מכירת דירה – כל מה שרציתם לדעת עם המדריך המלא והמקיף

אז החלטתם למכור את הדירה ואתם לא יודעים מהיכן להתחיל? צודקים, יש פעולות רבות שעליכם לעשות. קבלו את כל השלבים הנכונים למכירת הדירה שלכם

השלבים למכירת דירה לא חייבים להיות מסובכים ומורכבים, להיפך הם פשוטים אם עוקבים אחריהם בחוכמה ולא פוסחים על אף אחד מהם.

ההחלטה למכור בית, עפ"י רוב מתקבלת בסמוך להחלטה לרכוש בית חדש בעקבות שינויים שחלו בצרכים שלכם וכדי לעשות את התהליך הזה בצורה הטובה ביותר, חייבים להתחיל בהבנת הצרכים החדשים שלכם.

שלב א': כמה שווה הדירה?

התשובה לשאללה זו חייבת להיות מבוססת על נתונים בשטח ולא להיקבע שרירותית, לכן חשוב להתחיל לבדוק מחירים בהם נמכרו דירות דומות באזור שלכם.

שימו לב לכל פרטי המכירה המופיעים אשר משפיעים על המחיר שנקבע כדוגמת מספר חדרים, תוספות, שיפוץ, כיווני אוויר ועוד. כדי לאסוף מידע זה תוכלו להיעזר במחשבון שווי הנכס של יד2 או לבקש לקבל הערכת מחיר מהמתווכים באזוריכם שמהווים מקור ידע הכי אקטואללי עבורכם.

בסיום שלב זה עליכם לקבוע את המחיר אותו תדרשו עבור הדירה שלכם, אל תשכחו לקחת טווח דלתא וקבעו מראש מהו המחיר הנמוך ביותר עליו תסכימו להתפשר בעת משא ומתן עם הקונים.

שלב ב': הכנת הבית למכירה

אם החלטתם להשביח את הנכס שלכם, כלומר לשפץ או לבנות יחידה נוספת בו, כדי להצליח למכור אותו במחיר גבוה יותר, זה הזמן לבדוק את העלויות הכרוכות בשדרוג.

בנוסף, יש לדאוג לאישורים וכדאי לבצע את המשימה במינימום הוצאות ומקסימום תוצאות. גם אם החלטתם לא לשפץ, עליכם לדאוג לצביעת הבית וסידורו. זה הזמן לטפל בנזילה במקלחת, בקיר המתקלף בסלון או בדלת הסדוקה בחדר הילדים.

בשלב זה מומלץ גם להוסיף פריטי נוי, פרחים, וילון וכל מה שאפשר כדי לחדש ולרענן את מראה הבית, ניתן לעשות זאת בעלות לא גבוהה כלל. זכרו שדירה שנראית מטופחת, נקייה ומחודשת קל יותר למכור מאשר דירה מוזנחת.

שלב ג': צילום הדירה

הבית מתוקתק ועכשיו הגיע הזמן להשוויץ בו ולצלם אותו נכון!

כל הדירות למכירה נמצאות עכשיו ביד2>>>

כללי צילום בסיסיים:

  • השקיעו בצילום ואל תמהרו, הצילומים צריכים להיות ברורים ולא מטושטשים, שמרו על יציבות ואם אפשר השתמשו בחצובה.
  • תדאגו לצלם בית נקי ומסודר.
  • הרבו בזוויות צילום ע"מ שיהיה לכם מבחר תמונות, זווית אלכסונית יוצרת אשליה תלת מימדית לכן כדאי להשתמש בה.
  • העדיפו לצלם בשעות היום ו/או עם תאורה איכותית.
  • אם אתם מתגוררים באזור עם פארק או אזור יפה במיוחד, תוכלו לצרף גם תמונה של נראות הבית מבחוץ.

צילום סרטון:

  • וודאו כי עיינית המצלמה נקייה
  • צלמו לאורך 1X1 (רובנו צופים בסרטונים במובייל)
  • התחילו את צילום הסרטון מדלת הכניסה
  • צלמו לאט ויציב, ללא תנועות חדות ובסביבה שקטה
  • וודאו שקיימת תאורה טובה, לא חשוכה ולא מסנוורת
  • עברו על כל חדרי הבית
  • צלמו מספר סרטונים כדי שתוכלו לחבר בין החלקים המוצלחים יותר של הצילום
  • ערכו את החלקים הטובים ביותר לסרטון באורך של עד דקה וחצי

 

שלב ד': פרסום מודעה

הגעתם לשלב פרסום המודעה שלכם וכדי לבלוט עליכם לדעת לבדל את עצמכם. מה זה אומר? פנו לקהל היעד שלכם – משפחה, זוג צעיר וכדומה וחישבו מה חשוב להם למצוא ומה מיוחד ושונה בדירה שלכם והדגישו זאת.  

נסו לעורר אצל הקונים הפוטנציאללים שלכם רגש חיובי. ספרו להם למה כדאי להם לגור בבית החלומות שלכם ותנו להם את כל הפרטים 'היבשים' הנדרשים והכל כך חשובים כדי שהכל יהיה ברור.

שלב ה': בית פתוח

אפשר לפרסם מודעה למכירת דירה, לציין טלפון ולתאם עם כל מתעניין הגעה להתרשמות מהדירה ואפשר לבחור ב'בית פתוח' ולהגדיר זמן קצוב לכל המתעניינים להגיע ולהתרשם מהדירה שלכם. נראה כי בית פתוח מקובל יותר במקרים של משרדי תיווך גדולים אם כי לאחרונה גם מוכרים פרטיים הפנימו כי מדובר בפתרון יעיל לטיילת בלתי נגמרת בביתם.

את היום הפתוח קובעים בדר"כ ביום שישי כיוון שהרבה אנשים מתפנים ביום זה מעיסוקיהם ויכולים לבוא ולראות בנחת את הדירה.

בחרו יום וציינו את טווח השעות בהן ניתן להגיע, הוסיפו כתובת מדויקת ומספר טלפון והכינו את הבית בהתאם.  מלבד סידור הבית (כדאי אפילו לשטוף ולנקות היטב שירותים ומקלחות, האורחים הללו יבקרו בכל פינה בבית שאתם מוכרים…), מומלץ לדאוג גם לפינת שתייה קלה ו/או חמה ולכיבוד קל של עוגיות/עוגה.

טיפ חשוב נוסף הוא לאוורר את הבית לפני כן, ניתן אפילו לדאוג למבשמי אוויר נעימים בחדרים ובסלון.

השאירו כמה שפחות חפצים פזורים ברחבי הבית כדי לשמור על חלל פנוי וגדול ככל הניתן, אחסנו דברים יקרי ערך, נשמו עמוק וחייכו לאורחים שלכם. א ל תשכחו להכין מראש נוסח של זיכרון דברים וחוזה מכירה, אי אפשר לדעת עד כמה יתלהבו מהבית שלכם וירצו לסגור איתכם מיידית.

אזהרה: תהליך מכירת דירה לא מתאים לכל אחד, אחרי הכל לא כולנו נולדנו אנשי מכירות… אם בכל זאת הנכם מעוניינים לחסוך זמן ומשאבים ועדיין לסגור עסקה מקצועית ומשתלמת, פנו למתווך שיעשה עבורכם את העבודה הקשה.

קרדיט תמונה: shutterstock