טיול למקדוניה – פנינה נסתרת באירופה

הפנינה הבלקנית שמטיילים רבים לא מכירים מאפשרת לכם ליהנות מנופים מרהיבים ומגוון אפשרויות בילוי והכול במחירים נגישים

 

לפני שנכיר את הפנינה האירופאית הנסתרת, נקדים ונאמר שמקדוניה הוא שמה של מדינת מקדוניה הצפונית ולא מחוז מקדוניה ביוון, שנקרא על שם מקדוניה העתיקה. את גבולותיה מקדוניה הצפונית חולקת עם יוון, סרביה, בולגריה ואלבניה. היא שוכנת בחבל ארץ רחב ששמו מקדוניה (על שם אלכסנדר מוקדון, שהיה תושב המקום) ויש בה שלושה אגמי ענק טבעיים, פארקים לאומיים, שמורות טבע, נופים הרריים עתיקים, היסטוריה מעניינת, אתרים ארכיאולוגים ויופי טבעי עוצר נשימה. ובקיצור, אחרי שתחוו את מקדוניה כנראה שתשאלו את עצמכם איך לא עשיתם את זה קודם…

 

חופשה במקדוניה: פחות תיירים, יותר הפתעות

למי שפחות אוהב מקומות מתויריים לעייפה מקדוניה היא יעד אידיאלי – התיירים רק התחילו לגלות אותה לאחרונה ויש בה הכל: נופים מטריפים, חופים ואגמים, ארכיאולוגיה ותרבות – הכל במחירים נוחים ובמרחק טיסה יחסית קצרה. המקדונים מסבירי פנים ואדיבים להפליא וגם האוכל המקדוני ערב לחך.

 

אטרקציות מרכזיות במקדוניה

סקופיה – עיר הבירה של מקדוניה נחשבת ללוקיישן נוח לבילוי ולינה, בין אם אתם מחפשים מקום טוב לצאת ממנו לטיולים בחיק הטבע ובין אם נופש עירוני הוא הבילוי המועדף עליכם. יש בסקופיה מוזיאונים, חנויות, מסעדות, בתי קפה וגם את העיר העתיקה, אליה מגיעים דרך גשר החוצה את נהר הורדר. העיר העתיקה של סקופיה היא מוסלמית ברובה ומזכירה את איסטנבול עם מסגדים עתיקים, מבצרים בני מאות שנים ובזארים צבעוניים.

אגם אוכריד – אחד האגמים העתיקים בעולם והאגם העמוק ביותר באירופה. הוא צלול ונקי, מימיו קרירים והוא פותח צוהר לנופים עוצרי נשימה. סביב האגם יש אינספור בתי מלון, מסלולי טיול, פעילויות ספורט ימי ואפשרויות בילוי רגועות על החוף. סביבת האגם מוקפת צמיחה מוריקה כמעט לאורך כל עונות השנה. העיר אוכריד משקיפה על האגם והיא נחשבת למרכז הרוחני של מקדוניה. יש בה אינספור כנסיות עתיקות והיא גם המקום שבו הקימו את האוניברסיטה הראשונה בעולם.

 

מסלולי טיול מומלצים בשמורות הטבע של מקדוניה

הטבע של מקדוניה הצפונית מגוון ועוצמתי. בינות להרים הגבוהים, העמקים והאגמים, יש מגוון שמורות טבע ופארקים לאומיים ובהם שפע של מסלולי טיול והליכה:

  • שמורת גליצ'יצ'ה – מתחם השמורה צופה על אגם אוכריד, וניתן לטפס על ההר לתצפית פנורמית.
  • שמורת מברובו – שטח מיוער עם צמחיה ייחודית, מים זורמים, אגמים, כפרים קטנים וציוריים, מסלולי הליכה ואופניים, חיות בר נדירות ועוד. בתקופת החורף השמורה מתכסה בשלג והאזור הופך לאתר סקי יפהפה. 
  • קניון מטקה – קניון שבו זורם נהר טרסקה. אפשר לצאת לשייט בנהר, להגיע למערת הנטיפים השוכנת גם היא בקניון ואפילו לצאת לצלילה ולחזות במערה מתחת למים.

 

טיפים שימושיים למטיילים במקדוניה

מתי כדאי לטוס למקדוניה? היופי הוא במגוון: יש בה אזורי אקלים השונים זה מזה. בעוד שבקיץ מקדוניה נחשבת למדינה חמה ברוב האזורים, בחורף יש אזורים קרים יותר הנחשבים כאידאליים לחופשת סקי ובילוי בשלג. יש אזורים מעט פחות קרים בעונת החורף, בהם אפשר ליהנות מחופשה המשלבת נופים מרהיבים ואווירה אורבנית מיוחדת.

איך טסים למקדוניה? בימים כתיקונם ישנן טיסות ישירות מישראל למקדוניה – לעיר הבירה סקופיה או לעיר אוכריד.

איך להתנייד במקדוניה? מומלץ לשכור רכב או נהג צמוד, שייקח אתכם לכל מקום שתרצו בנוחות מרבית.

ואם צריך סיוע רפואי? מקדוניה נחשבת למדינה מתפתחת וככזו, שירותי הרפואה בה לא יהיו בהכרח המתקדמים והנגישים ביותר כפי שאנחנו רגילים מהארץ או ממדינות מפותחות. לכן חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות נרחב, שיאפשר לכם לקבל את המענה הרפואי הטוב והמתקדם ביותר ברגע האמת. כך למשל ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס מכסה מגוון הוצאות רפואיות במהלך השהייה בחו"ל, לרבות ביקור אצל רופא, ניתוחם, אשפוזים, תרופות ועוד.

כדי שתוכלו לנפוש בראש שקט במקדוניה הצפונית, ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום (למעט מצב רפואי קיים). זאת בשונה מביטוחי נסיעות שכוללים תקרה – שההגעה אליה תאלץ אתכם לממן את ההוצאות הרפואיות הנוספות מכיסכם. 

ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס מאפשר לכם גם להתאים את הביטוח לצרכים הייחודיים שלכם. לצד הרובד הבסיסי הכולל כיסוי רפואי, ביטוח הנסיעות כולל מגוון הרחבות שאפשר להוסיף בתשלום, כגון הרחבת ספורט אתגרי שתכסה אתכם גם במקרה שצריך סיוע רפואי בעקבות השתתפות בפעילות ספורט אתגרי. חוששים מגניבות וכייסים? אפשר לרכוש כיסוי ייעודי לגניבת סמארטפון, מצלמה או נחשב נייד. אפשר גם לרכוש כיסוי מקיף לכבודה, הרחבה לביטול או קיצור נסיעה מסיבות רפואיות ועוד. 

 

מקדוניה הצפונית מאפשרת לכם ליהנות מהקסם של מדינות הבלקן: מגוון רחב של אפשרויות בילוי ונופים מרהיבים, במחירים שווים לכל כיס. רכישת ביטוח נסיעות מראש תאפשר לכם למצות את הקסם הזה בראש שקט. 

 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

 

קרדיט תמונה:PIXABAY