דברים שכל מטבח צריך

כשניגשים בפעם הראשונה לאבזר מטבח חדש לגמרי, המשימה יכולה להיראות כמעט בלתי אפשרית. לעיתים נדמה שעליכם לרכוש אינספור כלים ומכשירים ושכולם יקרים למדי. אולם, אם תכירו את אבני הבניין למטבח שימושי, תוכלו למקד את הקנייה ולהשקיע את כספכם במקומות הנכונים. בואו נדבר על זה!

הכלים שכנראה כבר חשבתם עליהם

רשימת הקניות למטבח נפתחת בקערות, מחבתות, סירים ותבניות. אפילו בישול של הארוחה הפשוטה ביותר – חביתה וסלט, לא תתאפשר בלי הכלים הללו, ולכן הם הבסיס של כל מטבח. אז איך אפשר להפוך את הבסיס הזה לחזק ויציב? רכשו כלים במגוון גדלים ומחומרים שונים. לדוגמה, השקיעו במחבת אחת מפלדת אל-חלד ואחרת עם ציפוי מונע הדבקה, תבנית אחת ממתכת ואחרת מזכוכית, סיר קטן לרטבים וסיר גדול למרקים. מגוון הכלים יאפשר בישול של מגוון מנות.

המכשירים שיקפיצו אתכם לשלב הבא

עם אותם כלים בסיסיים אפשר לבשל מנות רבות – תבשילים, מרקים, מוקפצים, פסטות ועוד… אבל, כשמתחילים לבשל דברים מסובכים יותר, ובמיוחד כשנכנסים לעולם האפייה, יידרשו מכם דיוק רב וטכניקות מתקדמות יותר. לצורך העניין יש להצטייד במספר מכשירים. המכשירים הללו כנראה יהיו הדבר היקר ביותר שתקנו, אבל בניגוד לכלי מטבח אחרים, חשוב לבחור במכשירים טובים ומומלצים גם אם הם יקרים יותר. כך תוכלו להבטיח שהמכשיר שקניתם משרת אתכם, לא רק בצורה הטובה ביותר, אלא גם לזמן הארוך ביותר. המכשירים הללו כוללים מערבל (קנו מערבל עומד, עם אופציה לחבר מקצף, מקצף שטוח וקרס לישת בצק), בלנדר ומעבד מזון. מכשיר נוסף, לא יקר, אך הכרחי לדיוק הוא המשקל הדיגיטלי, בעזרתו תוכלו לעקוב אחר מתכונים בקלות יתרה.

סכינים – זה באמת כזה חשוב?

שפים יספרו לכם שסכינים טובים ומקצועיים הכרחיים עבור כל מטבח, אך אם כל כוונתכם היא לבשל אוכל פשוט וטעים, סביר שלא יזדמן לכם להשתמש בסכינים אלו כלל. אין צורך להשקיע את כספכם בסט סכיני שף מקצועי. במקום זאת, השקיעו במספר סכינים פשוטים אך טובים, איתם תוכלו לחתוך הכול, החל בירקות וכלה בבשר. אם אתם רוצים להשקיע קצת יותר, קנו סכין שף אחת, שתשמש אתכם לקציצת עשבים ולחיתוך דק של נתחי בשר, והקפידו להשחיז אותה כך שההוצאה תשתלם לאורך זמן.

 הכלים שתמיד שוכחים אבל טוב שהם שם

ישנם מספר כלים שייתכן ואינם צפים בראש כשמדמיינים את רשימת הקניות, אך כשניגשים לבשל מיד מגלים שהם אינם ומרגישים בחסרונם. הם אולי לא בדיוק הכרחיים, אך הבישול בלעדיהם עלול להיות מסורבל. כלים כאלה שמאוד מומלץ לרכוש הם כוס/ כפות מדידה, קרש חיתוך גדול ונוח, מרית וכף עץ, פומפייה, מסחטה, קולפן ופותחן. ברגע שהמטבח מכיל את הכלים והמכשירים הללו – הוא מוכן! תוכלו לבשל בו כמעט כל דבר בנוחות ובקלות.