דלתות כניסה מעוצבות – לחדש את הבית

דלת הכניסה שלכם יכולה להיות אמירה עיצובית שתשדרג לכם את הנכס

אם גם אתם מתכננים כיום לעבור לבית החדש שרכשתם או לעצב את הווילה לפני מכירה, כדאי לקחת בחשבון חלק מהותי בבית שנוטים לשכוח. זוהי דלת הכניסה שלכם. ידוע כי דלתות כניסה מעוצבות מסוגלות למשוך קונים פוטנציאליים כבר מהרגע שהם רואים את הבית מהרחוב. במאמר זה נרחיב על הסיבה שהדלת היא אמירה עיצובית ואילו אפשרויות תוכלו להוסיף לה.

הדלת כאמירה עיצובית

אם תהיתם מה מעניק את החשיבות הרבה לאביזר שבסך הכול סוגר את פתח הבית, תופתעו לדעת כי ישנם יתרונות רבים לעיצוב דלת בבית. מחד, הדלתות מספקים הגנה מהעולם החיצון ויכולים לסמן עושר, יצירתיות או פשטות, ומאידך העיצוב שלהן יוכל להכתיב את הסגנון של הבית.

חישבו למשל על סגנונות אדריכלות של מדינות בתקופות היסטוריות שונות. ניתן לזהות לפי הדלת העשויה עץ אם מדובר בעיצוב יפני, אירופאי או אפילו צפון אפריקאי. הדלתות מסמנות את התרבות העשירה של אותו המקום ומעידות על המעמד של יושבי הבית.

בואו להתרשם מדלתות כניסה מעוצבות מבית אלידור

מאילו חומרים אפשר לייצר דלתות?

בעבר, דלתות היו מיוצרות משני חומרים עיקריים: עץ וברזל. כיום, האפשרויות לייצור של דלת עוצמתית מגוונות הרבה יותר. בנוסף, כל אחת דלת כוללת גם עיצובים יחודיים משלה שיכולים להשפיע על המראה הכולל, והיא יכולה לשלב מספר חומרי גלם.

אנו נוטים לראות היום דלתות אלומיניום, פלדה וחומרים נוספים המשולבים בזכוכית (כחלון או כאלמנט עיצובי). בנוסף, על הדלת אפשר להוסיף גם חלקים פלסטיים שונים המעניקים מראה חדשני.

חשוב לזכור כי ככל שהדלת עשויה מחומרי גלם עמידים יותר, כך היא תספר הגנה רבה יותר. כמו כן, העמידות הגבוהה תאפשר לה להחזיק לאורך שנים רבות, ולא תצטרכו להשקיע באחת חדשה אפילו דור שלם. לכן, כדאי לבחור דלתות איכותיות במיוחד. אם בבטיחות עסקינן – כדאי לזהות עוד אלמנט נוסף שאפשר להוסיף. נרחיב עליו בקצרה.

שיא הבטיחות – דלת מעוצבת עם סורגים

ממש כמו חלונות הבית, גם הדלתות עשויות להוות פתח שדרכו יכולים להיכנס גם אנשים לא מורשים. הסורגים מתווספים להן כדי להגן על המבנה מפני פולשים.

אם אתם מדמיינים את הסורגים הללו כמתכות כעורות הפוגעות במראה הדלת, כדאי להכיר את העיצובים החדשים בתחום. למעשה, חלק מאנשים הרואים את הדלת בפעם הראשונה לא יזהו כי מדובר בסורג. הוא יראה כאלמנט עיצובי לכל דבר המורכב על הדלת ומעניק לה את שכבת ההגנה הנוספת. את הסורגים הללו אפשר להתקין על כל הדלת או רק על החלקים העשויים זכוכית.

פרזול חדשני שמוסיף הוד והדר

לצד הסורגים יש עוד אלמנט שכדאי להוסיף לדלת הכניסה שלכם. מדובר בפרזול איכותי שמעניק לדלת גם יציבות וגם עיצוב מיוחד. החל מהצירים הנסתרים של הדלת וכלה במנעולים ובידיות הכניסה.

כאשר מוסיפים לדלת ידיות כניסה גדולות ובולטות, בעלות עמידות גבוהה, הדלתות מתאימות גם למתחמים מסחריים ומוסדות שונים, לא רק לבית פרטי. במיוחד אם מדובר במקום שאליו נכנסים ויוצאים כמות גדולה של  אנשים לאורך היום כולו.

בניגוד לידיות העדינות והקטנות יותר של דלת הדירה הביתית, במקומות כאלה חייבים להשתמש במנגנונים חזקים יותר, עשויי פלדה. כאלה, שלא יסבלו מבלאי תוך שנים ספורות. לכן, חשוב לרכוש את הדלת מחברה המייצרת דלתות בעלות מוניטין, ולא חיקויים זולים או דלתות מחומרי גלם ירודים. כאשר אתם מתכננים דלתות כניסה מעוצבות, קחו בחשבון גם את הפירזול שלהן.

דלת כנף וחצי

בחלק מהבתים אפשר להוסיף עוד אלמנט עיצובי חשוב המכונה "כנף וחצי". כנף היא הדלת עצמה, וחצי הכנף הוא חלק נוסף ברוחב צר יותר שכולל אלמנטים שונים המתכתבים עם העיצוב של הדלת.  עיצוב זה מתאים למקומות בהם יש פתחים רחבים, ורוצים להעניק לה מקום מרכזי יותר בעיצוב של הבית.

ניתן גם להרחיב כנף וחצי למקום שבו יש שתי דלתות הצמודות זו לזו. חצי כנף מצד ימין וחצי כנף נוספת מצד שמאל. עיצובים אלה תוכלו לראות בדרך כלל בבתי יוקרה או בדלתות של משרדים ומוסדות ציבור, בתי כנסת, ועוד.

הדלתות כאומנות – עיצוב אומנותי על הדלת

עיצוב אומנותי על הדלת יכול לשנות מקצה לקצה את כל המבנה ומתאים במיוחד אם אתם רוצים ליצור סביבה מרשימה ומסבירת פנים.

יש המוסיפים אלמנטים מהטבע, אחרים מוסיפים צורות גאומטריות שונות כדי להעניק לדלת את המראה המיוחד שלה. אם תביטו בקטלוגים של עיצובים מודרניים, תגלו שיש סגנון המכונה "הייטק" והוא כולל מלבנים בצבעים שונים שמתאימים ככפפה ליד לקונספט של מבנים מודרניים.

יש גם עיצוביים קלאסיים יותר, הכוללים חישורי מתכת מרשימים שנראים כאילו פסל מוכשר היה מעורב בעיצוב הדלת שלכם.

דלתות כניסה מעוצבות – בחירת הדלת

כעת, אתם בוודאי תוהים איך ניתן לבחור מכל האפשרויות שציינו את זו שתתאים באופן המיטבי לבית שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להביט בקטלוגים השונים של החברות המובילות בתחום. לאחר מכן, שכל שתצטרכו הוא מעט דמיון כדי לראות בעיני רוחכם איך כל דלת תראה בפתח הבית שלכם.

בנוסף, אם יש לכם גם דלת אחורית לבית, כדאי להשקיע מעט גם במראה שלה. זכרו, כי הדלתות נראות הן מבפנים והן מבחוץ. לכן, הן ילוו אתכם מהרגע שבו תכנסו לביתכם ולאורך היום שבו אתם שוהים בבית. גם כאשר תצאו למרפסת או לגינה, תראו את הדלת האחורית. העיצוב של שתי הדלתות אינו חייב להיות זהה, ואתם יכולים להתאים כל אחת לסגנון העיצוב של אותו חלק בבית.

לסיכום, דלתות כניסה מעוצבות יכולות להיות חלק מהותי בלוק של הבית שלכם, ולכן כדאי להשקיע מעט מחשבת לפני שבוחרים אותן. בדקו את העיצובים השונים ובחרו את זו שמתאימה באופן הרמוני לעיצוב הבית כולו. אם אינכם בטוחים, תמיד תוכלו להתייעץ על המעצב או האדריכל שלכם.