איזה ייבוש: איך לייבש בגדים בצורה הטובה ביותר?

האופן בו אתם מייבשים את הבגדים שלכם, יכול להשפיע על איך שהם נראים וכמה זמן הם יחזיקו מעמד. אספנו לכם כמה המלצות לייבוש הבגדים שלכם במדריך הבא

ייבוש הכביסה: איך תשמרו על הבגדים לאורך זמן?

הטמפרטורות יורדות ואנחנו מקווים לכמה ימים של גשם לפחות בחורף הקרוב. אבל מה עושים כשיש לנו כביסה שחייבת להתייבש ובחוץ יורדים ממטרים של גשם? זה הזמן הכי טוב להפעיל את מייבש הכביסה. כדי שהבגדים לא יהרסו או יתקמטו, הכנו לכם מדריך קצר לייבוש המושלם. צאו לדרך.

לייבש או לא לייבש

בעיקרון, כל בגד שמכבסים במכונת הכביסה (ולא בכביסה ידנית), אפשר לייבש במייבש הכביסה. אבל תמיד כדאי לבדוק את התווית של הבגד כדי לא להצטער אחר כך. אם יש ספק, תייבשו את הבגד על חבל הכביסה באוויר הפתוח. זה גם חוסך חשמל, גם מאריך את החיים של הבגד וגם יפחית את החשש להרוס בגדים מסוימים.

הכנת הבגדים למייבש הכביסה

לפני שאתם מכניסים את הבגדים השטופים למייבש הכביסה, תנו להם ניעור והצצה קטנה. ההצצה נועדה לבדוק האם אכן כל הכתמים הוסרו. אם לא, כדאי לנסות להסיר אותם שוב ולשטוף. אם בגד מוכתם יכנס למייבש, יש סיכוי שהכתם יישאר באופן קבוע. נערו את הבגדים והמצעים לפני שאתם מכניסים אותם למייבש כדי לוודא שאין ביניהם פריטים מוסתרים (כמו גרביים). אם תפרידו בין הפריטים, הם יתייבשו מהר יותר וזה יעזור להפחית את הקמטים.

מיון הבגדים שלכם מתחיל למעשה לפני ההכנסה למכונת הכביסה. הפרידו את הבגדים לפי צבעים, מרקמים ובדים. ואם יש בגדים שהם מלוכלכים במיוחד – אז כבסו אותם בנפרד. מיון הבגדים יעזור לכם גם בייבוש שלהם. אם נדייק, אז כדאי כדאי לייבש את הבגדים לפי משקל. ערבוב של פריטים כבדים עם קלים יותר, יכול לגרום לחלקם להתייבש מדי ולחלקם להישאר לחים.

אל תעמיסו

אתם חושבים שאם תעמיסו את כל הבגדים במייבש בפעם אחת, תוכלו לחסוך זמן וכסף, אבל זה לא באמת נכון. רוב הסיכויים שייקח להם הרבה יותר זמן להתייבש ושהם ייצאו מקומטים ומעוותים. אל תדחפו יותר מדי פריטים למייבש, הבגדים צריכים להסתובב בחופשיות. זה גם יעזור לכם לשמור על סדר, בטח כשאתם מייבשים סדינים ושמיכות. זה יעזור להם להתייבש מהר יותר ובאופן שווה יותר.

לקבל את התוצאות הכי טובות

תמיד כדאי לבדוק את התווית על הבגד ומה ההוראות שכתובות בו וזאת כדי לוודא שאתם מטפלים בבגד בצורה הטובה ביותר. אם לא קיימת תווית, פעלו לפי ההמלצות הבאות:

  • טמפרטורה: אם אתם יכולים לכבס את הבגדים במים חמים, אתם כנראה יכולים גם לייבש אותם בחום. מגבות אמבטיה מכותנה, לדוגמא. ניתן לייבש אותן בסביבה חמה רגילה. שש מגבות אמבטיה במשקל 5 ק"ג יתייבשו תוך 50-40 דקות לערך. פריטים שיש צורך לשטוף במים קרים, כנראה צריכים להתייבש בהגדרת לחץ קבוע. הגדרה זאת קובעת אוויר קריר בסוף מחזור הייבוש המחומם וזאת כדי למנוע קמטים. עומס קבוע של 12 פריטים – מכנסיים, חולצות ושמלות – גם במשקל חמש ק"ג, יתייבשו ב-40-30 דקות. ככל שהעומס גדול יותר, כך גם זמן הייבוש ארוך יותר.
  • עדינות: הגדירו את המייבש לייבוש עדין, אם מדובר בהלבשה תחתונה או בפריטים עדינים אחרים שמצוין שאפשר לייבש אותם במייבש הכביסה. אם ניתן לייבש בגדים שעשויים מלייקרה, ניילון, פוליאסטר או ויסקוזה, כדאי לייבש בטמפרטורה נמוכה.
  • מקסימום: כדי למקסם את פעולת מייבש הכביסה, כדאי לנקות המסנן סמוך לאחר כל הפעלה. מדי פעם בדקו את הפתח כדי לוודא שאין שם פסולת או לכלוך.
  • חבל תלייה: אל תייבשו מדי את הבגדים. זה עלול לגרום לבגדים מסוימים, כמו חולצות כותנה לדוגמא, להיהרס או להתכווץ. עדיף לייבש אותם כשהם לחים על חבל הכביסה באוויר הפתוח.
  • קמטים: מהרו להוציא את הבגדים מהמייבש לאחר שהוא סיים לעבוד, וזאת על מנת למנוע קמטים. אם זה לא אפשרי, הפעילו אותו לעוד 15-10 דקות ואז הוציאו אותם.

לפני שאתם מייבשים את הבגדים, כדאי שתעיפו מבט איך ניתן להאריך את חיי מכונת הכביסה שלכם ב- 9 צעדים פשוטים בכתבה הבאה.