מחממים מנועים: 9 טיפים לשימוש חסכוני במזגן

רוצים להפעיל את המזגן בחורף אבל מפחדים מחשבון חשמל מנופח? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחמם כמו שצריך ולחסוך בעלויות

איך אפשר לחסוך בעלויות המיזוג בחורף?

בלי לשים לב הגיע דצמבר ואיתו ימים קרים יותר (מחזיקים אצבעות לעונה גשומה במיוחד). ישנם בתים קרים יותר או פחות ורובינו כן מחפשים פתרונות לחימום הבית בחורף. רק מה, בעוד חודשיים נקבל את חשבון החשמל ודי נתחרט על כך שלא פשוט קפאנו מקור. כי מה זה שווה שהיה לנו חם ועכשיו אנחנו צריכים למכור כליה כדי לשלם את החוב לחברת החשמל?

אז זהו, החלטנו שהשנה אנחנו רוצים לעשות דברים קצת אחרת: כן לחמם את הבית אבל לא במחיר של פשיטת רגל. איך נעשה את זה? קודם כל, דעו שמזגנים עדיפים על תנורים. הם חסכוניים יותר וגם מסוכנים פחות. ואתם גם יכולים לשפר את השימוש במזגן על ידי ביצוע כמה צעדים פשוטים:

בידוד

בדקו שהבית אטום ומבודד. אם כל האוויר בורח החוצה, אז הבית אף פעם לא יישאר חם וגם המזגן הכי טוב לא יעזור לכם לחתוך בעלויות. נסו להחליף לחלונות מבודדים והשתמשו בפתרונות בידוד מגבס. אם אתם גרים בדירה שכורה, נסו לאתר את כל הפתחים מהם נכנס אוויר קר ואטמו אותם.

תפתח חלון

רבים מאיתנו אוהבים את תחושת החמימות, אבל סובלים מהאוויר היבש שהמזגן מייצר. אנחנו נציין, שאין טעם להדליק מזגן על חום כשכל החלונות בבית פתוחים. לכן, סגרו דלתות וחלונות כדי למנוע אובדן חום, אבל בכדי להביא לסירקולציה של אוויר מעת לעת, השאירו פתח אוורור קטן. וגם כי בינינו, חבל להיחנק.

חלל הבית

שימו לב באיזה חלל אתם נמצאים והתאימו את פתרון החימום לגודל החלל. כך, שאם אתם בסלון, סגרו את הדלתות גם של כל שאר החדרים. זה ימנע מהחום להתפזר שלא לצורך.

וילונות ותריסים

אנחנו ממליצים לכם להגיף את התריסים ולהסיט את הוילון, כך שהחלון יהיה סגור בצורה הרמטית, בעיקר בשעות הערב. זה ישמור את החום בבית במהלך הלילה ותתעוררו לבית חם יותר.

לקריאה נוספת

שינה מתוקה

כולנו נוטים לעשות זאת, מאחר שמאוד קר בלילות, ואיך לומר – הדירות הישנות בארץ לא בדיוק מספקות את הסחורה כשזה נוגע לבידוד חום או קור. אבל – אל תישנו עם חימום. הפעילו את המזגן בחדר לפני השינה וסגרו את הדלת. כבו אותו לפני שאתם מתכרבלים במיטה החמה. מדובר בהוצאה כלכלית גדולה.

כוונון המזגן

בדירות רבות נמצא מזגן מרכזי, בעיקר כשמדובר בדירות בעלות חלל גדול. אולם, בחדרים קטנים ודירות קטנות נמצא מזגנים מפוצלים, או בשמם הנוסף – מזגן עילי. יש לכם מזגן עילי? כוונו את פתח האוורור כלפי מטה כדי לחמם את החדר גם בחלק התחתון.

זמני פעילות

כולנו יודעים שאין צורך להפעיל את המזגן כשאין אף אחד. המזגן מתחמם די מהר ורצוי שלא להפעיל אותו מראש. במזגנים החדשים, אפשר למצוא מגוון תוכניות הפעלה ולכוון את זמני ההפעלה בהתאם ללו"ז שלכם.

נקיון שוטף

נקו את הפילטרים של המזגן אחת לחודשיים לפחות. המזגן יתאמץ פחות ויחמם יותר ביעילות. ולאלה האלרגיים לאבק – פעולה זו תועיל כמובן גם לכם.

טמפרטורות

על פי המלצות חברת החשמל, יש לוודא שהטמפרטורה במזגן נעה בין 18 ל-20 מעלות. שימו לב: כל מעלה נוספת, מייקרת את עלות החשמל בכחמישה אחוזים.

שיהיה לנו חורף נעים וחמים, ובעיקר חסכוני בחשמל!