צביעת דירה: כל מה שאתם חייבים לדעת!

רגע לפני שמצטיידים בצבע ובמברשות, הכנו לכם את המדריך עם כל הטיפים לצביעת הבית. היכנסו לקרוא והפשילו שרוולים

אתם כאן ולא סתם, אתם מתכוונים לצבוע את דירתכם בין אם באמצעות בעל מקצוע (צבעי) או בכוחות עצמכם. בנוסף לכך, אנו מניחים שאתם נמנים על אחד מבין הבאים: יש בבעלותכם דירה שאתם משכירים או שבבעלותכם דירה להשקעה, אתם מתכננים לצבוע את ביתכם לקראת חג הפסח, או שאתם שוקלים להתחדש ולהתרענן כחלק משיפוץ כללי במקום מגוריכם. על כל סיבה שלא תהיה, אתם פשוט חייבים לקרוא את המאמר עד הסוף, וזאת על מנת להכיר בעלויות של צביעת דירה, בהגבלות על צביעת דירה שכורה (תתפלאו, יש גם כאלה!), וכמובן – לגלות את כל הטיפים שיעזרו לכם, בין אם בעת הזמנת שירות מבעל מקצוע, ובין אם לשפר את היכולת האישית שלך ומיומנויות הצביעה שלכם, במידה ואתם בוחרים לצבוע בעצמכם.

צביעת דירה שכורה: מה אומר החוק?

לפני שמתחילים, קחו בחשבון שלא תמיד הרשות נתונה לכם לצביעת הדירה. ראשית, אם הדירה שלכם – אתם יכולים לצבוע אותה כאוות נפשכם, ולכן אם זה המקרה, אנו ממליצים לכם לעבור לפסקה הבאה. במידה ואתם גרים בשכירות, וודאי שאלתם את עצמכם על מי חלה האחריות לצביעת הדירה? מי נושא בעלויות? והאם בכלל מותר לכם לצבוע אותם? ובכן, התשובה הקצרה לכך היא: בהתאם לכתוב בחוזה בין השוכר למשכיר. באופן כללי, נהוג שיש להחזיר את הדירה כפי שקיבלתם אותה. אולם, לבטח שבעל הדירה ישמח שתבצעו צביעת דירה על חשבונכם (במידה ולא בחרתם בצעים עזים או שונים מדיי מהצבע המקורי של הדירה). בכל מקרה, אנו ממליצים לשאול את בעל הדירה האם הוא מאשר לכם (גם הודעה כתובה באימייל זה בסדר) לצבוע את הדירה, גם אם בצבע אחר (פרטו בדיוק מה אתם מתכננים לעשות על גביי המייל), וקבלו על כך אישור בכתב שאין עליכם את החובה להחזיר את הדירה למצבה הקודם.

במידה והמקרה שלכם שונה, ומצב הדירה לא מספיק טוב עבורכם, הקירות מתקלפים והצבע נראה רע, ואתם חושבים שעל בעל הדירה לשאת בעלויות (למרות שניתן לצבוע דירה במחיר זול יחסית כן?), כאן הסיפור מעט מסתבך. כאמור, החוזה שחתמתם הוא זה שמגדיר את החבות באשר לשינויים כאלה, וברוב המקרים אין התייחסות למצבה הקוסמטי של הדירה, אלא לשיפוצים קריטיים יותר (כמו הצפה, צנרת, איטום, וכ'ו). כל שביכולתכם לעשות הוא להתחבב על בעל הדירה ולנסות להגיע עמו להסכם פשרה וחלוקה הוגנת בנטל, שהרי בסופו של דבר, השיפוץ תורם לו יותר מאשר לכם, בטווח הארוך. בעת סיום חוזה השכירות, גם כן נהוג לצבוע את הדירה אלא אם קיבלתם אותה במצב לא טוב, גם במקרה זה אנו ממליצים לפעול באותה דרך פעולה, ולנסות לסגור עם בעל הנכס על חלוקה הוגנת. מיותר לציין, שמעבר למה שאומר החוזה, אם לצורך הדוגמה קיבלתם דירה מסודרת למשעי, ובסיום החוזה עשיתם חורים בקיר – תחשבו בעצמכם, מי צריך לתקן?

צובעים בעצמכם? כך עושים זאת נכון

רגע לפני שאתם מתחילים! רוצים לצבוע את הדירה ולצאת מזה בזול? ניתן לבצע השוואת מחירים דרך 'טופ שיפוצים' ולהשיג צביעת דירה בזול, עדיין מעוניינים להמשיך? הנה השלב הראשון בצביעה נכונה הוא להקים סביבת עבודה נוחה ומסודרת, כזו שתאפשר לכם לצבוע ללא עיכובים מיותרים וללא לכלוך מיותר. אם תחסכו זמן בשלב זה – תגלו שתבזבזו הרבה יותר זמן לאחר סיום הצביעה בניקיונות ובתיקונים. היערכות נכונה מתחלקת לשניים: הראשונה היא לדאוג לשטח מתאים לעבודה, והשנייה היא לדאוג למשטח העבודה עצמו (לדוגמה, שטח הקיר) יהיה מתאים לעבודת צבע. איך עושים זאת? הנה התהליך המלא:

סביבת עבודה: ראשית, כסו את כל השטח שעשוי להתלכלך, ובכללותו כמובן הרצפה, הרהיטים וגם אתם עצמכם. על הרצפה נהוג לפרוס עיתונים, דאגו לפרוס כמה שיותר על מנת לכסות את כל השטח, דבר אשר מבטיח כי בסיום הצביעה עבודת הניקיון תהיה זריזה ופשוטה. על גבי הרהיטים נהוג לפרוס יריעות ניילון, ולגביכם – מומלץ להתלבש בבגדים ישנים או קטנים, בגדים אשר תוכלו (ותרצו) במרבית המקרים לזרוק אותם לפח לאחר עבודת הצביעה.

משטח עבודה: אם עסקינן בצביעת הדירה, חשוב לדאוג להכנה מוקדמת של הקירות והתקרה המיועדים לצביעה. היעזרו במסקינג טייפ על מנת לשמור על כל מה שלא אמור להיצבע, ובכללותם: משקופים, מתגים, פאנלים, וכן הלאה. השלב השני (או יותר נכון הראשון) הוא להכין את המשטח לצביעה בכך שתמלאו חורים וסדקים באמצעות שפכטל אמריקאי. לאחר המילוי, עליכם להמתין לייבוש מלא – שימו לב, עליכם להמתין כיממה שלמה. למחרת, גשו למשטח ושייפו את הקיר. לאחר השיוף ניתן להתחיל במלאכת הצביעה באופן מידי.

קצת טכניקה לצביעת דירה

לאחר שסביבת העבודה מוכנה וגם משטח העבודה, לרבות שפכטל וייבוש השטח, אפשר להתחיל לצבוע! אבל רגע, איך צובעים בצורה נכונה אתם שואלים? להלן מספר כללים שאם תבצעו אותם סביר להניח שתקבלו תוצאה מצוינת בתום תהליך הצביעה. אז ראשית כל, הבא נצטייד בכל מה שאנו צריכים ונקפיד על הדברים הבאים: דלי צבע, מגש צבע, ורולר. נתחיל מהסוף – דאגו כי יהיה לרולר שלכם מוט הארכה, אין לכם מושג כמה מועיל המוט לצביעת התקרות. שנית, דאגו לכסות את מגש הצבע בנייר אלומיניום. באמצעות מספר שכבות של נייר אלומיניום על פני מגש הצבע, תחסכו הרבה זמן בסוף התהליך, כבר אמרנו, אנו דוגלים במינימום עבודות ניקיון לאחר שיפוץ, וניתן לעשות זאת רק באמצעות היערכות מקדימה נכונה. ודבר אחרון, במידה וקניתם מספר פחיות צבע (של אותו הצבע) דאגו לערבב את כולן בדלי אחד משותף. הסיבה היא שייתכנו שינויים קלים בגוון הצבע, ולכן נדאג לאחד אותם. שנתחיל לצבוע?

עוד רגע תהיה לנו דירה חדשה!

הכל כבר מוכן, אתם ערוכים כמו צבעים מקצועיים, כל שנותר הוא לצבוע בצורה נכונה. אל דאגה, לא מדובר בתורה מסיני, וישנם מספר כללי אצבע בודדים אשר באם תיישמו אותם תקבלו תוצאה מרשימה בהחלט. הכלל הראשון הוא להתחיל בפינות ובמסגרות – עברו עם מברשת על כל הפינות, המסגרות, החיבורים, והמשקופים, וצרו לעצמכם מן שבלונה לצביעה שלכם. מיד לאחר מכן, דאגו לעבור על המברשת גם עם רולר קצר או עם הפינה של הרולר, על מנת שנקבל בסופו של יום גוון אחיד בכל הקיר, וזאת משום שהטקסטורה של צביעה באמצעות מבקשת לעומת זו של רולר שונה ונראית לעין. לאחר מכן, תפסו את הרולר והחלו לצבוע. אין דרך מסוימת לצבוע, אלא המלצה שאומרת לגלול את הרולר מלמעלה למטה. לאחר שסיימתם שכבה אחת, המתינו לייבוש הצבע, ולאחר מכן צבעו שוב את הקיר. אנו ממליצים לצבוע את הקיר במינימום שתי שכבות, ומקסימום שלוש שכבות.

מחפשים צבעי מקצועי? מומלץ להיעזר בטופ שיפוצים

במידה ואינכם מעוניינים לצבוע בעצמכם את הבית, ישנם המון צבעים מקצועיים ברחבי הארץ שישמחו לעשות זאת עבורכם. אגב, זה הגיוני לחלוטין שתעדיפו שבעל מקצוע מיומן ידאג לביצוע העבודה, לבטח אם מדובר בצביעת דירה גדולה. הסיבה המרכזית שאנשים פרטיים מעדיפים לצבוע לבד, היא כמובן חסכון בכסף. אבל מי אמר שצביעת דירה זה עסק כה יקר? על מנת לגלות את המחירים אנו ממליצים לבקר במחירון צבע מקצועי במיוחד, אותו דאג לגבש פורטל טופ שיפוצים, אשר מנגיש מידע מקצועי בתחום השיפוצים והצבע לקהל הגולשים באתר. מעבר לכך, ניתן לקבל הצעות מחיר מבעלי מקצוע מומלצים באמצעות האתר (ללא עלות או התחייבות בכלל) באמצעות חיוג למוקד הטלפוני או השארת פנייה. באמצעות המידע המקצוע הנמצא שם, ובפרט המחירון, ניתן לקבל פרספקטיבה נכונה יותר בנוגע למחיר צביעת דירה ע"פ חדר, מטראז', או עבודה "קומפלט". המחירון נאסף ע"י ממוצעים של הצעות מחיר שונות, מידע ברחבי הרשת, וניסיון של שנים רבות ולכן הוא מומלץ מאוד.

מחיר צביעת דירה

כאמור, על מנת לבדוק את המחירים הנפוצים בשוק, והממוצעים עבור כל סוג מבנה, בקרו במחירון צביעת הדירות. לאחר שתכירו בעלויות ובהבדלים בין המחירים עבור צביעת דירה ישנה, לבין צביעת דירה חדשה וכיו"ב, נשאלת השאלה – כיצד נדאג לצביעת הדירה בזול? הפתרון לכך הוא השוואות מחירים. דאגו לקבל הצעות מחיר מצבעים ובעלי מקצוע שונים, ובקשו אותם על כתב! לאחר מכן, השוו בין המחירים השונים ובחרו בהצעה הטובה ביותר. תוכלו לחסוך עשרות אחוזים מעלות העבודה רק בכך שלא תסמכו על ההצעה הראשונה שתקבלו, אלא תשוו בין כמה. אנו ממליצים לקבל לפחות שלוש הצעות שונות.