אוהבים לשיר באמבטיה? כך תבחרו דוד מתאים לחימום המים

אין כמו מקלחת חמה בחורף קר – אבל כדי ליהנות ממנה חשוב להתקין דוד שיתאים לצרכים שלכם ושל בני משפחותיכם. כל המידע במדריך יד2

דוד חימום: הדרך לחימום המים בחורף

בין אם אתם מחובבי המקלחות הרותחות או דווקא מעדיפים להתרחץ במים פושרים, החשיבות של דוד שמחמם את המים בחורף ברורה לכולנו. דוד שמש כמובן הוא האופציה החסכונית ביותר, שכן חימום המים על בסיס אנרגיה סולארית אינו צורך חשמל כלל. מעבר לכך – ידוע כי שימוש בחשמל פוגע בסביבה ולעומת זאת ניצול אנרגיית השמש מתיישבת היטב עם ערכי שמירת איכות חיינו על הכדור. ובכל זאת, בימים חורפיים במיוחד שימוש בדוד החשמל הוא בבחינת הכרח, על אף חסרונותיו.

מה צריך לדעת לפני שמתקינים דוד חימום? כל הפרטים לפניכם:

מיקום התקנת דוד החימום

המקום היחיד להתקנת דוד השמש הוא כמובן גג הבניין, שבו ניתן להשיג חשיפה מקסימלית לאנרגיה הסולארית. אמנם מצד אחד מדובר בהשקעה כספית גבוהה יותר מדוד חשמל, אלא שהחיסכון בטווח ארוך ברור: הרי אנחנו גרים במדינה בה הקיץ נמשך 8 חודשים בשנה ואפילו אם נקום בשעה 6 בבוקר, יחכו לנו מים חמים בחדר האמבטיה.

במידה שאין באפשרותכם להתקין דוד על הגג, הרי שהאופציה היחידה שלכם היא דוד המתבסס אך ורק על חשמל, שיכול להיות מותקן בתוך הבית, במחסן שליד ובכל מקום אחר שקרוב לדירה.

 זקוקים לייעוץ לגבי הדוד? חפשו בעל מקצוע מתאים באינדקס בעלי המקצוע של יד2.

נפח הדוד

ככל שנפחו של דוד השמש גדול יותר, כך יש לו מספר קולטנים גדול יותר. דוד שמש יכול להגיע בנפחו ל-50 עד 300 ליטר. דודי חשמל מגיעים בנפחים קטנים יותר – 30 ואפילו 15 ליטר למקרה שמדובר לדוגמה בברז יחיד במספרה או במשרד. כמובן שנפח הדוד תלוי מאוד במספר המשתמשים: ככל שהמשפחה גדולה יותר, כך כדאי לבחור דוד בנפח גדול יותר.

ממי לקנות?

לפני שקונים ומתקינים דוד חדש, כדאי לבדוק את התנאים שמספקת החברה היצרנית. אין הרבה חברות יצרניות בשוק, אבל עדיין כדאי מאוד להשוות בין מספר הצעות. לפעמים שם היצרן רק ייקר את הרכישה, אבל מצד שני אם תמורת זה תקבלו מוצר איכותי ושירות מעולה – זה לחלוטין עדיף.

בחרו דוד שיש לו תו תקן והוא אושר לשימוש על ידי מכון התקנים הישראלי, הידוע בסטנדרטים המחמירים שלו. בנוסף, בדקו כמה שנות אחריות על הדוד נותן לכם היצרן. בדקו באיזה חומר בידוד ושכבת ציפוי משתמשת החברה, כדי להגן על הדוד. אפשר למצוא יתרונות וחסרונות של כל אחד מהחומרים האלה ברשת, כמו גם חוות דעת של משתמשים במודלים כאלה של הדוד.

אחריות ושירות לקוחות

חשוב מאוד לא לשכוח את נושא שירות הלקוחות – זה משתנה מחברה לחברה. מומלץ לברר האם החברה מספקת שירות בעצמה או פונה לקבלנים עצמאיים. חברות רבות מספקות מוצרים משלימים להגנה על הדוד – בדקו האם הם כלולים במחיר העלות או שצריך לשלם עליהם בנפרד.

אם אתם מחפשים אופציה זולה יותר, אפשר בהחלט לרכוש דוד יד שנייה, לא לפני שתבדקו את תקינותו באמצעות איש מקצוע מהימן. חשוב לבדוק אצל המוכר האם קיים תיעוד של תקלות קודמות והאם האחריות בתוקף.