חולון כמו שלא הכרתם

העיר חולון נחשבת מזה שנים ל"עיר הילדים" של ישראל, ולא בכדי. לכל אורכה ורוחבה של העיר ניתן למצוא אלמנטים הקשורים לעולם הילדים,

העיר חולון נחשבת מזה שנים ל"עיר הילדים" של ישראל, ולא בכדי. לכל אורכה ורוחבה של העיר ניתן למצוא אלמנטים הקשורים לעולם הילדים, החל ממוזיאון הילדים, מתחם לה פארק, גני סיפור, פארק פרס, המדי-טק ומרכז תיאטרון בובות. בנוסף, ניתן למצוא בעיר גם את המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, פארק ימית 2000 ומוזיאון העיצוב. בעיר פועלת מערכת חינוך מושקעת, מרכזי העשרה ופנאי מגוונים, עיצוב סביבתי מכוון ילדים ועוד. כל אלו הפכו את חולון לעיר שטוב לגדול בה.

אז עבור המשפחות הצעירות שבינינו, ערכנו השוואה בין מספר שכונות ידועות ואטרקטיביות בעיר הילדים – קרית בן גוריון אל מול קרית אילון (ח – 300). כך שאם כבר בחרתם להתגורר בעיר תדעו איזו שכונה מתאימה לכם ולילדיכם יותר: 

קרית בן גוריון

שכונת קרית בן גוריון ממוקמת בדרום חולון בואכה אזור התעשייה החדש של ראשון לציון ובסמיכות לשכונות קרית רבין ונאות בן גוריון. השכונה הוקמה בתחילת שנות ה-80. לאור מעברן של משפחות רבות אליה בעיקר מראשון לציון, חולון ובת ים היא הפכה עם השנים לבעלת צפיפות אוכלוסין רבה. נכון להיום מתגוררים בשכונה כ-17 אלף תושבים ואוכלוסיית השכונה מאופיינת בצביון חילוני בחתך סוציו אקונומי המדורג במקום של 5 מתוך 10.

בתוך השכונה פועלים גני ילדים ושלושה בתי ספר יסודיים ושני תיכונים. בנוסף, ניתן למצוא שלושה מרכזי קניות מסחריים, סניף של בנק הפועלים, בריכת שחייה ומרכז של תנועת הנוער השומר הצעיר, וזאת לצד סניפי קופות חולים, מקווה, מתנ"ס – "מרכז קהילתי בן גוריון", גינות ציבוריות, בתי כנסת, טיפת חלב ועוד. לאור אלה, ניתן לומר שמצויים בתוכה כלל השירותים האזרחיים הנדרשים.

התחבורה הציבורית בשכונה נוחה ונגישה ותושביה נהנים הן מתחנת רכבת קרובה והן מתחנות אוטובוסים שנמצאות לאורך הרחובות בן גוריון ורבינוביץ' – הרחובות המרכזיים של השכונה. סמיכותה של השכונה לקרית פנחס איילון (ח-300) מוסיפה למגוון מוקדי הבילוי והפנאי גם את קניון חולון, מתחם המדיטק, סינמטק, מוזיאון לעיצוב, מרכז ספורט, קאנטרי קלאב ועוד כמו גם קרבתה הרבה למתחמי המסחר והבילוי הגדולים באזור התעשייה של ראשון לציון.

מהם המחירים?

  • המחיר הממוצע לדירות 4 חדרים יד שנייה: כ- 1,700,000 ש"ח.
  • המחיר הממוצע לדירות 5 חדרים יד שנייה: כ- 2,000,0000 ש"ח.

קרית איילון

שכונת קריית איילון, או בשמה המוכר יותר ח-300, ממוקמת במרכזה של העיר חולון על גבול אזור החולות (הנמצא כיום גם הוא בבנייה) והשכונות נאות שושנים ונווה רמז. השכונה מאופיינת בבניינים חדישים בני 9-16 קומות בעלי עיצוב אדריכלי מרשים. לצד אלו נבנו בה גם בתים צמודי קרקע. בשכונה מתגוררים קרוב ל-30 אלף תושבים כאשר מרביתם הם משפרי דיור וותיקים מהעיר המאופיינים בחתך סוציו אקונומי של 6 מתוך 10.

בשכונה אחוז גבוה של משפחות צעירות עם ילדים בטווח גילאי הגן ובית הספר היסודי. בתוך השכונה קיימים גני ילדים, בתי ספר, תיכון, מרכז התרבות וספריית המדיטק, סניפי קופות חולים, מרכז קהילתי, קאנטרי קלאב, קניון חולון, מרכז קניות שכונתי ועוד. במרחק נסיעה קצר מהשכונה מצוי אזור התעשייה של ראשון לציון המציע מרכזי קניות ובילוי ומרכזי בילוי וספורט. במרכזה של השכונה נמצא פארק גן סיפור הירוק ובסמוך לו בית קפה ומרכז מסחרי. השכונה קרובה למרכז התעסוקה החדש של העיר, עזריאלי חולון, וכן לאזורי התעסוקה של ראשון לציון הסמוכה. השכונה נגישה מאוד לצירי תנועה ראשיים כגון כביש גהה, נתיבי איילון וכביש מס' 1. בנוסף ליציאה עם רכב פרטי, בשכונה פועלים מספר קווי אוטובוס. לכל חלקי העיר.

מהם המחירים?

  • המחיר הממוצע לדירות 4 חדרים יד שנייה: כ- 2,100,000 ש"ח.
  • המחיר הממוצע לדירות 5 חדרים יד שנייה: כ- 2,400,0000 ש"ח.

קרית שרת

קריית שרת ממוקמת בדרום חולון ונחשבת לשכונה הגדולה בעיר. זו אחת השכונות הוותיקות בעיר, כך שניתן למצוא בה שילוב של בנייני רכבת ישנים ללא מעליות לצד בניינים חדישים בני 4-5 קומות בעלי מעלית וחנייה. תושבי השכונה נהנים מגישה קרובה ונוחה למוסדות התרבות וספורט של השכונה בהם היכל ספורט ו"מרכז שטיינברג" וכמו כן למוזיאון הילדים הישראלי, פארק ימית 2000, פארק פרס, היכל הקרח ומתחם לה-פארק הממוקמים בפאתי השכונה, בקרבה לכביש 4. בנוסף, השכונה סמוכה למרכז עזריאלי, מרכז העסקים החדש של העיר. בשכונה מתגוררות משפחות צעירות לצד וותיקות  ותושביה מאופיינים בחתך סוציו אקונומי של 5 מתוך 10. בשנים האחרונות נחשבת קריית שרת למובילה במספר פרויקטי תמ"א 38 בחולון.

מהם המחירים?

  • המחיר הממוצע לדירות 4 חדרים יד שנייה: כ- 1,650,000 ש"ח.
  • מהחיר הממוצע לדירות 5 חדרים יד שנייה: כ- 1,850,000 ש"ח.

לסיכום

מעיר המלאה בחול וחול (ומכאן גם מגיע שמה) הפכה חולון לעיר המתאימה במיוחד למשפחות ולגידול ילדים. ניתן למצוא בה שכונות מגוונות עם בניינים רבי קומות, לצד בתי קרקע ומגוון רחב של מוסדות חינוך ופנאי לרווחת התושבים.

מחפשים דירה לקנייה בחולון? לחצו כאן ומצאו את הדירה המתאימה לכם!