זה לא משחק ילדים: המדריך לגיימר המתחיל

מ-GTA ופיפא המיתולוגיים ועד פורטנייט שכבש גם את כוכבי ה-NBA – כך תהפכו לגיימרים מקצועיים (בלי כאבי גב)

גיימינג הוא אחד העיסוקים היקרים ביותר, והוא רק משתכלל, משתדרג ומתייקר עם הזמן. הקונסולות, המחשבים, האביזרים והמשחקים מתחלפים וגוזלים עלויות כבדות, ועדיין – במציאות של 2018 המסכים והגיימרים ממשיכים להשתלט על העולם.

אז איך נכנסים לתחום בלי להיכנס למינוס בבנק? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. קבלו את המדריך המלא לשלוט בעולם הגיימינג בלי לשבור את החסכונות:

מחשב או קונסולה?

זוהי השאלה הגדולה של עולם הגיימינג: מה עדיף – מחשב אישי או קונסולה? התשובה לא חד-משמעית, או יותר נכון: לכל אחד יתאים מכשיר שונה.

המחשב ישמש לנו לעוד המון צרכים: לימודים, עבודה וכל מה שנפשכם תחשוק בו. אך כיוון שאנו מתעסקים בעולם הגיימינג – אם נרצה מחשב שיחזיק לנו לסשן ארוך של משחקים לתוך הלילה, אנו חייבים לרכוש מחשב חזק עם מעבד עוצמתי – והמחיר בהתאם. בנוסף, לא כל המשחקים יוצאים בגרסה המותאמת למחשב.

המחשב הנייח INTEL I5-8400 הוא מחשב סופר-עוצמתי ומותאם לגיימרים. תקנו אחד כזה חדש? תיאלצו להפרד מ-2,500 שקלים. תקנו יד שנייה? 1,000 שקלים והוא שלכם.

לעתים שווה לקנות מחשב יד שנייה מגיימר מקצוען ששמר עליו כמו שצריך – תנו הצצה בלוח יד2.
אמנם גם הקונסולות אינן זולות, אך כיוון שהן מותאמות לגיימינג תוכלו למצוא קונסולות שיתפקדו מצוין במחירים שפויים, והיתרון הגדול הוא שמגוון המשחקים בלתי נגמר.

הקונסולה החמה ביותר בשוק נכון להיום היא ה-Playstation 4, המגיעה ב-2 גרסאות: הגרסה הרגילה – שתתאים כמו כפפה ליד לגיימרים מתחילים, וגרסת ה-Pro, המכילה חומרה חזקה מאוד ומיועדת לגיימרים מתקדמים ולמכורים.

מכשיר פלייסטיישן 4 חדש בנפח של 500 ג'יגה יעלה לכם באזור 1,500ש"ח. בלוח יד2 תוכלו למצוא את אותו המכשיר במצב מעולה בפחות מאלף שקלים – לא שווה?

פול ווליום

אתם יכולים לדמיין את עצמכם מבקיעים עם מסי גול ענק שמנצח את המשחק בדקה ה-90 ולא לשמוע את השדרן משתולל? איך אתם יכולים לחסל עיר שלמה ב-GTA (משחק פעולה מצליח) מבלי לשמוע כראוי אף פיצוץ עוצמתי? כדי לספוג את מלוא החוויה ולהרגיש ממש בתוך המשחק אותו אתם משחקים אתם חייבים רמקולים שיקפיצו לכם את הבית.

מערכות סטריאו, רמקולים מקצועיים ומערכות קולנוע ביתיות מחכות לכם במחירים שווים לכל כיס בלוח יד2. רק אל תשכחו לא להרעיש בין שתיים לארבע!

משחק הכיסאות

ברגע שתיכנסו לעולם הגיימינג – אין ספק שתתמכרו. איך הופכים מרתונים של שעות לנוחים הרבה יותר? רוכשים כיסא מרופד ונוח או ספה רכה. יש לכוונן את הכיסא בגובה הנכון ובזווית הנכונה ביחס לשולחן כדי למנוע כאבי גב.

למשקיעים שביניכם – כיסאות רבים מותאמים לתמיכה אורתופדית בגיימרים וימנעו מכם כאבי גב הנובעים ממשחקים ארוכים. גם כאן, בהחלט אין צורך להתפרע ולרכוש כורסאות באלפי שקלים. המון כיסאות יד שנייה יעשו את העבודה בצורה מצוינת.

זה שם המשחק

קניתם קונסולה, ציידתם את עצמכם במסך איכותי ובסביבה נוחה, הרמקולים כבר על פול ווליום – אבל רגע – איך תתחילו את קריירת הגיימינג שלכם ללא משחקים?

בעולם הגיימינג הדינאמי שבו אנו חיים, כל כמה חודשים יוצאים משחקים חדשים, מהדורות מתעדכנות והמשחקים של אתמול כבר לא רלוונטיים. גיימרים מתחילים – אנו ממליצים לכם להיכנס, כן שוב, ללוח יד2 ולמצוא שם מגוון רחב של משחקים שהגיימרים המקצועיים נטשו: הם במצב מעולה, הם יהיו שימושיים מאוד עבורכם לתחילת הדרך והם יהיו זולים בפער משמעותי מדיסקים חדשים של משחקים שזה עתה יצאו.

הלהיטים החמים

אז מהם המשחקים החמים של 2018? נתחיל עם חברי הקבע של צמרת הגיימינג: משחק הפיפא ממשיך לככב גם בגרסתו החדשה, לאחר שגרם לכל חובבי הכדורגל, וגם לכאלו שלא, לשבת שעות ארוכות מול המסך במשך שנים.
GTA – סדרת משחקי הפעולה המצליחים שנמצאים על המדפים כבר מ-1996, לא נמאסת לעולם. GTA V, המשחק החדש ביותר בסדרה, אמנם יצא בגרסתו האחרונה ב-2015, אבל כגיימרים מתחילים אסור לכם לפספס משחק קאלט שכזה.

ומיהו הבחור החדש בשכונה? אם עוד לא שמעתם על משחק המלחמה "פורטנייט" כנראה שאתם לא חיים על כדור הארץ. המשחק שיצא בספטמבר האחרון כבש עשרות מיליוני משתמשים בכל העולם וללא ספק הוא המשחק החם ביותר כיום בשוק.

אז מה הסוד? קודם כל – המשחק הוא חינמי (אמרנו שנעזור לכם לצאת בזול…). בנוסף, הוא מותאם כמעט לכל קונוסולה ומערכת בעולם – הוא יתאים גם למחשב הפשוט ביותר, גם לסמארטפון שלכם וגם לקונסולת המשחקים המשוכללת ביותר. דבר נוסף שתורם ליצירת הבאז המטורף סביבו היא האופציה לשחק עם חברים און-ליין: בכל משחק אתם למעשה מצטרפים לקבוצה הכוללת עד 100 שחקנים מכל העולם.

אמנם רוב השחקנים הם בגילאי העשרה, אבל בין השחקנים איתם תוכלו להילחם כתף ממוחשבת אל כתף ממוחשבת, תוכלו למצוא את הזמר הקנדי המצליח דרייק וכמה כוכבי NBA פופולריים מאוד, כמו פול ג'ורג', גורדון הייוורד וקארל אנתוני-טאונס.

אז יאללה, צאו לשחק! או שבעצם תישארו בבית?