חושבים על פרקט חדש לבית או לעסק? כך תגיעו מוכנים!

אם אתם מעוניינים לחפות עם פרקט את הריצוף או פשוט להחליף פרקט קיים, מומלץ מאוד שתגיעו עם ידע עדכני לגבי כל האפשרויות העומדות בפניכם

 

כך תוכלו לדעת האם מה שמציע לכם הספק הוא אכן המשטח המתאים ביותר עבורכם, או שיש אלטרנטיבות מתאימות יותר שאינן קיימות אצלו. הנה סקירה של כמה סוגי פרקטים מובילים שכדאי שתכירו, על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בנושא:

פרקטים לבתים, משרדים ועסקים – אילו אפשרויות קיימות?

בעולם הפרקטים ניתן לציין כמה סוגים שהישראלים ממש אוהבים:

  • פרקט למינציה – עשוי משבבי עץ דחוסים שמעליהם מדבקה מודפסת ומנוילנת. הוא מגיע בשלל גוונים וצבעים ונחשב לזול יחסית, אך יש לקחת בחשבון שהוא אינו עמיד למים.
  • פרקט פולימרי עמיד במים – העובדה שהוא עשוי מפולימרים פלסטיים ולא מחומרים טבעיים הופכת אותו לעמיד למים. פרקט שכזה לא ייהרס אם הוא יירטב, אך אין הדבר אומר שהוא יכול לשמש בחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה, מאחר והוא עדיין אינו חוסם לחלוטין מעבר מים דרכו.
  • פרקט עץ – זהו למעשה הפרקט הקלאסי מאחר והוא עשוי מעץ גושני טבעי לגמרי, מריח כמו עץ, מבודד היטב, מקבל מראה אלגנטי יותר עם השנים והוא גם מאוד חזק ואיכותי. יחד עם זאת, הוא רגיש יחסית למים ודורש תחזוקה שנתית.

 

איזה פרקט מומלץ לבתים?

פרקט לבית צריך לבחור לפי החלל הספציפי שבו הוא אמור להיות מותקן ועל פי סוג הדיירים בבית. למשל, עבור בית של אנשים מבוגרים יחסית ללא ילדים קטנים, ואם לוקחים בחשבון ראייה ארוכת טווח, פרקט מעץ עשוי להתאים, בעיקר לסלון ולחדרי השינה, בשל האיכות והמראה המיוחד שלו. בנוסף כדאי לשקול התקנת פרקטם פולימריים בחדרים רטובים יחסית כמו המטבח. אם יש ילדים בבית, כדאי להעדיף פרקט מסוג למינציה בסלון, פרקט עמיד במים  במטבח וגם בחדרי הילדים.  

 

ומה לגבי פרקטים למשרדים ועסקים?

כשמדובר במקום עבודה, יש לבחור בפרקטים שיוכלו לעמוד בעומס השחיקה שמוטל עליהם בשל כמות האנשים הרבה שהולכת עליהם, גרירת רהיטים וכו'. כל אלו פוגעים במשטח ויכולים לגרום להוצאות גבוהות מדי שנה. מסיבה זו, פרקטים למשרד או לעסק עדיף שיהיו מסוג למינציה, איכותיים, ממותגים מובילים ובדרגת שחיקה של AC5 ומעלה. אם אתם משרד קטן שמעוניין לשדר רמה גבוהה, מקצועיות ומוניטין, תוכלו בכל זאת לשקול פרקטי עץ.

 

כשבוחרים פרקט – עזרה מקצועית נדרשת

ההחלטה על סוג הפרקט אינה תמיד כה ברורה וחדה כפי שתיארנו, במיוחד כאשר מעוניינים לחשוב לטווח הזמן הארוך, בו המציאות עשויה להשתנות. על כל זאת ועוד, מעבר לסוג הפרקט קיים גם הצורך לדעת איך לבחור את הפרקט ואת הצבע הנכון כך שיתאימו בו זמנית. איך תצליחו לעשות את זה? עשו זאת עם ספק שיידע לסייע לכם לבחור את הפרקט המתאים עבורכם מתוך מגוון רחב של סוגי פרקטים, הן מבחינת סוג והן מבחינת צבעים וגוונים. הוא ידע לעזור לכם על ידי התחשבות בכמה גורמים:

 

  • סוג החלל – הדבר יקבע עד כמה חשוב שהפרקט יהיה עמיד למים. עבור מטבח או חדרי ילדים כדאי לשקול פרקטים יותר עמידים, לעומת הסלון או חדר השינה של ההורים.
  • גודל החלל – הבחירה בסוג הפרקט, בעיקר מבחינת גוון וצבע, צריכה להתייחס גם לגודל החלל והאם רוצים לגרום לו להיראות גדול או קטן יותר.
  • עיצוב החדר – חשוב לבחור את הפרקט גם בהתאם לקונספט העיצובי שתרצו בבית או במשרד שלכם. למשל, מראה כפרי או מודרני יותר.
  • החלפה נקודתית או שיפוץ מלא – אם מתקינים רק פרקט, יש להתאים אותו גם לריהוט הקיים וצבעי הקירות. אם מדובר בשיפוץ כולל, ניתן לבצע תכנון מושכל של כל האלמנטים בחדרים ולשלב גם את הפרקטים.

 

כמובן שעליכם לבחור אך ורק מותגים איכותיים, כדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן. מאידך, אם מדובר רק ב-שיפוץ קטן שמטרתו חידוש מראה הרצפה לפני מכירת הדירה, תמיד תוכלו לשקול לרכוש פרקטי למינציה זולים יחסית, אך כאלו שיתאימו לחדרים ויעזרו להקנות להם מראה מרשים ומזמין.

 

מעוניינים בפרקט? בואו לבקר באתר תותח הפרקטים https://www.greatparquet.co.il ולבחור את הדגם המתאים לכם במחירים משתלמים.

קרדיט תמונה – freepik