טיפים להכנת הרכב לפני נסיעה ארוכה

איך להתכונן מראש לנסיעה מוצלחת

ניתן לומר באופן חד משמעי שרכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בישראל, וזה לא עומד להשתנות בקרוב. כשעוד התחבורה הציבורית לוקה בהמון חסרונות, כך אתם מגלים את היתרונות שיש ברכב הפרטי בנסיעות ארוכות וגם ובנסיעות קצרות. כיום ניתן לנסוע נסיעות ארוכות עם שלל כלי רכב מגוונים אשר מעניקים לנוהגים וליושבים בה תנאים מפנקים לדוגמא, מכונית משפחתית מרווחת וגדולה, או על מכוניות סופר מיני קטנות, ואף רכבי שטח עם בעלי תא מטען גדול אשר יכול להכיל הרבה מאוד מזוודות ותיקים וגם מציע יכולות של נסיעה בשטח מרשימה למדי.

טיפ ראשון

בכל הסובב סביב מקומות נופש מיוחדים, תוכלו למצוא צימרים בצפון, בתי מלון באזורים שונים ועוד. לרוב מקומות הנופש נמצאים במרחק נסיעה של כשעתיים ויותר. אם אתם נוסעים עם תינוקות וילדים אתם צריכים להיערך בהתאם, אל תשכחו שגם להם יש צרכים ייחודים משלהם. ילדים נוטים להשתעמם בקלות ונסיעות ארוכות יכולות להיות לא קלות להם, קחו איתכם משחקים לדרך או מסכים כמו טאבלט או פלאפון כדי שיוכלו להעסיק את עצמם בזמן הנסיעה. קחו איתכם מספיק חיתולים שלא תיתקעו, גם תרופות חשוב לזכור כמו: תרופה להורדת חום, משחה נגד יתושים, קרם הגנה וכמובן חשוב לזכור לקחת ערכת עזרה ראשונה.

טיפ שני

תיזמו הפסקות, בישיבה של מעל כעשרים דקות ברצף תגרום לכאבי גב, ולאחר כחמישים דק עד שעה אתם תתחילו להרגיש את העייפות המצטברת. תיזמו לפחות שתי הפסקות בנסיעות ארוכות של לפחות ארבע עד שש שעות נסיעה. לעשות יותר מידי הפסקות יגרום לכם פשוט להאריך את הנסיעה בעוד שעות מרובות, אך שתיים שלוש דווקא יתנו לכם הרגשה שהדרך התקצרה. אם אתם נוסעים עם ילדים, זכרו שגם הפעם יש לקחת זאת בחשבון ולתזמן עצירות לשירותים ואוכל על מנת שלא תיתקלו באזורים ללא עצירה כי לא תכננתם נכון.

טיפ שלישי

הכנת מסלול אטרקטיבי ללא עוררין תשפר לכולם את החופשה. תכינו מסלול מסודר ואטרקטיבי אשר יכיל עצירות בנקודות תצפית מרהיבות ובאזורים שונים, מקומות יפים להצטלם בחיק החברים או המשפחה כדי לזכור תמיד את החופשה. חשוב לחפש אטרקציות שונות לכל שכבת הגילאים השונה שנמצאת בחופשה, ואפילו מסעדות דרכים מיוחדות שניתן יהיה לעצור ולאכול מגוון רחב של סגנונות אוכל שונים וייחודים. במידה ויש לכם רכב שטח, רעיון טוב יהיה לנסוע דרך שבילי עפר ולתת ליושבים ברכב תחושה אקסטרימית של נסיעה בשטח. אך חשוב להדגיש שהטיפ החשוב ביותר מגיע לפני הכל. עליכם לבדוק את הרכב היטב, לבדוק שמן מים, למלא לחץ אוויר בצמיגים וחשוב לזכור לבדוק גם את מצב המגבים. אחרי כל הבדיקות ברכב תוכלו לצאת לדרך בראש שקט וכיף גדול.