גידול דגים: הכל על חיפוש אקווריום למכירה

לפני שאתם רצים לחנות חיות, קודם כל חשוב שתקנו אקווריום שמתאים לצרכים שלכם, לרמת הידע שיש לכם וכמות הזמן שיש לכם להשקיע בטיפול ובתחזוקה של המיכל

זאת לא חוכמה גדולה לקנות אקווריום ענק יקר ומרשים, להביא אותו הביתה ולגלות פתאום שזה לא מתאים לנו, שזה גדול עלינו, שהוא לא מתאים לנישה שיש לנו בבית או שאין מי שיטפל ויאכיל את הדגים.

טיפול באקווריום הוא לא תובעני כמו גידול כלב או חתול, אבל הוא כן מצריך מאתנו השקעה מתמשכת של זמן ותשומת לב, התמורה תהיה מראה מהפנט שובה לב של דגים אקזוטיים צבעוניים ובריאים שוחים להנאתם ממש בסלון הבית שלכם.

אקווריום ראשון בבית

למי שאינו מנוסה וזה בעצם האקווריום הראשון שלו, לא היינו ממליצים על אקווריום של יותר מ60 ס"מ אורך ו80 ליטר בנפח, אקווריום גדול דורש השקעה כספית גדולה יותר וגם יותר זמן בתחזוקה וניקוי.

אם זאת הפעם הראשונה שיש לכם אקווריום, לא היינו ממליצים לקנות דגים גדולים מרשימים ויקרים על ההתחלה, לצערנו תמותת דגים היא חלק בלתי נפרד מאקווריום בייתי, במיוחד אצל מגדלים חסרי ניסיון, ולכן על מנת לצמצם את הנזק הכספי ועוגמת הנפש, תתחילו עם דגים פשוטים וקלים יחסית לגידול עד שתצברו קצת קילומטרז' בגידול דגים.

צריך להכיר ולהבין איך להשתמש בכל אחד ממכשירי החשמל ההכרחיים לאקווריומים כמו פילטר שדואג לנקות את המים, משאבת אוויר שדואגת להכניס חמצן על מנת שהדגים יוכלו לנשום וכמובן אנטי כלור שמנקה את המים מכלור (שהורג דגים) ובקטריה חיובית שיוצרת סביבה חיידקית בריאה שמפרקת רעלים כמו אמוניה(שגם היא הורגת דגים מעל ריכוז מסוים).

תמדדו טוב את המקום שיש לכם לאקווריום

חשוב לקחת מידות מדויקות לפני שקונים אקווריום, במיוחד אם מדובר בנישה (שקע בקיר), תמדדו את הגובה, האורך והעומק שיש לרשותכם ותמיד תדאגו למרווח ביטחון של כמה ס"מ.

אין דבר יותר מבאס מלקבל אקווריום חדש ונוצץ ולגלות שחסרים לכם כמה סנטימטרים כדי להכניס אותו לחלל הרצוי ועכשיו אתם צריכים לשלם כמה מאות שקלים על הובלה יקרה שוב.

התאמת עיצוב

תקנו אקווריום שאתם שלמים לחלוטין עם העיצוב והצבע שלו, הנפוצים הם בצבע שחור או לבן.

לכל אחד יש תמונה בראש איך הוא רוצה לעצב את הבית שלו ואיך הוא יראה, לכן חשוב לבחור אקווריום יפה שמדבר אליכם.

קחו בחשבון שמעבר לעלות האקווריום יש גם הובלה

בגלל גודל האקווריום ומשקלו, אם הוא באורך של יותר מ60 ס"מ, ברוב המקרים תצטרכו לשלם גם על הובלה שתעלה לפחות 100 ₪ עד למדרכה מחוץ לבית, במידה וצריך להעלות את האקווריום במדרגות או אפילו במעלית עד הבית, ההובלה תתייקר משמעותית.

תזכרו שהאקווריום הוא רק חלק מרשימת הציוד

שאתם מכינים את התקציב שלכם לאקווריום, יכול להיות ששכחתם שאתם צריכים גם שולחן תואם שגם הוא הוצאה משמעותית.

חלק מרשימת הציוד ההכרחית כוללת, דקורציות כמו חצץ, אבנים או קישוטים שונים, פילטר, משאבת אוויר/ראש כח, אוכל לדגים, הדגים עצמם, כלי ניקוי, אנטי כלור, בקטריה חיובית, מפרק רפש, מצליל מים, פחם פעיל, קרמיקה וספוגי פרלון.

כל אחד מהפריטים ברשימה הוא חשוב וצריך לדעת למה הוא מיועד ואיך להשתמש בו, כפי שאתם רואים מדובר בהרבה פריטים ולכן צריך להתכונן מראש ולהעריך מה תהיה ההוצאה הכוללת.

מה התחזוקה הנדרשת לאקווריום

הבסיס הוא להאכיל את הדגים פעם פעמיים ביום כדי שישארו בחיים וימשיכו לשחות להם, מעבר לכך צריך לבצע פעם בשבוע החלפת מים של 10-15%, זה אומר ריקון חלק מהמים והזרמת מים חדשים.

בכל פעם שנשים מים חדשים מהברז, חשוב להוסיף אנטי כלור במינון הנכון.

מעבר לכך צריך לנקות את האקווריום מלכלוך שמצטבר בתחתית עם שואב רפש וגירוד הירוקת על זכוכית האקוורים עם כלי מיוחד בשם סקרפר.

טיפ חשוב – אל תמקמו את האקווריום איפה שהוא יחשף לכמות גבוהה של אור שמש ישיר, ככל שיהיה יותר אור שמש חזק, ככה הירוקת על הזכוכית תגדל מהר יותר ויהיה קשה להגיע למצב שהאקווריום נקי ושקוף.

למגוון אקווריומים יפיפיים כנסו לאתר אנימל שופ.