לרכוש דירה עם מדד הנדל"ן

קבלו את כל הפרטים הנחוצים לכם על סביבת המגורים בה נמצאת הדירה שאתם רוצים לרכוש

 

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם לרכוש דירה. השמחה גדולה, ההתרגשות ניכרת ומובן מאליו כי תחפשו את כל המידע האפשרי אודותיה כגון גודלה, מספר החדרים, קומה, מרפסת, רמות גימור ועוד, אך חיים שלמים אינם מתנקזים לכדי ארבעה קירות, רצפה וגג בלבד.

על מנת שתוכלו לקבל את התמונה המלאה על הסביבה בה נמצאת הדירה, יש להיעזר במדדים משלימים כמו מדד הנדל"ן של אתר יד2. על מנת שנוכל להבין מהו המדד וכיצד הוא יכול לסייע בהליך רכישת הדירה, שוחחנו עם מיכאל אורן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח באתר יד2.

"כאשר מחפשים נכס, ישנם פרמטרים בסיסיים שונים, כגון אזור מסוים וסוג הנכס המבוקש – בית, דירה, פנטהאוז וכולי", מסביר אורן את הרקע לבניית המדד. "ישנם פקטורים מוגדרים מסוימים אותם ניתן למצוא בכל הלוחות האינטרנטיים השונים כמו מחיר, גודל ומיקום. אולם חסר הרבה מאוד מידע משלים חיוני, כמו למשל איכות החינוך, מידת זיהום אוויר, שירותי דת ותרבות, תחבורה ציבורית, רמת פשיעה, מידת שביעות רצון של תושבי השכונה ועוד. אלו פרמטרים חשובים מאוד, אשר 'עוטפים' את הנכס שאותו אנו רוצים לקנות".

מידע כולל ומקיף על הנכס

מדד הנדל"ן של יד2 מספק מידע משלים מעבר למידע הבסיסי המופיע כבר בלוחות המכירה. המדד מסייע רבות בשני אופנים עיקריים: ראשית, הוא מספק אינפורמציה רבה על האזור בו נמצא הנכס. שנית, הוא מאפשר לקבל מבט כולל על כל מה שמקיף את הנכס.

"רצון לקנות דירה מסוג מסוים בעיר מסוימת זה טוב ואפילו מצוין, אבל מעבר לגודל הדירה ולאריחים המחפים אותה והמזגנים המצננים אותה, יש עוד דברים רבים שיש לקחת בחשבון", אומר אורן ומפרט: "מה המרחק לתחנת האוטובוס הקרובה? אילו מוסדות חינוך קיימים באזור? מהי רמתם? מהי רמת הפשיעה או זיהום האוויר?
המדד מספק נתונים אלה ועוד רבים אחרים, כמו עסקאות נדל"ן שנעשו באזור. כך אפשר לקבל מושג לגבי ערך הדירות בשכונה, במיוחד ביחס למחיר המבוקש לנכס בו אנו מעוניינים. כך גם ניתן לשפר עמדות במשא ומתן". 

כך תדעו אם כדאי לרכוש את הדירה

בסופו של דבר, המטרה של המדד היא לתת לגולשים מידע וכלים נוספים שיסייעו להם לקבל החלטות מושכלות בנוגע לנכס. גם התפלגות הגילאים מוצגת במדד, לכן אם מדובר בדירה למשפחה ניתן להבין אם יהיה להם עם מי לשחק.

במדד תמצאו מידע חשוב לגבי מספר הנפשות במשק בית, מצב משפחתי, הכנסה ממוצעת, שיוך לפי עשירונים ועוד. מתוך הנתונים הללו נוכל להסיק שלרווקים, למשל, פחות מומלץ לעבור למודיעין כיוון שרוב האוכלוסייה באזור נשואה.

גולשים ומגלים את כל הפרטים

יתרון גדול של מדד הנדל"ן באתר יד2 הוא אופן הצגת התוכן בצורה בהירה ויעילה, מבלי להיכנס למונחים טכניים מסובכים ומבלבלים. ומעבר למידע אותו הזכיר אורן, ניתן למצוא בו גם מידע לגבי רמת ההשכלה באזור, היחס בין כמות השוכרים לכמות בעלי דירות, וציונים שונים המוענקים למקום על ידי הגולשים – דרכם ניתן לקבל חוות דעת מפורטות ואמינות לגבי השכונה.

קלות השימוש בכלי היא אחד מיתרונותיו הבולטים: פשוט נכנסים למדד הנדל"ן, מקלידים את שם העיר והרחוב ויוצאים לדרך.

"כל המידע נפרס בצורה נוחה, ברורה ומאירת עיניים, כולל מפות וגרפים המסייעים להמחיש את כלל הנתונים. אין ספק כי מדובר בכלי יוצא מן הכלל וכדאי להיעזר בו במידה ומגלים עניין רציני ברכישת נכס ומעבר למקום אחר לצורך מגורים. אם אדם משקיע את מיטב כספו בעסקה, שככל הנראה תהיה הגדולה ביותר שיעשה בחייו, האם אין זה הגיוני לצפות שהוא ייעזר בכלי שעשוי להפוך את הרכישה לכדאית והאיכותית ביותר?", מסיים אורן בשאלה רטורית.