מאזדה CX3: האם הגודל באמת לא קובע?

יצאנו ובדקנו את דגם ה-CX3 של מאזדה – וכשכל התלונות שלנו מסתכמות בקוסמטיקה, סימן שמדובר ברכב מוצלח. הכל במדריך הבא

כשבאטמן ורובין מכינים את ה'באטמוביל' לפעולה, הם עושים את זה בהאנגר ענקי, בלי שום נקודת ייחוס שתגלה לנו את גודלו האמיתי של רכב העל של הגיבור. אז בפרשנות של מאזדה לעניין, נמצא את ה'רכב-שטח-עירוני-קטן-מספיק-כדי-לחנות-וגדול-מספיק-כדי-להרשים', או במילים אחרות – האח ה"קטן" של ה-CX5; למה מרכאות? כי על השלדה של המאזדה 2 הקטנה והקומפקטית, הם שתלו שם ביפן מנוע 2.0 ל', עם 156 כוחות סוס ומומנט של מעל ל-20 קג"מ. וזה עוד ממנוע מסורתי נטול טורבו.

עיצוב

כן, הבנתם נכון, ה-CX3 מעוצבת כמו הגדולים ועל אף בסיס הגלגלים הזהה למאזדה 2, האורך הכללי גדול יותר, כמובן שהגחון והגובה הכללי בהתאם – מיני SUV כהלכתו. אבל, בתוך כל השפע שבדגמים המתחרים, המאזדה הזו בולטת בעיצוב שלה; הקווים זורמים ומשדרים מהירות – עוד לפני תחילת הנסיעה. ה'גריל' מקדימה, הפנסים הצרים לאורך החזית, ביחד עם הכנפיים הגבוהות (ובדגם המפואר גם חישוקי "18) פשוט נראים טוב.

פינוקים

בתוך הרכב נמצא את כל הפינוקים הרגילים מבית מאזדה, בין אם זה פתחי המיזוג, מסך המגע הבולט כלפי מעלה, גלגל ההגה – ואיך אפשר לפספס – בד דמוי עור משולב בדשבורד וגם בדלתות שעוטף את המושבים. סביבת הנהג נוחה ואינטואיטיבית וכוללת כפתורים לשליטה על בקרת האקלים וכפתור עגול הנמצא בין המושבים ושולט על שלל הפונקציות האחרות (באמצעות המסך). כפתור הווליום, אגב, נמצא באותו מיקום מוזר ולא נוח כמו בשאר דגמי מאזדה – בין המושבים, בנוסף כמובן לזה שעל ההגה. מעל לוח השעונים נמצאת לוחית שקופה עליה מוקרנת מהירות הנסיעה, כמו גם נתונים נבחרים נוספים. מה עוד? נגן תקליטורים ארכאי וקוריוזי מסכם את סקירת הקוק-פיט. חסרו לנו משענת יד בין המושבים הקדמיים (אפשר להזמין כתוספת), ופתח מיזוג ומשענת יד ליושבים מאחור.

ואם כבר נכנסנו למושבי הנוסעים שמאחור, הרי ששם מתגלה "סוד הקסם" של המראה ה'קטן-גדול' של ה-CX3; צפוף שם. בעיקר לארוכי הרגליים שבינינו, או לאלו שצריכים לשבת מאחורי נהג שכזה. אין יש מאין.

הנעה או הנאה

את עניין המנוע – שיהיה חזק אבל גם חסכוני – פתרו במאזדה בצורה קצת שונה מרוב המתחרים. אין פה מערכת הגדשה, אלא מנוע אטמוספרי מסורתי – עם יחס דחיסה מושחז ומשופר. מה זה משנה לנו בעצם?

זה אומר, למשל, שיש מערכת אחת פחות שעלולה להתקלקל ברבות הימים… ובכל זאת יש לה מספיק כוח ומספיק ביצועים לנהג הסביר – מה שמביא אותנו ישירות אל כפתור ההתנעה. הוא אמנם מנסה להסתתר מתחת להגה, אבל זה לא מצליח לו, ואחרי לחיצה קצרה מתעורר המנוע לחיים, לא ששומעים אותו בתוך הרכב וגם לא בנסיעה. בידוד הרעשים של ה-CX3 מצויין והנסיעה העירונית עוברת בקלות, הן מצד התיבה בעלת שש המהירויות, הן מצד ריפודי המושבים והן מצד המתלים שיודעים לספוג את מהמורות הכרך ללא שיהוק.

בידוד

כדי לדווח לכם על איכות הבידוד מרעשי החוץ – בדקנו את המאזדה גם בתנאי נהיגה ספורטיביים מעט יותר, כולל את כבישי הצפון והישורות המובילות אליהם. ובכן, בתום נהיגה מפנקת ותיבה עם מצב ספורט שיעביר הילוך בסל"ד גבוה יותר מ-D וגם מצב ידני – לחדים שבינינו (אולדסקול), שם ניתן למשוך במעלה הסל"ד – בדיוק כמו שהמנוע הזה אוהב (וצריך).

בתום יציבות כיוונית טובה ועבודת מתלים משכנעת גם במהירויות גבוהות, ניתן לסכם ולומר כי רמת הבידוד מרעשי החוץ נשמרת לכל טווח הספידומטר אליו מסוגל המנוע לקחת את המרכב ונוסעיו. תענוג.

בטיחות

בסעיף מערכות הבטיחות נמצא שש כריות אוויר, מערכת לניטור שטחים מתים באמצעות חיווי על מראות הרכב, מערכת לאיתור תנועה חוצה בנסיעה לאחור, פנסי לד ושאר מערכות בטיחות המחויבות על פי חוק. לזה תוסיפו מערכת i-stop לכיבוי בעת עצירה, צריכת דלק יותר מסבירה (כ-11 קמ"ל, בתנאי מבחן) ותג מחיר של 143 אלף ש"ח.

בשורה האחרונה מדובר אמנם במחיר לא זול, אבל ברכב מפנק וגם יפה – ואין ספק – ברכב זה די הרבה.