להתעטף איתה: מהי השמיכה שמתאימה לכם?

היא רכה, נעימה ומפנקת וכולנו רוצים להתחמם איתה בימי החורף. איך תדעו באיזו שמיכה לבחור לקראת הימים הקרים?

החורף כאן: איך בוחרים את השמיכה המושלמת?

מהכרבולית על הספה ליד הטלוויזיה ועד השמיכה העבה שאתם ישנים איתה בלילה, בחורף לכולנו מטרה אחת: להתעטף ולהתחמם איתה. לכבוד החורף, קבלו את מדריך יד2 לבחירת השמיכה המתאימה לכם!

הכרבולית: גם הכלב ישמח

ישנם סוגים רבים של כרבוליות – גדולות, קטנות, ואפילו כאלה עם שרוולים מובנים, כדי שיהיה נוח לשתות תה חם, להעביר ערוץ בשלט או לשחק בטלפון או במחשב. כרבוליות פליז מחממות ויוצרות בידוד מעולה. חוץ מזה, הן גם פרט עיצובי מגניב שמשדרג את הסלון ולכן מומלץ מאד לבחור אותן בצבעים תואמים (או ניגודיים, תלוי מה התכנון שלכם).

אפשר לארגן כרבולית לכל בן משפחה ואפילו לכלב או חתול.

שמיכות סינתטיות: לכבס עם כדור טניס

מבחינת היחס בין תועלת למחיר, שמיכות סינתטיות נמצאות די גבוה. הן זולות והן גם מחממות. מילוי השמיכות האלה עשוי מסיבים סינתטיים מסוגים שונים – הולופייבר, מיקרופייבר או הולופיל, שיוצרים בידוד תרמי, נפח ורכות. אם אתם סובלים מאסתמה או רגישות אחרת, לכו על פוך סינטטי כי כך בטוח לא תחטפו התקף באמצע הלילה.

את השמיכות הסינטתיות ניתן לכבס ללא בעיה בכביסה רגילה. כדי להחזיר לשמיכה את המראה הפלאפי שלה גם אחרי הכביסה, שימו מספר כדורי טניס במייבש יחד עם השמיכה. הם יתפיחו אותה מצוין ממש כמו בצק שמרים. שימו לב לסוג הבד החיצוני – כותנה או פוליאסטר. מצד אחד, כולם ממילא מלבישים ציפה, מצד שני – עם כותנה תזיעו פחות וזה נעים יותר לגוף.

שמיכות פוך טבעי: בגלל הנשימות

שמיכות פוך טבעי מכילות בדרך כלל כ-90% פלומה לבנה טבעית של אווז ו-10% נוצות אווז. יש שמיכות שמכילות 100% פלומה. הפלומה אוגרת בתוכה חום, יש לה יכולת למלא חלל אוויר בצורה טובה יותר וזאת הסיבה ששמיכת פוך טבעי מחממת בערך פי 2 מהחומר הסינתטי. חוץ מזה, שמיכת פוך טבעי "נושמת" יותר ומונעת הזעה, במקרה והטמפרטורה בחדר עולה במהלך הלילה.

שמיכת פוך יכולה לשרת אתכם נאמנה תקופה ארוכה, כל עוד מטפלים בה ומאחסנים אותה נכון. אל תנסו לכבס שמיכת פוך במכונת כביסה ביתית כי הדבר עלול להזיק לה. קחו אותה לניקוי יבש, שם יש את כל האמצעים לייבש את הפלומה באופן יסודי. אם הפלומה לא מיובשת כמו שצריך, היא מפתחת עובש וריחות לא נעימים ואז פשוט אפשר לזרוק את השמיכה.

החורף הסתיים ובא לכם להחזיר את השמיכה למדפים העליונים? זה מאוד נוח, כי אפשר לדחוס אותה אפילו לחלל הכי קטן ולקפל כמה שצריך. בסופו של דבר, לקראת השימוש, היא תוכל בקלות לחזור לנפח הטבעי שלה.

שמיכות "כבש"

שמיכות "כבש" אהובות מאוד על אנשים רבים בישראל. רק נציין, שהקשר היחיד שלהם לכבש זה אחד הצדדים שנראה כמו גז של כבשים. הצד השני עשוי בדרך כלל מבד מחמם כמו קטיפה או כותנה. לפעמים הן לבד מספיקות כדי לישון בכיף בחורף הישראלי, אבל אם באתם מאזורים קרים יותר, כמו ירושלים או צפון הארץ, שמיכת כבש לבד אולי לא תספיק. אפשר לשלב אותה עם שמיכת פוך, למי שאוהב להתכרבל עם הרבה כריות ושמיכות.

וכמו תמיד, גם שמיכות מכל סוג אפשר למצוא במחירים משתלמים בלוח יד2. והעיקר – חורף נעים שיהיה לנו!