איך לבחור ריהוט גן?

כל הדגשים החשובים שאסור לפספס!

הקיץ מתקרב בצעדי ענק, ואם יש לכם גינה או מרפסת – זכיתם באפשרות להתחיל את הבוקר עם כוס קפה מעורר או לסיים את היום עם כוס יין באוויר הנעים של הערב. כדי שתוכלו ליהנות מפינת ישיבה מפנקת וכיפית ולנצל את המרפסת או הגינה שלכם, כדאי להשקיע בתכנון ובעיצוב ולבחור את רהיטי הגן לאחר מחשבה. לפניכם כל מה שצריך לדעת כדי לבחור ריהוט גן איכותי בהתאם לצרכים שלכם.

רגע לפני שקונים ריהוט גן – עושים בחירה מושכלת

להסתכל בקטלוג רהיטי גן זו חוויה אמיתית. הכול מותאם ומשתלב מדהים עם הטבע, ובעיקר מזמין אותנו לרבוץ. אלא שרכישה של רהיטים לגן – מספות נוחות ועד פינת אוכל לגינה, צריכה לקחת בחשבון נתונים שונים כדוגמת גודל הגינה או המרפסת שלכם, מספר האנשים שישתמשו בריהוט וכמובן העיצוב. התאמה בין סגנון העיצוב הכללי של הגינה שלכם לסוג הריהוט ולצבע שלו יבטיחו לכם לא רק גינה נוחה אלא גם יפה.

עץ, פלסטיק או אלומיניום – ממה עשויים רהיטי הגן?

כשמדובר ברהיטי גן, המגוון רחב יותר מאשר של רהיטים לבית. כיום ישנם סוגים שונים של חומרי גלם – עץ, ראטן, אלומיניום, פלסטיק ועוד – כשלכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. אחד השיקולים החשובים בבחירה בחומר הגלם היא העמידות שלו לתנאים בחוץ. בעוד כיסא ישיבה עשוי אלומיניום יתחמם מאוד בקיץ עד כדי שלא ניתן יהיה לשבת עליו, כיסא עשוי עץ יספוג מים רבים בחורף ועם הזמן יתנפח ויתפצל. כך או כך, ההמלצה היא קודם כל לבחור בחומר גלם איכותי, כך שגם אם מדובר בעץ או אלומיניום – הם יהיו מובחרים, והמלצה נוספת וחשובה היא לדאוג להגנה מתאימה לרהיטים שלכם, לדוגמה – הצבת הרהיטים מתחת לפרגולה או סככה כדי למנוע שמש יוקדת וגשם שוטף, או לחלופין רכישה של כיסוי רהיטי גן שיאפשר לכם לשמור על הרהיטים בחודשים בהם מזג האוויר קיצוני – ינואר-פברואר ויולי-אוגוסט.

הגדרת תקציב לרכישה

ריהוט גן עשוי להיות עסק יקר אם לא מגדירים מראש כמה מוכנים להשקיע ומהם הצרכים האמיתיים. לפני שאתם מגדירים לעצמכם תקציב, עשו סקר שוק קצר ובדקו מהו טווח המחירים לרהיטים הדרושים לכם. לאחר שתבינו את הממוצע, קבעו לעצמכם תקציב ממנו לא תחרגו. ההמלצה הטובה ביותר היא להשקיע בריהוט גן איכותי שישאר אתכם למשך שנים ותמיד ירגיש וייראה כמו חדש. לחלופין, אתם תמיד יכולים לקנות רהיטים באופן מדורג. היום להשקיע בכיסאות ופינת ישיבה שיאפשרו חיים בגינה, ובעוד מספר חודשים לשדרג במשהו נוסף.

הוסיפו אלמנטים דקורטיביים

אלמנטים דקורטיביים לגינה הם מה שעושה את ההבדל. בסופו של דבר, בישיבה בגינה אנחנו רוצים להרגיש קצת שונה ממה שאנחנו מרגישים בבית, ולשם כך קיימים אלמנטים דקורטיביים המתאימים לגינה ולמרפסת. ישנם האלמנטים הסטנדרטיים – אדניות, צמחים וכדים, ואלמנטים מיוחדים ונישתיים יותר כדוגמת כלי חרס, סלעים ופסלי גמדים קטנים שיוצרים אווירה כיפית ונעימה. אם יש לכם גינה גדולה, כמובן שניתן לשלב אלמנטים גדולים כדוגמת מזרקות מיוחדות עם תאורה מתוך המים.

נצלו את הגינה שלכם

עיצוב הגינה או המרפסת שלכם נועד לאפשר לכם ליהנות מפינת חמד אמיתית, כזאת שמקבלת אתכם אליה בסופו של יום ומזמינה אתכם לארח חברים ומשפחה לערבים של כיף. אם יש ריהוט שכדאי להשקיע בו יותר מכל הוא ריהוט גן, כדי שכשתרצו את הפינה המושלמת שתקבל אתכם אליה לזמן של כיף ונוחות – היא תהיה שם בשבילכם. זכרו שריהוט לגינה הוא לא ריהוט שמחליפים בכל עונה, והשקעה בריהוט איכותי תשתלם לכם ותשרת אתכם שנים קדימה.