איך לנקות את הדירה אחרי שיפוץ?

שיפוץ הוא מצד אחד הגשמת חלום ומצד שני בלגן לא קטן… כשהוא מסתיים, יש באופן טבעי רצון לחזור לשגרה וליהנות מתוצאות השיפוץ, אבל לפני שנכנסים לדירה, מומלץ לנקות אותה באופן יסודי. אופציה אחת היא לעשות זאת בכוחות עצמכם, ואופציה שנייה היא להזמין חברת ניקיון שמתמחה בטיפול בדירות אחרי שיפוץ. כך או אחרת, קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר

 

טיפ 1: ניקוי ולא פינוי

גם כשחברה מקצועית מבצעת עבורכם ניקיון לאחר שיפוץ דירה, האחריות על פינוי כל הפסולת שנוצרה במהלך העבודות היא על קבלן השיפוצים. אם אתם מנקים את הדירה מן הסתם ממש לא תרצו לבזבז זמן יקר על פינוי פסולת (מה גם שבחלק גדול מהמקרים נדרש פינוי שלה לאתר פסולת ולא לפח של הבניין) – ולכן חשוב מאוד לוודא שאין בדירה פסולת מכל סוג שהוא. פינוי פסולת אחרי עבודה מאומצת שלכם או של צוות חברת ניקיון יגרום ללכלוך מחדש, וחבל.

טיפ 2: הזמנה מראש

כאשר מועד סיום השיפוץ מתקרב, כדאי לשריין חברת ניקיון איכותית למועד האופטימלי מבחינתכם. בחודשי הקיץ, שבה יש ביקוש רב מהרגיל לשירותי חברות ניקיון, מומלץ להתקשר לחברה שבחרתם שבוע ואפילו שבועיים מראש. כמו כן כדאי להעדיף חברות שיכולות להתנהל בגמישות, כך שאם ייווצר עיכוב כלשהו בהשלמת השיפוץ, עדיין תקבלו את הדירה נקייה לגמרי אחרי עבודה מקצועית.

טיפ 3: ציוד מקצועי

ניקיון אחרי שיפוץ מחייב כמעט תמיד שימוש בציוד מתקדם. למשל, אם תרצו רצפה נקייה וגם מבריקה רק מכונת פוליש איכותית תספק מענה מתאים (כשהאפשרויות הן פוליש קריסטלי למרצפות שיש ופוליש ווקס לחיפויי אבן). בכל מקרה מומלץ לעבור עם נציג חברת הניקיון על כל החדרים בדירה, להבהיר מהן הציפיות מהניקיון ולוודא שהחברה ערוכה לבצע את כל מה שדרוש כדי שהדירה תהיה נקייה באמת.

טיפ 4: סילוק האבק מהדירה

אם בחרתם לצחצח את הדירה בעצמכם, קחו בחשבון שגם אחרי הסבב הראשון של הניקיון יישאר בה לא מעט אבק. בהתאם במשך3-4 השבועות הראשונים אחרי השיפוץ מומלץ לשאוב אבק בכל רחבי הנכס לפחות פעם ביומיים ורצוי אפילו מדי יום. לאחר מכן יש לשטוף את הרצפות, גם כן בתדירות גבוהה – 3-4 פעמים בשבוע, עד שכל האבק שנוצר תוך כדי שיפוץ ייעלם ותוכלו לנשום לרווחה.

טיפ 5: חומרים ידידותיים לסביבה ולבני אדם

עוד טיפ חשוב לגבי ניקיון לאחר שיפוץ הוא להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי שקיבלו את כל האישורים הנדרשים. למעשה מומלץ להעדיף חומרי ניקיון אקולוגיים, שהם לא "רק" ידידותיים לסביבה (שיקול משמעותי במאה ה-21), אלא גם ידידותיים יותר לבני אדם. המלצה זו תקפה גם כשמנקים את הדירה לבד וגם כשנעזרים במקצוענים, ובמיוחד אם יש ילדים קטנים שייכנסו לדירה מיד אחרי הניקיון או מבוגרים עם רגישות.

צריכים ניקיון לדירה לאחר שיפוץ? הזמינו את 'נקי כמו חדש': https://cleanew.co.il

 

*קרדיט תמונה: freepik