שנה טובה: 5 טיפים לסידור השולחן לקראת החג

רגע לפני שהבית מתמלא בריחות בישולים והאורחים מגיעים לחגוג אתכם את השנה החדשה, הנה כמה רעיונות לעיצוב שולחן חג יפה ומושקע במיוחד

שנה טובה: 5 טיפים לסידור השולחן לקראת החג

שנהיה לראש ולא לזנב!

מארחים את המשפחה שלכם לארוחת החג? כל הכבוד! זו משימה לא פשוטה לבשל לכל כך הרבה אנשים ולארח את כולם אצלכם בבית. מלבד כל המנות החגיגיות, אתם בטח משקיעים מחשבה גם בסידור שולחן החג. אז הנה כמה טיפים קלילים שיעזרו לכם ליצור שולחן חג מעוצב ולהפוך את האווירה בבית לנעימה ומיוחדת. חג שמח!

חפשו השראה

הרשתות החברתיות הפכו את העולם לקטן ומעוצב יותר. בזכות אינסטגרם או פינטרס אפשר בקלות לקבל השראה לעיצובי שולחן יפים שיגררו מיד תגובות "וואו" מצד האורחים. מלבד השראות, אתם יכולים לחפש גם רעיונות לעיצובים בשיטת "עשה זאת בעצמך", מפריטי נוי ועד צורות הגשה מיוחדות. זה הזמן להפגין את הצד היצירתי שלכם. אפשר אפילו להפוך את היצירות לפעילות משפחתית מגבשת ומגניבה.

התמקדו במרכז השולחן

קבעו את הצבע, הנושא או הסגנון שאתם רוצים להבליט השנה. רצוי שסידור השולחן ישתלב עם הצבעים או העיצוב הכללי של הבית שלכם. אנחנו בעד לבחור צבע דומיננטי ולהשתמש בו כהשראה. אפשרות נוספת היא עיצוב שולחן עם אלמנטים מהטבע שתמיד עובד בבית בסגנון כפרי, אבל גם בבית עירוני. אחרי שתבחרו את הצבע או הנושא הוסיפו לשולחן נרות, ירק (ענפים, פרחים) וקישוטים קטנים.

התחדשו בכלים יפים

החגים תמיד עושים חשק לקניות, מסירים ועד כלי הגשה. זה גם הזמן לעבור על הכלים שכבר יש לכם ולראות מה סדוק, מה נשבר ומה חסר. אם יש לכם סט אהוב, נסו להשלים אותו או אולי לשלב איתו סטים אחרים למראה אקלקטי ומיוחד.

השתמשו בגבהים שונים

אין יותר מתסכל מלנסות לנהל שיחה עם בן משפחה שאגרטל ענק עומד ביניכם. נסו לבחור באלמנטים בגבהים שונים לקישוט השולחן. ואם בכל זאת אתם רוצים להניח חפץ גבוה במרכז השולחן, בחרו באחד שהוא לא עבה מדי ועדיף שיהיה שקוף. נרות בגבהים שונים יכולים לתת תחושה של יוקרתיות ועדיין לא יפריעו במהלך הארוחה.

קבעו את מקומות הישיבה

אם אתם מארחים בני משפחה וחברים שאולי לא מכירים, נסו לגרום להם להרגיש בנוח על ידי הושבה מתוכננת. בנוסף, חגים לפעמים מציפים רגישויות מסוימות, וכך תוכלו גם למנוע מריבות וחיכוכים. המארחים בדרך כלל ישבו בראש השולחן או במרכז השולחן, אחד מול השני. כדי לעודד שיחה, אל תושיבו בני זוג אחד ליד השני, אלא אחד מול השני. לא תמיד זה אפשרי, אבל זה כלל טוב וזה עוזר לאורחים להתערבב ואולי לנהל שיחות עם קרובי משפחה שלא ראו זמן רב. ילדים מעל גיל מסוים אפשר להושיב בשולחן נפרד עם הרבה פחות חפצים חדים או שבירים.

לפריטים נוספים שישדרגו את שולחן החג שלכם, היכנסו ללוח יד2 ומצאו מציאות שוות ביותר. חג שמח!