חותמת עסקית: כיצד מייצרים אותה ומהו הסוג האידיאלי לבחירה?

יש לכם עסק משלכם, או שאולי אתם חולמים להקים אחד? אחד הדברים החשובים ביותר כדי להשאיר חותם – הוא חותמת לעסק. כל הפרטים בכתבה הבאה

כל בעל עסק וארגון שיש בהם תעבורה של מסמכים, קבלות, חוזים, הסכמים וחומרים מודפסים יזדקקו לחותמת עסקית – אותה החותמת שבה מופיעים פרטי העסק ושמו ולעתים גם הלוגו או צורה ייחודית שיתכתבו עם ערכי המיתוג. החותמת איננה מבטלת את החתימה הידנית של בעל העסק, אלא מוסיפה לה נופך רשמי ומקורי יותר, שהופך את המסמך לפורמלי ומחייב מטעם הארגון. עדן חותמות המתמחים בייצור חותמות עסקיות במגוון סוגים מסבירים כיצד נהוג לייצר את החותמות הללו ולבחור את הסוג המתאים לבית העסק.

כיצד מתרחש תהליך הייצור?

תהליך ייצור החותמת העסקית נחשב לפשוט ומהיר ביותר, כל עוד יש ברשותכם את הציוד הדרוש והמיומנות הנדרשת בהכנת חותמות מהסוג הזה. חשוב שהחותמת תהיה עמידה ושתחזיק מעמד לזמן ממושך, שהפרטים המצויים על גביה יהיו חדים וברורים ככל האפשר ושכמות הדיו תמנע עודף בדיו, כתמים ומריחות שמחבלים בנראות המסמך.

את החותמות השונות נהוג לייצר כיום בעיקר באמצעות טכנולוגיית הלייזר. הלייזר מבטיח "שרטוט" מדויק יותר לפריט המוזמן ומאפשר לו להתעמק בפרטים ובתצורות גרפיות קטנטנות, שיש להן חשיבות רבה ומשמעות בהופעתן על כל דף. טכניקת ייצור נוספת מתרחשת בהטבעה ודרוש לה מכשור שונה לחלוטין המשתמש במתכת, אותה קשה מאוד לעבד בלייזר.

התוצאה הסופית תתקבל בכמה דקות עבודה, שמאחוריהן כמובן הושקעה מחשבה רבה בנוגע לפרטים שמכילה החותמת, צורתה וכמובן פונקציית ההחתמה אליה נתייחס מיד.

מה עומד מאחורי הצורך של עסקים בחותמות?

מאז ומתמיד היה נהוג לבצע החתמה רשמית מטעם גורמים סמכותיים על גבי אגרות, מזכרים, מכתבים ואריזות. מנהג החיתום היה נפוץ גם במאות מוקדמות ביותר, בהן השתמשו שליטים על מנת להעניק תוקף חוקי להצהרות וחקיקות מטעמם וגם על מנת להצהיר על מלוכתם בטריטוריה מסוימת ולממש את השלטון המקומי. אם נרוץ קדימה בזמן, נגלה כי עד לפני זמן לא רב בתי העסק השונים השתמשו בחותמות "גנריות" יחסית כמו "מאושר", "שולם" או "נאמן למקור". כיום נהוג לשלב בין חותמות אלו המספקות ניהול אפקטיבי ברמה המשרדית לבין חותמות ייחודיות, בעיצוב אישי, כך שיתאימו לערכי המיתוג והפרסום המבוצע לו.

במקצועות כמו רפואה ועריכת דין (ונוטריונים בפרט), החותמת הנה בגדר חובה על פי חוק ועליה לציין את שם העסק והח.פ שלו אם מדובר בגורם משפטי, או את מספרו האישי של הרופא (מספר רופא) אם מדובר בגורם בעל הסכמה רפואית.

אז איזו חותמת כדאי לבחור?

חותמת משרדית – זוהי החותמת הנפוצה שבה החיתום מתרחש בלחיצה ומשמיע רעש דומיננטי.

חותמת כיס – היא נכנסת לכיס ומכאן שמה. החיתום מתרחש בלחיצה עדינה וניתן לראות אותה אצל כל רופא מיון או סוכן שטח המספק סחורה.

חותמת תאריך – היא מתקבלת בצורות, תבניות וסגנונות אחיזה שונים ותאפשר לבחור את התאריך הרצוי במסמך.

חותמת עץ – חותמות אלו מתאימות מאוד לעסקים ביתיים שחושקים באפקט עיצובי ויצירתי יותר לפריטים המשולחים מהם ללקוחות.

חותמת עגולה – נפוצה מאוד במשרדים ממשלתיים ולעתים גם בתחומי המקצועות החופשיים כמו הנדסה, אדריכלות, עריכת דין, ראיית חשבון וכו'.

ועוד כמה טיפים ליצירה נכונה של חותמת עסקית:

  • חותמת היא אחד המוצרים הראשונים בחיי העסק. הזמינו כמה מהן אם יש מספר בעלי תפקידים בארגון או צורך בחותמות דומות שמספר עובדים יצטיידו בהן.
  • החותמת הבסיסית מכילה פרטים כמו: שם העסק, מספר עוסק, שם המנהל/ת וכתובת העסק. לפעמים היא תכיל גם תאריך ולוגו.
  • השימוש בחותמת במהלך העשייה מוגבר ולכן היא צפויה להישחק במהירות. וודאו שאתם רוכשים ממקום טוב שמקפיד על ייצור מחומרי גלם עמידים ומשובחים.
  • כל עסק הוא שונה ולכן רצוי ליצור חותמת מעוצבת אישית שתתאים לתנאים והדרישות הייחודיים של כל בית עסק בנפרד.
  • רק חותמת מקצועית ומדויקת תבטיח לכם שימוש יעיל ושליטה בכל אספקט במשרד כראוי.

מעוניינים להזמין חותמת לעסק אונליין? זה פשוט וקל ולוקח פחות מחמש דקות. היכנסו לאתר של עדן חותמות, בחרו את סוג החותמת, הגלופה וכמות החותמות הרצויה ותקבלו את התוצר באיכות ללא פשרות ובמהירות עד פתח הדלת.