איך להוזיל משמעותית את עלות המטבח שלכם?

אם גם אתם כבר מיציתם את קצה גבול היכולת הכלכלית שלכם בדרך לדירת החלומות שלכם ואתם לא מצליחים לראות איך אתם ממנים מטבח בעשרות אלפי שקלים, להלן כמה סודות קטנים בעולם המטבחים שיעזרו לכם להוזיל את העלויות ככל האפשר ועדיין לשמור על המראה היוקרתי של המטבח.

הסוד הראשון – פורמיקה

מטבחים יוקרתיים רבים מעוצבים דווקא מחומר הפורמיקה, אולם, רבים בוחרים לעצב את המטבח דווקא עם צבע בתנור. הבעיה המרכזית היא שצבע בתנור הרבה יותר חלש מציפוי הפורמיקה, אך מה שבאמת נוגע לכם זה העלות הגבוהה. קיים פער אדיר לעיתים של פער של חמישים אחוז בין עלות מטבח פורמיקה למטבח צבוע בתנור. אז השלב הראשון הוא לשכוח מהצבע בתנור ולבחור את אחד הצבעים הקלאסיים הקיימים בפורמיקה.

הסוד השני – ניגוד בין צבע הארון לשיש

כאשר בוחרים פורמיקה לבנה, שהיא בדרך כלל המצויה והזולה ביותר, הנכון ביותר הוא ליצור ניגוד בולט בין הצבע של הארון לבין השיש. כהה מול בהיר יוצר מראה יוקרתי, וכלל אינו משנה את מחיר המטבח. אם אתם ממש לחוצים על מזומנים, תוכלו לבחור שיש שהוא לא אבן קיסר. קיימים סוגי אבנים לא רעות למשטח העבודה, כמו לדוגמה אבן חברון. שיש זה אמנם ללא גוונים מיוחדים, וסופג יותר, אך הוא קודם כל טבעי, והכי חשוב הוא עולה עד פי עשרה פחות מעלות של אבן קיסר. הצבע שלו הוא שמנת והוא משתלב מאוד במטבחים רבים.

הסוד השלישי – מגירות מול דלתות

כשאתם רוצים לתכנן את המטבח, אמנם זה מאוד מאוד כיף שכל ארון בנוי כמגירות, אך במידה והתקציב שלכם מוגבל, דעו לכם שמה שמיקר הכי הרבה את המטבחים זה המגירות של המטבח. מגירת מטבח עולה פי עשרה לעיתים לעומת ארון עם מדפים. כך שבקלות רבה ניתן להוזיל עלויות על ידי בחירת מדפים ומגירות מינימליות.

הסוד הרביעי- מתכנן מטבחים פרטית

קחו לכם מתכננת מטבחים פרטית, שתתכנן לכם מטבח בעלות של כמה מאות שקלים, וכך תחסכו נסיעות לחברות מטבחים רבות ותחסכו שעות עבודה רבות בפגישות מיותרות. תכנון אחד איכותי ותוכלו לפקסס את התוכנית להרבה מאוד נגרים ולבקש הצעת מחיר זולה מאוד ולא להתפשר על שלושה ארבעה חברות מטבחים.

עד כאן הסודות שלנו, כמובן שיש עוד הרבה, אך אם תשתמשו בכולם תרוויחו ותחסכו בגדול!
הכותב הוא אריק כהן, בעל אתר המטבחים KITCHENPT.