טיול בחו"ל: איזו מכונית כדאי לכם לשכור בטיול הבא?

עונת הטיולים בעיצומה – טיסה ומלון כבר סגרתם, ומה לגבי רכב להשכרה? רגע לפני התשלום כדאי שתציצו במדריך יד2 עם הפרטים החשובים עם קבלת המפתחות

איזו מכונית כדאי לשכור בטיול הבא שלכם?

השכרת רכב בחו"ל: מהו הרכב המועדף עליכם?

 

נהיגה בחופשה בחו"ל היא נהיגה לא שגרתית. זה כבר לא רק אתם והדיבורית בפקקי הבוקר, אלא המשפחה כולה, על כל ציודה, שגומאת קילומטרים ארוכים מדי יום (לפי נתוני חברות השכרה, ישראלים נוהגים בממוצע כ-160 ק"מ בממוצע בחופשות במכונית שכורה באירופה). גם אם אתם רוצים לשכור בחו"ל בדיוק את המכונית שיש לכם בישראל, כנראה שלא תמצאו אותה בחברות ההשכרה, ואם כן- אז עם מנוע ותיבת הילוכים שונה מזו שיש לכם בארץ.

באירופה, מרבית רכבי ההשכרה מוצעים עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית. למנוע דיזל אין כל קושי להתרגל (והחיסכון שלו בדלק הוא יתרון) וגם עם החלפת ההילוכים הידנית כנראה שתסתדרו אחרי הסתגלות קלה. התעקשות על תיבה אוטומטית עשויה לייקר את ההשכרה משמעותית.

בנוסף, לא כדאי, בהכרח, לשכור את המכונית הגדולה ביותר שתקציבכם מאפשר, כי מימדיה עלולים להיות לרועץ בעת תמרון בעיירות ציוריות עם סמטאות מפותלות. מומלץ שלא לשלם יותר על מכונית מערכת ניווט מובנית, מאחר שהטלפון שלכם, עם כרטיס סים מקומי או חבילת חו"ל, יאפשר לכם לנווט טוב יותר במחיר זול בהרבה.  

מכוניות ההשכרה מחולקות לקטגוריות עם ארבע אותיות:

  • האות הראשונה מציינת את גודל המכונית.
  • האות השנייה מציינת את סוג המרכב.
  • האות השלישית מציינת את סוג המנוע.
  • האות הרביעית מציינת תכונות מיוחדות כמו הנעה היברידית.

בעת השכרת המכונית המועדפת עליכם, אין צורך לציין את קוד הקבוצה אליה היא שייכת, אך אנחנו מציינים אותו כאן כדי שיסייע לכם בחיפושים. אז מה כדאי לשכור?

מכוניות להשכרה באירופה

מכונית לשני מבוגרים

אם אתם יוצאים לטייל בזוג או עם חבר טוב לא תצטרכו, לרוב, דגם גדול יותר ממשפחתית קומפקטית בתצורת האצ'בק. אלה מכוניות עם מרווח פנימי מצוין מלפנים ותא מטען מספק לשתי מזוודות (אפשר גם לקפל את המושבים האחוריים, אם יש מטען רב יותר). בקבוצה זו תוכלו למצוא דגמים כמו אופל אסטרה, פורד פוקוס ויונדאי i30, בין היתר. אם הנסיעות קצרות יחסית, אפשר להסתפק במכוניות מקטוגריית הסופר-מיני, כמו סקודה פאביה ופולקסווגן פולו. מכוניות מיני עירוניות הן זולות במיוחד, אך יתאימו רק למי שממעט לנהוג. נסיעות ארוכות ויומיומיות בהן עלולות להיות מעייפות בשל רעשי הרוח הכביש.

מכונית למשפחה עם ילד או שניים

משפחה קטנה (יחסית) יכולה לבחור בין כמה אפשריות. בקטגוריית SDMR תוכלו למצוא מכוניות מנהלים מרווחות ונוחות, עם מושב אחורי רחב ותא מטען מספק, כמו פולקסווגן פאסאט ואופל אינסגניה. אפשרות אחרת היא מכוניות משפחתיות קומפקטיות בתצורת סטיישן (קטגוריית CWMR) כמו רנו מגאן סטיישן או טויוטה אוריס סטיישן. לדגמים אלה מושב אחורי מרווח מעט פחות (אך מתאים בהחלט לשני ילדים בכסאות בטיחות) ותא מטען גדול יותר. מכוניות כאלה יכולות להתאים גם לטיול של ארבעה חברים (למשל, שני זוגות חברים היוצאים לטייל יחד).

משפחות עם שלושה ילדים או יותר

ככל שהמשפחה גדולה יותר, כדאי שתזמינו את המכונית מוקדם יותר. מכוניות גדולות ומיניוואנים למיניהם אוזלים במהירות ממאגרי סוכנויות ההשכרה. משפחה של חמש נפשות תוכל להסתדר עם מכונית מנהלים גדולה כמו סקודה סופרב, אך מומלץ להזמין דווקא בגרסת סטיישן (IWMR) להן תא מטען גדול יותר. גם רכבי פנאי, כמו פורד קוגה, יכולים להתאים. לטיולים של שישה או שבעה יש להזמין מיניוואנים עם שבעה מקומות (SVMR) כמו פורד גלאקסי. רכבי פנאי עם שבעה מקומות, אגב, מתאימים פחות, כי השורה האחרונה שלהם קטנה יחסית.

איזו מכונית כדאי לשכור בטיול הבא שלכם?

השכרת רכב בחו"ל: חוויה בלתי נשכחת


מכוניות להשכרה בארה"ב ובקנדה

בעולם החדש היצע המכוניות שונה- כמעט כולן אוטומטיות עם מנוע בנזין. גם בהיצע הדגמים תמצאו מכוניות שונות שלא נמכרות בישראל.

שני מבוגרים יוכלו ליהנות מטיול במשפחתית בינונית (CDAR), כמו יונדאי אלנטרה או ניסאן סנטרה.  גם משפחה קטנה תוכל להסתדר עם מכונית כזאת, אך מומלץ לשכור מכונית גדולה יותר, כמו פורד פיוז'ן ואף רכבי Full Size כדוגמת שברולט אימפלה. הקטגוריות הרלוונטיות הן IDAR או FDAR.

משפחות גדולות יותר יוכלו למצוא היצע רחב של מיניוואנים מרווחים, ובהם דודג' גרנד-קרוואן וניסאן קווסט.

בשורה תחתונה

נראה ששוק השכרת הרכב מציע לא מעט מכוניות לכל מטרה וסוג טיול ברחבי הגלובוס. שימו לב איזו מכונית תואמת את הצרכים שלכם ואת אופי הטיול לפני שאתם ממהרים לשלם – סעו בבטחה וחזרו בשלום.

נהניתם מחוויית נהיגה ברכב ששכרתם בחו"ל ואתם שוקלים לרכוש אותו בארץ? מחירון הרכב של יד2 יוכל לסייע לכם בהחלטה!