ביטוח לכלבים – איך בוחרים את הביטוח הנכון

איך תחסכו ותקבלו את הטיפול הטוב ביותר לכלבכם

כשאנחנו מחליטים להביא כלב הביתה או אם יש לנו כבר כלב שאנחנו מגדלים ומטפלים, אחד הדברים שעלינו לקחת בחשבון, זו העובדה שבמשך השנים הכלב יזדקק לפרוצדורות רפואיות שונות.

גם אם מדובר בכלב בריא מאוד, הרי שאנחנו לא יכולים לדעת מה צפוי בעתיד ולמה הוא יזדקק. אנחנו לא יכולים לדעת האם יקרה לו משהו, מחלה, תאונה, פציעה או כל דבר אחר, שידרוש מאיתנו לקחת אותו לווטרינר בשביל לקבל טיפול ממושך, דבר שיכול כמובן להשפיע עליו מבחינה בריאותית, רפואית, התנהגותית, ועלינו זה ישפיע, בין היתר, גם מבחינה כלכלית.

הפתרון עבורנו בהיבט זה, הוא ביטוח לכלבים . מדובר על פוליסת ביטוח פרטית המאפשרת לנו לקבל כיסויים להוצאות שונות שנידרש לבצע אם הכלב יזדקק לטיפול רפואי כזה או אחר. הרעיון הוא, שאם חס וחלילה נצטרך לקחת אותו לווטרינר לטיפול רפואי, אזי במקום שאנחנו נשלם את מלוא הסכום על הטיפול, נוכל להשתמש בפוליסה ולקבל החזר עבור הסכום במלואו או בחלקו (תלוי בתנאי הפוליסה).

בשביל שנוכל ליהנות מפוליסת ביטוח לכלבים בצורה אופטימאלית, עלינו לדעת כיצד לבחון את הפוליסה ואיך לרכוש ביטוח בצורה חכמה. ישנם היבטים שונים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם בשביל לקבל החלטה שתהיה טובה לנו ולכלב שלנו.

מה צריך לבדוק כשרוכשים ביטוח לכלבים?

ראשית, אנחנו צריכים לבדוק מה הפוליסה כוללת. אילו כיסויים היא מציעה לנו. חשוב שהיא תכלול מקרי חירום, כולל מקרים נדירים, לצד דברים שנראים סטנדרטיים, כמו למשל, צילומים, בדיקות דם ועוד. חשוב לזכור, מה שלנו כבני אדם נראה מובן מאליו שלא נידרש לשלם על כך (אלא דרך קופת חולים), הרי שבמקרה של כלבים, נידרש לשלם עבור כל דבר מהכיס שלנו.

שנית, יש לבחון כמה פעמים אנחנו יכולים להשתמש בפוליסה במשך שנה, אם יש הגבלות זמן או מגבלות אחרות שיכולות להקשות עלינו את השימוש בפוליסה.

שלישית, חשוב לבדוק באילו תנאים אנחנו יכולים לרכוש פוליסה. כלומר, האם חברת הביטוח דורשת שהכלב יהיה בגיל מסוים, במצב רפואי מסוים ועוד. כל דבר קטן יכול להשפיע הן על היכולת שלנו לרכוש פוליסה, והן על היכולת שלנו להשתמש בה.

ארבע, רצוי לברר מה הפוליסה שאנחנו מתעניינים בה או מציעים לנו, נותנת לנו שפוליסות אחרות לא נותנות ולמה זה משתלם לקנות דווקא את הפוליסה הזאת.

חמש, מי החברה שעומדת מאחורי הפוליסה, מה רמת השירות שלה ועד כמה היא נחשבת אמינה.

למה אסור לוותר על פוליסת ביטוח?

פוליסת ביטוח לכלבים היא הדרך שלנו לא רק לחסוך בהוצאות על טיפול לכלב, אלא גם לאפשר לו לקבל את הטיפול הטוב ביותר שאנחנו יכולים למצוא. ההסבר לכך הוא פשוט, אם אנחנו לא משלמים את מלוא הסכום, אז יהיה לנו הרבה יותר קל לספק פתרון איכותי, ברמה גבוהה.