לקראת פתיחת שנת הלימודים: ששת המיניוואנים המומלצים בשוק המשומשות

בעוד ימים ספורים תתחיל שנת הלימודים ואיתה עונת ההסעות לבית הספר. אילו מכוניות יתאימו במיוחד לנסיעה נעימה ורגועה? הכל בכתבה הבאה

לקראת פתיחת שנת הלימודים: ששת המיניוואנים המומלצים בשוק המשומשות

מיניוואנים: נסיעה נעימה ומרווחת לכל מקום

מהו כלי הרכב שיתאים לזה שלא אכפת לו מה חושבים עליו? התשובה שעשויה לעלות בדעתכם היא אולי אופנוע הארלי דיווידסון מטרטר, או מכונית ספורט פעורת גג, אבל לטעמנו- האיש האדיש לכל מה שנאמר עליו ייסע דווקא במיניוואן. המכוניות השימושיות והמרווחות האלה הפכו לכמעט מוקצות בשוק הרכב. רכבי פנאי קשוחים למראה ומרווחים פחות תופשים את מקומם, וחבל.

למיניוואנים יש יתרונות שלא תוכלו למצוא באף קטגוריה אחרת.  התקרה הגבוהה מסייעת לכניסה ויציאה נוחות, וקל יותר גם לחגור בהם ילדים במושבי בטיחות, מכסה המנוע הקצר מסייע לתמרון, החלונות הגדולים הופכים את הדרך לנעימה יותר עבור הילדים והתכנון החכם שלהם מאפשר מרחב מצוין באורך קצר יחסית. מושבים מתקפלים מסייעים להגדיל את תא המטען ולהוביל רהיטים וחפצים גדולים במידת הצורך. לקראת פתיחת שנת הלימודים, שעבור הורים רבים היא גם עונת ההסעות, הנה המלצה על שישה מיניוואנים שאולי לא חשבתם עליהם כמכונית הבאה שלכם.

אופל מריבה: פוני של טריק אחד

לאופל מריבה יש את אחד השמות שנשמעים הכי גרוע בעברית (לפחות מאז ששווק כאן דגם בשם קאיה שומה) וגם עיצוב פושר, אבל יש לו פטנט אחד שהופך אותו למומלץ- הדלתות האחוריות נפתחות לאחור, וכך קל בהרבה לעלות למושב האחורי או לקשור בו ילדים. בקיצור, הגב שלכם יודה לכם. המריבה הוא מיניוואן קטן (מהסוג שכונה מיקרו-ואן), והוא נמכר בישראל עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 120 כ"ס – ולצד מנוע הבנזין, ניתן למצוא גם גרסת דיזל נדירה למדיי. אובדן ערך מהיר, יחסית, הופכים אותו לקנייה טובה כמשומשת.

  • מחירים:  מ-39,700 שקל למודל 2011 ועד 81,500 שקל למודל 2017

קיה סול: עיצוב מיוחד

מבנה קופסתי וגבוה אפשרו לקיה סול להיות משווק כרכב פנאי, אולם מדובר במיניוואן של ממש, עם מרווח פנימי מצוין (עם זאת, תא המטען קטן יחסית). מתחת לפח, הסול יציע ביצועים ונוחות נסיעה שדומים לאלה של משפחתית ממוצעת, אך מחיריו נוחים יחסית. הדור השני, שנמכר בישראל מ-2014, מומלץ יותר – ולמרבים לנסוע תתאים גרסת הדיזל שמציעה יותר כוח זמין וחיסכון בדלק.

  • מחירים: מ-26,700 שקל לדיזל ידנית מודל 2011 ועד ל-143,900 לגרסת דיזל אוטומטית חדשה.

פורד S-מקס – ספורטיבי ומהנה

S מקס נמכר כאן עד 2015, ומרבית המכוניות בשוק ותיקות יותר ולכן חשוב לבדוק אותן היטב לפני הקנייה. אם תמצאו מכונית כזו במצב טוב, תגלו את אחד המיניוואנים המוצלחים שנמכרו כאן. הוא לא רק מרווח ונוח (גם לשבעה נוסעים), אלא גם חזק ומהיר, שלא נדבר על התנהגות הכביש שלו – ספורטיבית במידת מה (במגבלות הקטגוריה). חיסרון בולט הוא הצימאון לדלק.

  •  מחירים:  מ-26,200 שקל למודל 2007 ועד ל-95,600 שקל למודל 2015.

טויוטה פריוס פלוס

מיניוואנים נוטים להיות כבדים יותר ממכוניות נוסעים אחרות, ולכן נזקקים לעיתים קרובות למנועים חזקים ובזבזניים בדלק. אפשר לחסוך אם רוכשים גרסאות דיזל, אבל יש גם אופציה היברידית מעניינת- טויוטה פריוס פלוס. כשמה כן היא- זוהי גרסת מיניוואן לפריוס, שמציעה מרווח פנים מפתיע, נוחות נסיעה טובה בעיר וכמובן- חיסכון יחסי בדלק. החיסרון המרכזי הוא הביצועים, שאינם הזריזים ביותר בשוק. ככל טויוטה, אובדן הערך של פריוס פלוס איטי יחסית, וזהו יתרון למוכרים וחיסרון לקונים.

  • מחירים:  מ-67,000 שקל למודל 2012 ועד 169,900 שקל לחדשה.

סיטרואן C4 פיקאסו

פיקאסו, ששמו הפך להיות לאחרונה "ספייסטורר",  משווק כאן בשתי תצורות מרכב- הארוכה (גרנד C4 פיקאסו), היא אופציה טובה למי שצריך שבעה מושבים אך דווקא הגרסה הקצרה מעניינת יותר. היא אמנם מתאימה רק לחמישה, אך רוחבה והתכנון החכם שלה מאפשר לה להושיב שלושה מבוגרים או שלושה בוסטרים מאחור, ולכן היא יכולה להיות תחליף מצוין למשפחתית. ההמלצה היא בעיקר לדור הנוכחי של המכונית, המשווק מ-2015, הדור הקודם של המכונית סבל מהיצע בעייתי של תיבות אוטומטיות.

  • מחירים: מ-82,500 שקל למודל 2014 ועד 188,400 לגרסת דיזל חדשה.

פיז'ו 5008

הדור החדש של 5008 מעוצב כרכב פנאי, אך הדור הקודם היה מיניוואן, ואחד הטובים שבהם. הוא הציע ביצועים טובים, מרווח פנים ראוי (עם אפשרות להסיע שבעה נוסעים) והרבה פתרונות אחסון חכמים. מצד שני, גם הוא סובל מצריכת דלק גבוהה ומעיצוב משעמם למדי.

  • מחירים: מ-30,500 שקל למודל 2010 עד ל-80,600 שקל למודל 2016.
לקראת פתיחת שנת הלימודים: ששת המיניוואנים המומלצים בשוק המשומשות

מיניוואנים: מאסיביות זה שם המשחק

בשורה התחתונה

מיניוואנים הן אחת הקניות המומלצות, לטעמנו, לאלה המחפשים משפחתית. חשוב לשים לב שמרבית המיניוואנים עבדו קשה ונסעו הרבה, ולכן כאשר אתם זקוקים למיניוואן משומש, חשוב לבדוק אותו היטב. אל תוותרו על בדיקה במכון מיוחד – רק אחר כך קפצו למוסך שעליו אתם סומכים להשלמת הבדיקה ולקבלת הערכה על עלות התיקונים, אם יש כאלה. נסיעה נעימה ובטוחה!