איך בוחרים בייביסיטר?

כשאתם בוחרים את מי שישמור על הילדים שלכם, אתם מחפשים את האיש או האישה המתאימים ביותר לעבודה. איך יודעים אם המועמד מתאים? גלו את כל הפרטים

כשאתם בוחרים את מי שישמור על הילדים שלכם, אתם מחפשים את האיש או האישה המתאימים ביותר לעבודה. בייביסיטר חשוב לבחור נכון, כי הרי מדובר במקצוע שאומנם מספק עבודה זמנית למרבית האנשים, אבל עבור הקטנטנים שלכם מדובר במישהו שהם חייבים לאהוב. לכן רבים מחפשים אחר בייביסיטר אחראית שאוהבת ילדים. אבל כיצד בוחרים את האחת או את האחד? הנה מספר דגשים שצריך לשים  אליהם לב:

ניסיון

בתחילה חשוב לבחור אדם עם ניסיון. בחרו בחור או בחורה שיש להם ניסיון בתחום. זאת יכולה להיות נערה בוגרת ואחראית שיש לה אחים קטנים, או נער שמנהיג קבוצות צופים. חשוב שתהיה למי שאתם בוחרים גישה ויכולת לשמור על ילדים. לדוגמא: אם אתם בוחרים מטפלת לשעות היום חשוב שהיא תדע שלפני שיוצאים לשמש עם פעוט יש למרוח על גופו קרם הגנה מקרינת השמש. או למשל, הכרות עם מנשא או עגלה ויכולת לאבטח את הפעוט במנשא או בכיסא האוכל. הדברים האלה חשובים למען הבטיחות של הילדים שלכם.

המלצות

כשאתם מחפשים מישהו שישגיח על הילדים שלכם באופן זמני או קבוע, כדאי מאד למצוא אדם עם המלצות. נסו לבדוק עם הורים כגן אם יש בייביסיטר או עוזרת בית מומלצת שהם מכירים. חפשו אחר מטפלת בבניין המגורים שלכם או בישוב שבו אתם גרים. כיום אפשר למצוא המלצות על אנשי מקצוע טובים ברשתות החברתיות, כמו גם דרך כניסה לפורומים ואתרים לאיתור בייביסיטר. אתרים לאיתור מטפלות יספקו לכם מגוון פרטים על איש או אשת המקצוע כמו שנות ניסיון, קורות חיים, זמינות לעבודה, גובה השכר השעתי, המלצות כתובות או מצולמות, וידאו קצר של בעלת המקצוע וכולי. כך אפשר לבחור אדם מקצועי ומומלץ להשגחה וטיפול  על היקר לכם מכול.

כניסה לאתרים ייעודיים לחיפוש מטפלת

ניתן למצוא מגוון רחב של בייביסיטריות, עוזרות בית ועוד אנשי ונשות מקצוע בתחום, דרך אתרים ייעודיים שמציעים אנשים לטיפול בילדים. באתרים כאלה תוכלו למצוא אופר, מטפלות, משלבות, גננות וסייעות. ככה תוכלו לייעל את תהליך החיפוש.

התאמה לשעות הדרושות

כשאתם מחפשים אחר בייביסיטר זה יכול להיות מישהו שיגיע בשעות הערב או מישהו שיאסוף את הילדים מהגן ויהיה עמם בשעות אחה"צ עד הערב. חשוב לחפש מישהו שיכול למלא את השעות בהן אתם צריכים עזרה. שימו לב שאתם מבצעים סינון על פי שעות, או בוחרים מישהו שיוכל להגיע להשגיח על היקרים לכם בהתראה של מספר ימים מראש.

אמינות

וודאו שאתם מכניסים אדם אמין לבית שלכם. חשוב לבחור מישהו שלא יחטט לכם בחפצים או יעלים חפצים יקרי ערך. בכול סוג עבודה יכול להתגלות חוסר אמינות. כשמדובר בטיפול בילדים כשאתם לא בבית – חשוב למצוא אדם אמין ואיכותי.

ערנות

ערנות היא תכונה חשובה מאד עבור בייביסיטר ו/או עוזרת בית – במידה והאחרונה משלבת גם טיפול בילדים.

ילדים כפי שאנו יודעים, עושים דברים לא מאד אחראיים כמו התגנבות מהבית או התחבאות בין החדרים. הם עלולים לעשות תעלולים מוזרים, לבדוק את הגבולות בין מה שמותר או אסור, לאכול יותר מידי מתוקים או לשתות חומרים מסוכנים. במקרים כאלה חשוב שיהיה בבית אדם אחראי שישים לב למה שקורה בבית או בחוץ ואף ידע לפנות לסיוע בזמן מצוקה.

חיבור בין השמרטף לילדים

זה נכון ששמירה על ילדים מתרחשת בדרך כלל בשעות הערב כשהם ישנים, אבל יש מקרים שהילדים עדיין ערים או מקרים בהם צריך בייביסיטר לשעות הצהריים. לכן חשוב שמי שיבחר יהיה כזה שיש לו אינטראקציה טובה עם ילדים וניסיון בטיפול בהם. כמו כן חשוב שתבחרו מישהו שגם לכם יש חיבור עמו ויכול לבצע את העבודה בכיף ובצורה חיננית.

גיל

בכול הנוגע לטיפול בקטנטנים כדאי לא להפלות מועמדים בשל גילם. בישראל יש נערות בוגרות מאד שישגיחו עליהם, ישחקו עמם ויבלו זמן בטוח ואיכותי עם האנשים הקטנים והחמודים האלה, ויש סבתות שרוצות להשגיח על ילדים והן עושות את העבודה בצורה נפלאה! לכן גיל לא צריך לשחק תפקיד חשוב בבחירה.

תשלום

לבסוף קיים אלמנט התשלום. נסו להבין כמה עולה שעת בייביסיטר. כדי לדעת כמה עולה שעת שמרטף, נסו לבדוק עם חברים או הורים על סך התשלום הממוצע. סכום שעתי נע בדרך כלל על   שקלים לשעה תלוי כמובן בשעות העבודה ובימים. בשעות הערב או בסופי שבוע וחגים התעריף עלול להיות גבוה יותר. שאלו שאלות חשובות בפורומים ולבסוף סמכו על תחושות הבטן שלכם בנוגע לאדם שאתם בוחרים. כך תוכלו לבצע בחירה מדויקת ונכונה.