלו להעלות את שיעור ההמרות שלכם רק על ידי התמקדות בחוויית משתמש של מסחר אלקטרוני באיכות גבוהה.

10 דרכים לקידום חנות אינטרנטית ושיפור חוויית המשתמש במסחר אלקטרוני

וודאו שהאתר שלכם מהיר, נקי וקל לניווט

קידום חנות אינטרנטית מתחיל בבדיקת מהירות האתר. אתר טוב הוא אתר מהיר, נקי וקל לניווט עבור הקונה האידיאלי שלכם. כאשר אני אומר אתר, אני לא מתכוון רק לאתר שאליו הקונה יכול לגשת משולחן העבודה שלו, אלא גם מהנייד שלו. 

מומחי UX קובעים, שמבקרים יעזבו דף אינטרנט אם ייקח יותר מ -3 שניות לטעינת הדף. למעשה, עיכוב של שנייה אחת מוריד את שביעות רצון הקונים ב- 16% עצומים.
קמעונאים מצליחים עושים מאמצים נוספים על מנת לאפשר חווית משתמש מעולה במסחר אלקטרוני, כמו חיפוש קולי וחיפוש תמונות למשל, שמייעלים קידום חנות אינטרנטית, והפכו לנורמה במסחר אלקטרוני! למעשה, צפוי שכמעט 30%-50% מהחיפושים העתידיים יבוצעו באמצעות פקודות קוליות.

התאמה אישית היא המפתח להצלחה

בעולם של היום אנשים עושים קניות תוך כדי תנועה – זה יכול להיות בזמן נסיעה לעבודה, כאשר מישהו נמצא בהפסקת צהרים או אפילו בזמן הצפייה בטלוויזיה. המשמעות של זה היא אחת – אנשים רוצים שחווית הקנייה שלהם תהיה מהירה ופרודוקטיבית, ובדיוק כאן ההתאמה האישית עושה קסמים הן בהגדלת המכירות והן בתוצאות קידום חנות אינטרנטית. קבלו טיפים לזיהוי קונים בעייתיים שלא משלמים, ניתן לדמות זאת לעולם הווירטואלי שלנו.

הקפידו לספק הצעות המבוססות על העדפות הקונה שלכם, רכישות קודמות ותוכן שחיפשו בעבר. אתרי מסחר אלקטרוני רבים מוסיפים גם הצעות כמו, "קונים שרכשו פריט זה צפו גם ב… וכן הלאה. השקעה בהצעות כאלה כמו גם הבנת התנהגות הקונים שלכם תאיץ את תהליך הקנייה ותסיים את המכירות בזמן הקצר ביותר.

באפשרותכם לצאת עם קמפיין רימרקטינג או שיווק מחדש עבור משתמשים שנחשפו לאתר וטרם ביצעו רכישה או כאלו שרכשו בעבר ולא חזרו לבקר בחנות שלכם זמן מה.

צרו רשימת משאלות

בחירה באפשרות של רשימת משאלות גורמת לקונים לחזור לדף האינטרנט. אמזון מספקת לקונים את האפשרות לשמור כמה פריטים שהם רוצים ברשימת המשאלות שלהם, ומאפשרת להם לבקר בכל פעם ולבצע את הרכישה הסופית בלי למהר ובלי לחץ.

צעד אחד קדימה הוא שליחת "רמז" שכוללים קמעונאים אינטרנטיים כמו טיפניס ופנדורה. המשמעות היא שהקונה יכול "לרמוז" לחבר מה הוא רוצה מטיפני או פנדורה. 

שקיפות מובילה לאמון

היו ברורים ושקופים לגבי פרטי המוצר, מדיניות החברה, מדיניות המשלוח, ההחלפה והחזרה. זה הדבר שיתרום יותר מכל לבניית האמון של הקונים בחנות.

יתר על כן, כאשר חברה מצהירה בבירור למה קונה יכול לצפות ממנה ועומדת בציפיות במספר עסקאות, נאמנות הקונים גדלה.

קריאות לפעולה (CTA) ברורות ותמציתיות

כולם רגילים להיחשף לקריאות לפעולה כמו "הוסף לסל", "לקנות כאן" וכדומה. פעמים רבות, הניסוח המדויק, הוא מה שמגדיל את כמות ההמרות והרכישות באתר. ניצול התנהגות צרכנית זו והצבת ה- CTA  הנכון במיקום הנכון תסייע בהמרת תעבורה למכירו ובקידום חנות אינטרנטית להצלחה אדירה.

השקיעו בתמיכה ומענה מהיר

הקונים רוצים את אותה תשומת לב בפלטפורמה הדיגיטלית כפי שהיו מקבלים מנציג  המכירות בחנות הלבשה או כלי עבודה. כאשר יש למשתמשים שאלה או שהם דורשים מידע נוסף הם מחפשים כתובת דוא"ל, מספר טלפון, צ'טבוט או את ערוץ המדיה החברתית המשמשת לתמיכת לקוחות. אולם, לא מספיק עבורם למצוא דרך תקשורת מסוימת, מכיוון שהם רוצים את אופן ההתקשורת המהיר ביותר – תשובות מיידיות לשאילתות שלהם.

השתמשו במשוב של הקונים כדי להיות טובים יותר

לקונים תמיד יש משוב שכדאי לאסוף ולנתח לצורך קידום אתרי חנות וקידום מכירות. כמו שאומרים, תמיד יש מקום לשיפור. ישנן מספר דרכים לקבל משוב מקונים, כאשר הראשונה היא מיילים אוטומטיים שנשלחים לקונים או למשתמשים שנטשו את העגלה.

כדי להניע את הקונים לספק משוב, אפשר להציע קופון הנחה או מתנה בחינם ברכישתם הבאה. 

התהליך אינו נגמר באיסוף המשוב. ברגע שהוא נאסף ומנותח, אתם חייבים להשתמש בו כדי להגביר את יכולות המכירה והשירות שלכם ללקוח. מה שנראה כמו תקלה או תלונה קטנה יכול לגרום למספר נטישות של רכישות. שאפו תמיד  להפוך ליעילים וידידותיים יותר לקונים.

תהליך רכישה פשוט בלחיצה אחת ובטוחה

קרוב ל- 30% מהקונים נוטשים רכישה בגלל תהליך הקופה. כדי להפוך את התהליך ליעיל וחלק עבור הקונים שלכם, ראשית כל, הקפידו על תהליך פשוט ככל האפשר – תנו לקונה לבדוק מבלי להירשם ולהזין פרטים, העניקו לקונים אפשרויות שונות על לאמצעי תשלום, כי לאנשים יש העדפות שונות לגבי האופן שבו הם רוצים לשלם.

ולבסוף, אל תמשיכו לבקש מהקונים למלא מידע שחוזר על עצמו, אף אחד לא רוצה להקליד את כתובתו כל פעם מחדש!