המדריך לבחירת לפטופ

מחפשים לפטופ, אבל לא יודעים באיזה לבחור? קבלו את המדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.

טירוף הסמארטפונים ששוטף את העולם בשנים האחרונות הטיל צל על תעשיית המחשבים הניידים, ובכל זאת עידן הלפטופים עדיין בשיאו – והמחשבים הללו הם עדיין הפתרון האולטימטיבי בעבור לא מעט משתמשים.

על מנת לעשות סדר בבלגן, לפניכם מדריך קצר לרכישת מחשבים ניידים, לפי חלוקה לארבע קטגוריות מרכזיות, הנבדלות ביניהן בדרישות המשתמשים (סוג המעבד, גודל הזיכרון, חיי הסוללה, אפשרויות האחסון, איכות התצוגה, סוגי החיבורים וכדומה) וכמובן ברמות המחירים. 

סטודנטים: סוללה חזקה, עיצוב ופרקטיות

מרבית הסטודנטים יכולים להסתפק בלפטופים הנחשבים לפחות "חזקים". לעומת זאת, מאפיינים אחרים – כמו חיי סוללה ארוכים, עיצוב נאה, מסך נוח לכל תנאי התאורה, ניידות גבוהה, פרקטיות וכמובן מחיר נמוך – מהווים משמעותיים עבור קהל זה.

אופציה מצוינת עבור סטודנטים הוא ה-Toshiba R40.
זהו לפטופ קל משקל (1.75 ק"ג), עם סוללה מצוינת (למעלה משבע שעות עבודה רציפה), עיצוב נאה ומחיר נוח (החל מ-2,600 שקלים). פרטים נוספים – מעבד: Intel Pentium 4405U, זיכרון RAM: 4GB, כונן קשיח: 128GB SSD, מסך: 14 אינטש.

לפטופ מצוין נוסף עבור סטודנטים הוא Lenovo IdeaPad 510S.
בנוסף לכל מה שמציע הטושיבה, הלנובו מגיע בעיצוב מרשים, איכות החומרים בו מצוינת, המסך מרשים, המשקל נמוך (1.6 ק"ג) ואפילו הרמקולים איכותיים למדי. מחיר: החל מ-2,600 שקלים. פרטים נוספים – מעבד: Intel Core-i3 6100U, זיכרון RAM: 4GB, כונן קשיח: 500GB+8GB SSD, מסך: 14 אינטש.

אנשי עסקים: עוצמה עם סטאטוס

לפטופים עבור אנשי עסקים צריכים לגלות עמידות (שלדה מחוזקת, בולמי זעזועים וכדומה), להיות בגודל בינוני (שיאפשר עבודה נוחה גם במשרד וגם מחוצה לו), לספק ביצועים טובים (ריבוי משימות במקביל) ולהיות בעלי יכולות אבטחה משופרות. לא פחות חשוב מכל הנ"ל, הם אמורים להיות לא אחת סמלי סטטוס.

אם בסמלי סטטוס עסקינן, הרי שהמחשב הראשון שקופץ לראש הוא Apple MacBook Air שמספק סטייל, פאסון ועיצוב נהדר. מלבד זאת, מדובר במחשב עם ביצועים טובים, מהיר, קל, דק ואיכותי. פרטים נוספים – מעבד Intel Core i5, זיכרון RAM: 2GB, כונן קשיח: 128GB, מסך: 13.3 אינטש. מחיר: החל מ-4,700 שקלים.

אפשרות מצוינת נוספת היא Dell XPS 13 Ultra Book.
האולטרה בוק של דל נראה נפלא, שוקל כמו סטייק עסיסי (1.2 ק"ג) ומציע מפרט פנטסטי שאחראי, כנראה, למחירו הגבוה. פרטים נוספים – מעבד Intel Core i5, זיכרון RAM: 8GB, כונן קשיח: GB256, מסך: 13.3 אינטש. מחיר: החל מ-5,600 שקלים.

משפחות: דגש על הווידאו

משפחה ממוצעת זקוקה למחשב נייד עם יכולות שנעות על הציר שבין מחשב לסטודנט למחשב לאיש עסקים, עם דגש על צפייה בסרטים ובתכני וידאו אחרים, כמו גם פרקטיות וורסטיליות.

מחשב מצוין לכל המשפחה הוא Asus ZenBook UX560.
נכון ש"מחשבי 2 ב-1" (שילוב בין מחשב נייד לטאבלט) לא פרצו כמצופה, אבל מדי פעם מפציעים בחיינו כמה דגמים שמוכיחים כי לא נס לחו של הקונספט המיוחד, המאפשר לכל אחד מבני המשפחה ליהנות מהמחשב בדרכו שלו. פרטים נוספים – מעבד Intel Core i5, זיכרון RAM: 8GB, כונן קשיח: 2000+GB512, מסך: 15.6 אינטש מחיר: החל מ-5,000 שקלים.

למשפחות שרוצות מחשב חזק וטוב, אבל לא מעוניינות להוציא סכומים גדולים, כדאי לחשוב על HP Pavilion 15-au100nj. הוא לא חתיך במיוחד, אין לו ביצועים יוצאי דופן, אבל הוא מספק את הסחורה כמעט בכל פרמטר אפשרי. פרטים נוספים – מעבד Intel Core i5, זיכרון RAM: 8GB, כונן קשיח: 1000GB, מסך: 15.6 אינטש מחיר: החל מ-2,800 שקלים.

גרפיקה, עריכת וידאו ותכנות: החבר'ה הכבדים

כאן כבר מדובר על הקטגוריה של החבר'ה הכבדים. הכוננים הקשיחים שלהם מגיעים בתצורת SSD, המאיצים הגרפיים חזקים, זיכרון RAM של לפחות GB8 ורצוי הרבה יותר, מסך סופר-איכותי ועוד. זוהי הקטגוריה עם המחירים הגבוהים ביותר. משקל, עיצוב וחיי סוללה חשובים פחות.

מחשב עוצמתי שיספק את כל צרכיו של הגרפיקאי או האפטריסט הממוצע, הוא Dell Precision 7710.
עם מעבד Intel Core i7, זיכרון RAM של GB16, מסך "17 FULL HD נפלא וכרטיס מסך Quadro M3000M, אין הרבה דברים שהוא לא יכול לעשות ובצורה מרשימה ביותר. מחירו החל מ-11,000 שקלים.

אופציה מאוד מעניינת לעורכי וידיאו ותלתיסטים הוא Asus ROG G752.
נכון, הרוג של אסוס נחשב יותר כמחשב לגיימרים (אין לו כרטיס מסך קוואדרו) והוא שוקל כמו פיל בינוני, אבל עם מפרט מרשים ביותר (מעבד, RAM ומסך זהים לאלו של הדל, מהירות כונן קשיח 5400+SSD), עוצמה כבירה ומחיר אטרקטיבי במיוחד, הוא אמור לספק את הסחורה בצורה טובה מאוד. מחיר: החל מ-6,400 שקלים.

מקווים שעכשיו הצלחתם להיסגר על הלפטופ שמתאים לכם.
חפשו את הלפטופ הבא שלכם מבין מגוון היצרנים בלוח. תתחדשו!