7 סיבות שאתם פשוט חייבים שתהיה לכם מצלמת בטיחות ברכב

תאונת דרכים, דו"ח תנועה, א פריצה לרכב? זה הזמן להכיר את כל היתרונות של מצלמת בטיחות לרכב, שיכולה לחלץ אתכם מצרות צרורות וגם לחסוך הרבה כסף, עוגמת נפש ואף להציל חיים

העיקר הבטיחות: מצלמה לרכב

היא קומפקטית ולא תופסת מקום רב, פשוטה וקלה מאוד להפעלה ותמורת מחיר קטן למדי יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף וגם בזבוז של זמן יקר ועוגמת נפש. אה כן, במקרים מסוימים היא גם מסוגלת להציל את חייכם ואת חיי האנשים היקרים לכם.

לא, אנחנו לא מדברים כאן על איזו המצאה חדשנית שבזה הרגע נחתה על המדפים. אנחנו מדברים על מכשיר שבשנים האחרונות מוצא את מקומו ביותר ויותר מכוניות, יקרות יותר או פחות – מצלמת בטיחות לרכב.

תיעוד מצולם במקום "מילה כנגד מילה"

מצלמת בטיחות לרכב, שאותה ניתן להתקין לבד ובקלות בתוך המכונית, כוללת מצלמה אחת או יותר, כרטיס זיכרון ומסך LCD קטן. יחד עם זאת, דגמים משוכללים יותר מציעים גם חיישנים מסוימים שעליהם נדבר מיד. מצלמת בטיחות לרכב מיועדת לשני מצבים: הקלטה ותיעוד במהלך הנהיגה והקלטה ותיעוד במהלך חנייה, כאשר איש אינו נמצא בתוך המכונית שלכם.

למה, בעצם, מצלמת בטיחות לרכב כל כך חשובה? כי בנסיעה – כל נסיעה, בין אם מדובר בנסיעה בין-עירונית ארוכה או בנסיעה עירונית קצרה בדרך אל הסופרמרקט – עלולים להתרחש מצבים לא נעימים, כמו תאונת דרכים או שוטר המניף את ידו ודורש מכם לעצור בצד בטענה שביצעתם עבירת תנועה מסוימת. בשני מקרים אלו, שהם לא נעימים בכלל, מצלמת בטיחות לרכב יכולה לחלץ אתכם מצרות צרורות. מדוע? מאחר שתיעוד מוקלט במקרה של תאונה או במקרה שבו אתם נחשדים בביצוע עבירת תנועה ועומדים לקבל דו"ח כספי ונקודות ואולי אפילו הזמנה למשפט תעבורה – בהחלט יכול להוכיח את חפותכם.

תיעוד מוקלט כזה ניתן להציג בפני בוחני תנועה של המשטרה במקרה של תאונה וגם בפני חברת הביטוח שלכם, וכן לשוטר שטוען שביצעתם עבירה. אגב, במקרה שהשוטר לא השתכנע ובכל זאת קיבלתם דו"ח או הזמנה למשפט, את התיעוד המוקלט ממצלמת הבטיחות לרכב ניתן לצרף לערעור שתגישו על קבלת הדו"ח, או בפני השופט בבית המשפט לתעבורה.

בקיצור, במקום להתמודד בשיטת "מילה נגד מילה" במקרה של תאונת דרכים או ויכוח עם שוטר המתעקש שביצעתם עבירת תנועה – יש לכם הוכחה מצולמת.

לקריאה נוספת

מי שבר לי את פנסי הרכב?

כאמור, מצלמת בטיחות לרכב נועדה לסייע גם כאשר המכונית אינה נמצאת בתנועה. מי מאתנו לא חנה פעם באזור מפוקפק או בחניון חשוך ורגע אחרי כיבוי המנוע לא תהה האם זה בעצם בטוח להשאיר שם את המכונית? האמת, שגם אם מדובר בחנייה מוסדרת ברחוב מואר ואפילו בחנייה הפרטית בבניין המגורים המשותף עדיין יכולים לקרות דברים לא נעימים לרכב – פריצה וגם "דפיקה" מרגיזה של רכב אחר שעלולה להסתיים בתיקון יקר מאוד.

גם במקרים כאלה מצלמת בטיחות לרכב יכולה לסייע במידה רבה, עם תיעוד מוקלט של הרכב שפגע ברכב שלכם וגרם לו נזק, או עם תיעוד מוקלט של הפורצים שחדרו בשעת לילה למכונית. כך שאם חזרתם בבוקר אל המכונית שלכם ומצאתם, למשל, פנס שבור ודלת מעוכה, זה בהחלט לא נעים. אבל במקום להתקשר אל חברת הביטוח ולהבין שאתם עומדים לשלם לא מעט השתתפות עצמית עבור התיקון, בהחלט ייתכן שבהקלטה הנמצאת במצלמת הבטיחות לרכב תמצאו תיעוד של הרכב שפגע במכונית שלכם ונעלם מבלי להשאיר התנצלות ופרטים.

חיישנים מתוחכמים לנסיעה בטוחה

בנוסף להקלטה במהלך נהיגה וחנייה, חלק ממצלמות הבטיחות לרכב כוללות אלמנטים מצילי חיים. מדובר בחיישניים שונים המיועדים לסייע במהלך הנהיגה ואף למנוע מצבים מסוכנים. כך, למשל, ישנן מצלמות המסוגלות לזהות תמרורים ולהתריע עליהם בפני הנהג, לספק התראה על מצלמות מהירות, וכן לזהות ולהתריע על סטייה מנתיב התנועה או בעת אי שמירת מרחק.

בין כל היתרונות הרבים של מצלמת בטיחות לרכב אמרנו גם שהמחיר שלה קטן, אז בואו נראה כמה הוא קטן, בוודאי יחסית לתמורה שניתן להפיק ממנה: במדפי החנויות ובאתרי האינטרנט תוכלו למצוא מגוון עצום של מצלמות בטיחות לרכב, כאשר המחירים למצלמה בסיסית מתחילים באזור 100 שקל בלבד.

מצלמות באיכות גבוהה יותר, כאלה שבהחלט יכולות לספק את הצרכים של מרבית הנהגים, יכולות להיות שלכם תמורת סכומים של 300 עד 600 שקל. ואם ממש תרצו להשקיע ולרכוש מצלמת בטיחות לרכב שכוללת גם את החיישנים היותר מתוחכמים, הרי שכאן המחירים כבר נוסקים לטווחים של 1,000 שקל וגם צפונה מ-2,000 שקל. וכמובן שאם תרצו לחסוך, הרי שתוכלו למצוא בקלות מצלמת בטיחות לרכב – משומשת בעזרת חיפוש מהיר ונוח בלוח יד2.

נסיעה בטוחה וחנייה נעימה!