באנו חושך לגרש: כך תבחרו תאורת חירום

הנה בא החורף ואיתו הפסקות החשמל. הנה 4 טיפים שימנעו מכם לשבת (לבד או ביחד) בחושך. מדריך יד2

הפסקת חשמל? כדאי להיערך לכך מבעוד מועד

החורף כבר הגיע ואיתו גם הפסקות החשמל המוכרות כל כך. הפסקת החשמל עלולה "לנטרל" אותנו לחלוטין: ללא אפשרות להטעין את הטלפון הנייד ובלי יכולת עבודה במחשבים נייחים והחמור מכל – הפסקת חשמל. היעדר תאורה בעייתי במיוחד בשעות הערב, בהן אור השמש לא קיים כלל ולעתים גם בשעות הבוקר והצהריים ביום גשום וקודר במיוחד.

אין כמובן אפשרות לחזות מראש מתי תתרחש הפסקת החשמל ומה יהיה משך הזמן של ההפסקה – ולכן מומלץ מאוד לדאוג מראש לפרט שיאפשר לנו להמשיך להתנהל איכשהו גם ללא חשמל: התאורה. אם בעבר היינו מחפשים גפרורים לצורך הדלקת נרות בעת הפסקת חשמל, כיום קיימים פתרונות רבים בתחום תאורת החירום, שיוכלו לסייע עד שיגיע חשמלאי, או עד שהתקלה תיפתר. ובכדי להיערך לכל תרחיש, או לתקן תקלה קיימת – תוכלו כמובן למצוא חשמלאים באינדקס בעלי המקצוע של יד2.

תאורת חירום היא תאורה שצריכה להיות מגובה בטעינה או בסוללות, כך שהיא תוכל לפעול באופן מיידי למתן תאורה בעת הפסקת חשמל – לעתים אף באופן אוטומטי. אז איך בוחרים את תאורת החירום? מגזין יד 2 מביא לכם ארבעה טיפים שחשוב שתיקחו בחשבון בעת רכישת תאורת החירום.

אל תתפשרו על איכות האור

דגמי תאורת חירום ותיקים יותר מאופיינים לרוב במנורות ליבון, הידועות כבעלות אור חלש. אנו ממליצים על דגמים חדשים יותר, בהם נעשה שימוש במנורות לד. מדובר בדגמים בהם האור עוצמתי יותר. עוד נציין, שחשוב שתאורת החירום תוכל להיות חזקה מספיק כדי להאיר מרחב של חדר גדול.

מימד הזמן

כאמור, אין לדעת מה יהיה משך הזמן של הפסקת החשמל, ולכן בעת הרכישה בדקו כי תאורת החירום מסוגלת להיות דולקת למשך זמן רב (2-4 שעות לכל הפחות, אך רצוי יותר). כך תוכלו להיות רגועים, ולא תצטרכו לשבת בחושך בשום שלב של הפסקת החשמל.

לקריאה נוספת

ניידת או קבועה?

ניתן להבחין בין תאורות חירום ניידות, שהן למעשה דומות לפנס גדול ועוצמתי במיוחד, לתאורות חירום קבועות, כאלו שנמצאות במקומות ציבוריים. למרות ההקבלה לפנס, תאורת חירום ניידת יכולה להיות חזקה מאוד, ותתאים היטב לבתים מגורים, כך שבעת הפסקת החשמל ניתן להוציא אותה ולפזר אור בעזרתה במקום הרצוי. אם מדובר במקום עבודה, תוכלו להצטייד ולהתקין מראש תאורת חירום קבועה, כך שבעת הפסקת חשמל היא תידלק באופן אוטומטי, ותמנע בהלה בחושך המוחלט.

מבחן הגודל

בעת רכישת תאורת חירום לבית חשוב לקחת בחשבון את עניין גודל הדגם. אין צורך לרכוש דגם גדול אותו תתקשו לאחסן במהלך מרבית ימות השנה. קיימים דגמים בגדלים סבירים, בעלי סוללה חזקה שמפיצים אור חזק בפעולה. חשבו עוד בטרם הרכישה היכן תאכסנו את המכשיר, כך שהוא יהיה נגיש בעת הצורך.

תוכלו למצוא דגמים שונים של תאורת חירום, וגם דגמי תאורת לילה במחירים מגוונים, בלוח יד 2 .

מגזין יד 2 מאחל לכם חורף נעים, חמים ומואר!