המדריך המלא לבחירת בושם

לכל אחד יש את ריח הגוף שלו, שדורש התאמה של מדויקת של ריחות הבשמים. איך תדעו איזה בושם יתאים לכם? היכנסו וקראו

בושם איכותי יכול לעשות את ההבדל בין עוד הופעה אישית בנאלית וחסרת ייחודיות, לבין רושם עוצמתי שתופס את תשומת הלב של כולם. לניחוח שאנו מותירים אחרינו יש משמעות עצומה ולא סתם החברות הגדולות ביותר בארץ ובעולם, ממתגות את עצמן באמצעות ריח – יש לו חשיבות בצורה שבה אנשים תופסים אותנו ונמשכים אלינו. כל אלו הן סיבות מספיק טובות כדי לדעת לבחור בשמים כמו שצריך. כדי שבושם יהיה אפקטיבי, הוא צריך להתאים לכם בצורה מושלמת וכדי שזה יקרה, יש כמה כללים שחשוב לשים לב אליהם.

חפשו מבצעים, אבל אל תקנו את הבושם הכי יקר

לפני שמדברים על הריח, חשוב לדבר על נושא לא פחות חשוב – המחירים. מחירים של בשמים מסוימים יכולים להרקיע שחקים ואם אתם מוגבלים בתקציב, כדאי לעשות מאמץ ולמצוא בשמים במבצע. זה לא אמור להיות אתגר יותר מדי רציני – חנויות בשמים ופארם מציעות בשמים בהנחה כל הזמן ולכן שווה לבדוק אותן לעיתים קרובות ולראות אם חלו שינויים במחירים.

מצד שני, זכרו תמיד כי כשזה נוגע לבשמים, המחיר הוא לעיתים אינדיקטור לא רע לרמת האיכות שלהם. מצאתם בושם זול בצורה מחשידה? בדקו היטב: האם הוא משתייך למותג מוכר, בעל מוניטין? או שמא לא שמעתם מעולם על הסוג הזה של הבושם? אם מדובר בבושם עם מיתוג יוקרתי, הידוע בניחוח שלו ובעובדה כי הוא נשאר על הגוף במשך שעות ארוכות – אתם יכולים לקנות אותו בראש שקט, גם אם הוא במבצע. אבל אם מדובר בחברה לא מוכרת, המציעה בושם זול שמעולם לא שמעתם עליו, רוב הסיכויים הם, שזהו חיקוי או בושם לא איכותי כלל.

הבדילו בין בושם לבין או דה טואלט

עוד משהו שחשוב לשים לב אליו בזמן רכישת בשמים, הוא ההבדל ביניהם לבין או-דה טואלט, או אם לדייק: אחוז האלכוהול שהם מכילים. בשמים המכילים 7%-15% אלכוהול, זולים יותר, נפוצים יותר והניחוח שלהם מתאדה הרבה יותר מהר. בשמים עם ריכוז אלכוהול של 10%-30%, נקראים גם או דה פרפיום ונחשבים יוקרתיים ועמידים יותר. אם חשובה לכם האיכות ואתם מעוניינים שהבושם ילווה אתכם במשך שעות ארוכות, השקיעו בבושם עם אחוזי אלכוהול גבוהים.

התאימו את הניחוח לריח הגוף הטבעי שלכם

עוד היבט חשוב בבחירת בשמים, הוא ההתאמה בין הבושם, לריח הטבעי שלכם. התאמה מושלמת בין השניים היא המפתח ליצירת ניחוח משכר שהופך את השהות בחברתכם לנעימה ומפתה. חוסר התאמה בין הניחוח הטבעי לבין ריח הבושם, עלול להשיג את המטרה ההפוכה מזו שאתם חותרים אליה וליצור ריח לא נעים, שלא ישתלב עם הרושם שאתם מנסים ליצור. כדי לייצר את ההתאמה הזו, בדקו את הבושם ישירות על העור, לפני שאתם קונים אותו. התיזו מעט ממנו על אחת מנקודות הדופק והמתינו כמה דקות עד שהריח ייספג, כדי לקבל את הרושם הנכון ואת המבנה המדויק של הניחוח. לאחר כמה דקות, בחנו אם הריח משתלב היטב עם ריח העור הטבעי שלכם ואם לא, נסו כמה בשמים אחרים עד שתמצאו את הנכון ביותר.

קונים בושם במתנה? צרפו פתק החלפה

מכיוון שכל כך קשה להתאים בשמים לריח העור, לא תמיד הם מהווים המתנה המושלמת, על אף ההילה היוקרתית שיש סביבם. לכן, כשאתם מעניקים בשמים במתנה, הקפידו תמיד לצרף פתק החלפה. כך, אם הבושם לא יתאים למקבל או מקבלת המתנה, הם יוכלו למצוא בשמים אחרים, או לרכוש אחד מהמותגים האהובים עליהם.