מונדיאל בטוח – דברים שחייבים לדעת לפני שנוחתים בקטר

מה צריך על מנת לנסוע למשחקים ואילו סידורים חשוב לזכור לעשות לפני?

גביע העולם הכדורגל, ה"מונדיאל" נערך באמירות הערבית קטאר, מקום אקזוטי ויוצא דופן עבור אירוע ספורט מסוג זה. לכבוד המאורע ולאור התחממות היחסים בין המדינה לבין ישראל, הכריזו הקטרים כי ישראלים מוזמנים להגיע למשחקים ללא צורך בוויזה או בשום אישור מיוחד. מדובר בהזדמנות של פעם בחיים לבקר בקלות במקום, וגם לראות מונדיאל – אחד מאירועי הספורט המעניינים והמרגשים ביותר בעולם. מה צריך על מנת לנסוע למשחקים ואילו סידורים חשוב לזכור לעשות לפני?

טיסה למונדיאל בקטר – מה צריך וכדאי לעשות?

טיסה למונדיאל בקטר היא כאמור בגדר אפשרות זמינה ומעניינת במיוחד עבור רבים ורבות מאיתנו, אך חשוב לברר טוב את כל הפרטים ולהבין מה עלינו לעשות בטרם אנו קונים כרטיסי טיסה.

כאמור, במיוחד עבור המונדיאל אין צורך בהוצאת ויזה, גם עבור ישראלים. מה שכן צריך לעשות זה לקנות כרטיס כניסה לפחות למשחק אחד, שכן "דיל" זה של כניסה ללא ויזה מוצע רק לאוהדים ותיירים המגיעים לכבוד המונדיאל, לא עבור כל מי שרוצה לבקר בקטר מכל סיבה…

בנוסף לכרטיס לאחד מהמשחקים לפחות, יש לפתוח אונליין משהו שנקרא "כרטיס אוהד" (באנגלית – Hayya Card). כרטיס זה יאפשר את הכניסה למדינה, כמו גם הזמנת מקומות לינה באחד מאינספור בתי המלון ומקומות האירוח המוקצים לאוהדי המונדיאל. כמו כן, נדרש כמובן להחזיק בדרכון בתוקף, בכרטיס סים בינלאומי או קטרי (אותו ניתן לקנות במדינה עצמה) ובביטוח נסיעות לחו"ל (על כך נרחיב מיד).

הגעה למונדיאל בקיו ישיר מנתב"ג לדוחה (בירת קטר) או בטיסת המשך דרך טורקיה, דובאי, אבו דאבי או עמן. במהלך המונדיאל עצמו צפוי לפעול קו טיסות יומי בין דובאי לדוחה, כך שלא חסרות אפשרויות להגעה… בכל מקרה כל האוהדי כדורגל יקבלו בשדה התעופה הוראות להתנהגות נכונה במדינה בדגש בכל מה שקשור לאלכוהול ולסמים על מנת שלא יסתבכו עם הרשויות המקומיות.

ביטוח נסיעות לחו"ל לקראת הטיסה למונדיאל בקטר

נקודה שקשה להפריז בחשיבותה היא רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שיוצאים מהארץ לכיוון המונדיאל בקטר. תמיד חשוב לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל בטרם יוצאים מהמדינה, אך במקרה זה מדובר בחשיבות כפולה ומכופלת. שירותי הבריאות הפרטיים בקטר הם יקרים ביותר. יכול להיות מאוד לא נעים לישראלים להיתקע במדינה כזו עם בעיה רפואית, ולגלות עד כמה מחירי הטיפולים והתרופות עשויים להיות אסטרונומיים. במקום זאת, ביטוח שעולה מספר דולרים ספורים ליום יכסה אתכם בצורה מלאה, על כל מקרה שלא יבוא. חברות הביטוח המובילות לדוגמת הראל ופספורט אשר פורסים נציגים בדוחה לטיפול מהיר בכל בעיה וגם מספקים ביטוח לכרטיסים ולבתי מלון,

חשוב להבין גם כי הקורונה עדיין לא נעלמה מקטר, כך שגם מסיבה זו ביטוח הנסיעות הוא חשוב מאין כמוהו. וודאו כי הביטוח שאתם רוכשים לבעיות בנסיעה שעלולות להיגרם כתוצאה מהידבקות בנגיף, דוגמת ביטול טיסות, קיצור או הארכה של השהייה ואפילו ביטול של כניסה למשחק עצמו.

ביקור בקטר לכבוד המונדיאל צפוי להוות חוויה של פעם בחיים, מעניינת ומרגשת כל כך מכמה בחינות שונות. מומלץ שלא לתת לבעיות רפואיות, במידה ואלו יפקדו אותנו, להרוס לנו את כל החוויה…