תקלה במזגן? היעזרו במיזוגי לגילוי ופתרון

לכל תקלה יש פתרון, גם בתחום המזגנים! הכירו את פורטל מיזוגי המסביר שלב אחר שלב איך לאתר ומהו הפתרון לכל תקלה במזגן

תקלות במזגן זה דבר שבשגרה, אולם למרות שכולנו כבר היינו בסיטואציה בה המזגן לא מקרר או לא מחמם, למרביתנו עדיין אין את הידע באשר למקור התקלה, ואנו נשארים חסרי אונים לנוכח המצב, וסובלים מבית שאינו ממוזג כראוי. אם נדע לשים את האצבע על מקור התקלה, יתכן ונדע לתקן אותה בעצמנו, או לכל הפחות נדע כי אנו זקוקים לתיקון ע"י טכנאי מזגנים. אז מה התקלות הנפוצות במזגן, האם יש להזמין טכנאי, והאם בכלל נכון לתקן את המזגן ולא להחליפו? התשובות לפניכם.

התקלה הנפוצה ביותר: המזגן לא מקרר

כלל אצבע אומר שעל מנת לאתר תקלה יש לחפש סממנים מסגירים מהמזגן, קרי: רעש חריג מהמזגן, נזילת מים, קיפאון וכ'ו. במצב בו אין את הסימפטומים הללו, ובכל זאת המזגן אינו מקרר, אזי שככל הנראה מדובר בהפעלה לא נכונה של המכשיר. תתפלאו, אבל טכנאי מזגנים רבים מגיעים לדורשי שירות בטענה שהמזגן לא מקרר, ופותרים את התקלה בך שהם פשוט משנים את ה-'MODE' בשלט של המזגן, או מנקים או מנקים את הפילטר (דבר שאנו יכולים לעשות בעצמנו בקלות יתרה). כאמור, במידה והמזגן לא מקרר יש לבדוק שהוא מכוון למצב קירור ולא למצב אוורור. באותו מעמד, דאגו כי הטמפרטורה בשלט נמוכה מטמפרטורת החדר. במידה והמזגן עדיין לא מקרר, אולם לא מראה סימנים חריגים, זה הזמן לקרוא לטכנאי מזגנים. ישנם תקלות רבות במזגנים אשר מצריכות התערבות של טכנאי גם ללא סימנים מחשידים מכיוון המזגן.

דליפה מצינורות הגז, מהמדחס, או מסוללת האיוד כולן מצריכות התערבות של טכנאי, ורק הוא יכול לאתר את הבעיה. התהליך שקורה בעת דליפת גז הוא שהגז "מתבזבז" באיטיות עד שהמזגן מפסיק לקרר לאיטו מבלי שנראה לכך סימנים. שתי סיבות שיכולות לגרום לדליפת גז: בלאי טבעי של המזגן, או התקנה לא נכונה שלו. במידה וטכנאי המזגים יקבע כי מדובר באופציה השנייה, אנו ממליצים להתקשר לחברה שהתקינה את המזגן אצלכם בבית, ולדרוש תיקון. באשר לטכנאי שהגיע, נכון יהיה לשלם לו עבור הביקור, אלא אם סוכם אחרת. לצורך תיקון התקלה, יש למלא גז מזגנים במערכת, לאתר את מקור הדליפה, לתקנה ולמלא גז בשנית. במידה ולא ניתן לתקן את מקור הדליפה (באמצעות הלחמה) ייתכן ותקבלו המלצה מהטכנאי שלא תקן את מקור התקלה אלא להחליפה ברכיבים חדשים.

תקלות נוספות שהמזגן אינו מסגיר אותן באמצעות סממנים פיזיים: תקלה במאייד, האחראי לקבל את הפקודות מהשלט, ובמצב של תקלה בכרטיס האלקטרוני שלו ייתכן ויהיה כשל במעבר הפקודות.
קבל מדחס תקול, אשר תפקידו לגרום למדחס להתחיל לפעול. החלפת קבל מדחס הינה תקלה נפוצה, אולם אם המדחס עצמו תקול, עלות ממוצעת להחלפת כל המדחס עומדת על 2,500 ₪ צפונה. במצב כזה, ייתכן ותשקלו לרכוש ולהתקין מזגן חדש.

מה עושים כשהמזגן מרעיש?

וודאי תשמחו לדעת שבקרוב המקרים – השד אינו נורא כל כך. במקרים רבים רעש מהמזגן אין משמעו תקלה חמורה. אך חשוב לזכור כי אם מדובר בתחילתה של תקלה חמורה, ככל שיעבור הזמן ללא טיפול הולם מצדו של טכנאי מזגנים, כך הבעיה תחמיר. ועוד דבר חשוב, נא לא לתת מכה למזגן בתקווה שהרעש יעלם, זה לבטח לא חלק מדרכי הפעולה האפשריות לתיקון התקלה.

מקור הרעש במזגן יכול להגיע מהיחידה הפנימית, או מהיחידה החיצונית. כאשר מדובר ביחידה החיצונית, המשמעות היא שישנם חלקי פלסטיק רופפים במזגן, כתוצאה של בלאי טבעי או התקנה קלוקלת של המזגן. גם רעשים מהיחידה הפנימית מקורם בדברים דומים, כמו למשל אם הפילטר של המזגן אינו יושב כמו שצריך וגורם לרעשים, מכסה המזגן אינו נסגר כראוי ופוגע במאייד, וכיו"ב. אנו ממליצים לנסות את הפעולות הבאות בעצמכם: ראשית, לנסות לסגור את מכסה המזגן בצורה מבוקרת ולראות אם הרעש הפסיק. במידה ולא, אנו ממליצים לפתוח את הפלסטיק האמצעי של המזגן, להוציא את הפילטר שלו (רשת מלבנית) ולנקות אותה. ייתכן ותמצאו ענפים או לכלוך אחר אשר גרם לרעש מהיחידה הפנימית במזגן. כך או כך, ניקוי הפילטר הוא רעיון מצוין (לצורך הניקוי יש להסיר ממנו לכלוכים, לשטוף במים, לייבש ולהחזיר למקום). בעת החזרת הפילטר למקום וודאו כי הוא יושב בצורה טובה על התושבת שלו, ייתכן והוא גרם לרעש מהמזגן. במידה והרעש ממשיך, הזמינו טכנאי למזגנים לבדיקה ותיקון התקלה. במידה והרעש הגיע מהמדחס, שקלו לרכוש מזגן חדש, שכן עלות מדחס חדש עשויה להגיע למעל 60% מערכו.

תקלות נוספות במזגן: נזילה, ריח רע, המזגן מקצר

כאשר מדובר בנזילה במזגן, ייתכן וגם במקרה זה תצליחו לתקן את הבעיה בעצמכם. הגורמים המרכזיים לנזילה במזגן הם כדלקמן: פילטר מלוכלך (חזרו לפסקה הקודמת לקרוא כיצד לטפל בבעיה זו), סתימה בצינור הניקוז, דליפת גז הפוגעת בתקינות המאייד. שנתחיל? ובכן, בנוגע לפילטר ניתן לנקותו ביתר קלות, כפי שהוסבר מעלה. סתימה בצינור הניקוז המחובר ליחידה הפנימית של המזגן יכולה גם היא להיפתר בקלות. תפקיד הצינור לנקז את המים המצטברים בצינור ולרוקן אותם החוצה. במידה והוא סתום, המים נצברים בצינור, מפלס הגובה שלהם עולה עד לקצה (למזגן עצמו) ומשם הם נוזלים. עוד סיבות לדבר הן שהצינור תלוי בצורה לא נכונה, מקופל או מסורבל. סיבה נוספת היא קרח על המאייד, או על חלק פנימי אחר במזגן, ולאחר שהקרח מפשיר – המים נוזלים. אם זה נשמע לכם מורכב מדיי, אנו ממליצים להזמין טכנאי מזגנים כעת, או לשאול בפורום מזגנים מקצועי כמו באתר מיזוגי ולבקש סיוע בדבר.

ריח רע מהמזגן זו עוד תקלה יחסית נפוצה. כשחושבים על זה, זה אפילו מתבקש – המזגן צובר לכלוך, הוא לח, ולמעשה יכול להיות סביבה בר קיימה נפלאה לפטריות ועובש. ובכל זאת, אנו לא אמורים להגיע לסיטואציה הזו. אין טעם להיכנס לעובי הקורה במקרה זה, כשם שריח רע יכול להיגרם מהרבה סיבות – אולם התוצאה זהה. לכן, אנו ממליצים לקרוא לטכנאי על מנת שידאג לניקיון עמוק ויסודי של המזגן.

המזגן מקצר? ראשית, יש לבחון האם אכן מקור הקצר הוא במזגן. גשו ללוח החשמל שלכם והורידו את כל הפקקים. הרימו את ממספר הפחת (המתג שאינו קרוב לשאר הפקקים) ולאחר מכן הרימו את הפקקים בזה אחר זה, אם החשמל נופל ברגע שהרמתם את הפקק של המזגן – אכן המזגן מקצר. דעו כי לעיתים מקור הבעיה איננה טמונה בכלל במזגן, אלא במערכת החשמל של הבית. בכל מקרה, הסיבות לכך שהמזגן מקצר רבות ומגוונות, החל מקבל ההתנעה (כמו הסטרטר ברכב), מנוע המאוורר, לחות או מים, עודף גז, ועוד רבים. הסיבה שאנו לא נפרט עליהם היא שבחשמל לא מתעסקים. קבלו הצעות מחיר מטכנאי מזגנים באמצעות אתר מיזוגי, בחרו בטכנאי המועדף עליהם והזמינו אותו לביתכם לתיקון התקלה. ייתכן והוא יגיד לכם שיש להזמין חשמלאי לצורך תיקון התקלה, במידה ולוח החשמל לא עומד בעומס, או שפשוט הפקק החשמלי לא תקין או חלש (תיקון זול ולא מורכב).

למזגן תקלות רבות נוספות

היריעה קצרה מלהכיל – למזגן המון תקלות אפשריות, כמו למשל: המזגן קופא, לא מוציא אוויר (תקלה מאוד נפוצה גם היא), לא מגיב, רועד, וכן הלאה. במקרים אלו, אנו ממליצים להזמין ביקור של טכנאי מזגנים באמצעות מיזוגי. באמצעות אתר זה, הפועל עם מרבית הגופים הגדולים בישראל בתחום המזגנים, תוכלו באמצעות טלפון אחד למוקד המזגנים או בהשארת פנייה באתר לקבל בתוך דקות ספורות

 מספר טכנאי מזגנים אמינים ומקצועיים, הזמינים לתת שירות באזור מגוריכם. לאחר שתקבלו את שמות הטכנאים (חינם לגמרי וללא התחייבות) דאגו לספר להם מה הבעיה במזגן, ולשמוע בהתאם למה שלמדתם במדריך זה, האם הטכנאי מבין במה מדובר. לאחר מכן, בקשו הצעות מחיר מכל הטכנאים, השוו מחירים, ובחרו בהצעה המשתלמת ביותר עבורכם.