איך להוריד כתמי דם וצבע מהספה?

הספה החדשה והאהובה שלכם התלכלכה? יש מה לעשות עם הכתמים הקשים! אספנו בשבילכם את כל הדרכים לניקוי קל ופשוט

קניתם ספה יפייפיה לבית שלכם, כזו שמתאימה בדיוק לצבעים של הבית, שמרתם עליה ככל האפשר מכתמי שתייה ואוכל ולצערכם, קרה מקרה ויש על הספה שלכם כתם של דם או כתם של צבע. אלו לא הכתמים הרגילים והמוכרים ולכן לא לכולם ידוע איך מסירים אותם והאם בכלל זה אפשרי. בעניין זה חשוב לדעת כי קיימות שיטות של ניקוי ספות המאפשרות להסיר כתמים קשים כמו דם וצבע. על שיטות אלו נדבר בכתבה הבאה.

כללי בטיחות לפני הסרת כתמים על ספה

כאשר יש לכם כתמים על ספה, גם אם מדובר בכתמי דם וצבע ולחילופין, כתמים אחרים כמו כתמי אוכל, שמן או נוזל, כללי הבטיחות הם זהים. תחילה חשוב להבין איזה סוג ספה יש לנו. האם מדובר בספת בד, ספת עור או דמוי עור. לכל סוג בד יש התוויות ניקוי אחרות וחומר ניקוי אחד שמתאים לספת בד, לא בהכרח יתאים לספת עור. הדבר השני החשוב הוא לזכור שגם אם יש חומר מסוים שמיועד להסרת כתמים על סוג בד מסוים, עדיין חשוב לבדוק אותו על הספה במקום קטן בצד שלא נראה לעין. כך אתם מבטיחים שאם תהיה לחומר תגובה שגורמת להרס הבד, הוא לא יהרוס ספה שלמה. כללי הבטיחות הנוספים נוגעים אליכם. בשימוש בחומרים לניקיון מכל מיני סוגים, יש להיזהר ולדאוג לעבוד עם כפפות ניקיון. כמו כן, במידה ומדובר בכתמים נרחבים המצריכים טיפול בכל חלקי הספה, מומלץ לשים על הרצפה ניילון שיגן עליה מחומרים שנספגים ועלולים לעשות נזק לרצפות. גם כאשר אתם מזמינים ניקוי ספות בבית הלקוח, שימו לב שנציג החברה מבצע את כללי הזהירות.

ניקוי ספות מכתמי דם וצבע באופן עצמאי

הגענו לרגע שבו אתם מעוניינים לנקות את כתמי הדם או הצבע באופן עצמאי. הספה שלכם עשויה מבד. בספות בד, ככל שתנקו את הכתם כשהוא טרי יותר, כך תצליחו לנקות אותו טוב יותר. הבד עשוי מסיבים שאליהם הצבע או הדם חודרים ומתפרשים וככל שהכתם נכנס יותר עמוק לסיבי הבד, כך יהיה קשה לנקות אותו. חשוב לשים לב שבדרך הניקוי אינכם מחדירים את הכתם עמוק יותר, לכן הניקוי חייב להיעשות בצורה נקודתית ולא מתפרשת לחלקים נקיים בספה.

ניקוי של כתמי דם וצבע יכול להתבצע בעזרת מי חמצן. יש לשים מעט מהחומר על הכתם ולהבריש בעדינות בעזרת מברשת קטנה, ניתן להשתמש במברשת שיניים וכך לבצע זאת בזהירות. חומרים נוספים שעשויים לעזור בניקוי כתמים מסוג זה, הם אלכוהול ומים עם מעט סבון כלים. לאחר שהברשתם את המקום עם החומר שבחרתם להשתמש בו, יש לספוג את החלקים הרטובים היטב בעזרת מטלית יבשה. המטלית היבשה תספוג את הנוזלים יחד עם חלקי הכתם שפירקתם בעזרת החומר. במידה ולא הצלחתם להסיר את הכתמים לגמרי, מומלץ להיעזר בחברה העוסקת בניקוי בדים. תוכלו להזמין מנקה ספות מקצועי שמגיע עד בית הלקוח ולקבל ממנו שירות ניקיון כתמים איכותי.