הדברה בלי לצאת מהבית: ערן קיוותי מהדברה בטוחה עם כל הפרטים

חרקים, ג'וקים ונמלים הם אורחים קבועים שלכם? יש פתרון לבעיה, והיא פשוטה במיוחד! ערן קיוויתי עם כל הפרטים

נוכחות של חרקים בבית היא מטרד משמעותי ובחלק מהמקרים גם מפגע תברואתי. הפתרון ברוב המקרים הוא הזמנת חברת הדברה מקצועית, אבל יש לא מעט אנשים שחוששים לעשות זאת – בין השאר בגלל הצורך לפנות את הבית למספר שעות במהלך הריסוס. זהו כמובן חשש טבעי: אף אחד לא אוהב לצאת מהבית ולהשאיר בו אנשי מקצוע, גם אם הם שייכים לחברה ותיקה ואמינה. בנוסף, כשיש בדירה תינוקות, פעוטות או קשישים לפעמים לא קל לעזוב את הבית, וזהו המצב גם כשיש חתולים שלא מורגלים ביציאה מהדירה.

מצד שני זו לא סיבה לא להזמין שירות הדברת מזיקים: יש שיטות רבות להדביר חרקים מזיקים, וכדאי להכיר אותן.

הדברה באמצעות ג'ל

חלק גדול מאוד מסוגי החרקים שנמשכים אל המזון שיש בבתים שלנו וגורמים לו נזקים חמורים ניתן להדביר גם ללא ריסוס.

אחת השיטות הפופולריות, בזכות השילוב בין האפקטיביות לכך שאין צורך לצאת מהבית, היא פיתיונות בצורת ג'ל. בשיטה זו המדביר מפזר קפסולות זעירות בצורת ג'ל שכוללות חומר שפוגע בחרקים – למשל מדכא להם את התיאבון או מחבל במערכת העיכול שלהם כך שהם מתים תוך זמן קצר. בין השאר הדברה בג'ל יעילה כנגד תיקנים גרמנים (הג'וקים הקטנים והיחסית בהירים שמסתובבים במטבח ולפעמים נמצאים גם בתוך בר המים ו/או מכונת הקפה), כנגד נמלים וישנם עוד חרקים שאפשר להעלים בדרך זו.

בבתים שיש בהם חיות מחמד יבוצע פיזור פיתיונות הג'ל בצורה כזו שלא יאפשר לכלב או לחתול גישה אל הרעל. חובה לעדכן מראש את המדבירים על נוכחות חיית המחמד.

מלכודות דבק

עוד אחת מאותן שיטות הדברה שמאפשרות לכם להישאר בבית היא מלכודות דבק. זהו פתרון פשוט אבל אפקטיבי להפליא בעיקר כנגד מעופפים שונים. המלכודות מבוססות על פרומונים, כלומר מולקולות שבאמצעות השפעה על חוש הריח של החרקים מושכות אותם – ולאחר שהחרק נדבק למלכודת תוך זמן קצר הוא מת. בין השאר ניתן להשתמש בהדברה מסוג זה כנגד עש המזון, חיפושית הטבק, זבובונים, זבובים (למשל זבוב הפירות הים תיכוני) ועוד.

הדברה אורגנית

אחת המגמות המובהקות בתחום ההדברה היא מעבר מחומרים כימיים לחומרים אורגניים – כלומר כאלה שמבוססים על חומרים מהטבע, ועל כן הרבה פחות מסוכנים לאדם. בשיטה זו ניתן לבצע הדברה לכל סוגי המזיקים הקיימים ברוב רובם של המקרים. בזכות פיתוחים חדשניים וחומרים מתקדמים היעילות גבוהה מאוד, ואין צורך לצאת מהבית משום שאין בחומרים אלה כימיקלים שעלולים להזיק לבני אדם ולחיות מחמד.

חשוב מאוד כמובן לוודא שחברת ההדברה שהזמנתם מיומנת בביצוע הדברה בשיטה זו, שנקראת גם הדברה ירוקה. תועלת נוספת היא הידידותיות לסביבה – בתקופה שבה כבר ברור לגמרי שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי לצמצם את הפגיעה בכדור הארץ, הכוכב היחיד שבו אנחנו יכולים לחיות, בחירה בהדברה אקולוגית היא עוד צעד בכיוון הנכון.

המאמר בשיתוף: ערן קיוותי מחברת הדברה בטוחה – מומחה לכל סוגי ההדברות