לפני שעוזבים: הכינו דירתכם להשכרה

בקרוב תמסרו את מפתחות הדירה לשוכרים החדשים שלכם. אז מה הכי חשוב לבדוק לפני שהם נכנסים? אילו עבודות תחזוקה תהיו חייבים לבצע עבורם? ולמה כדאי שתחפשו אותם בגוגל?

כל חתימה על חוזה שכירות מתחילה בסיור של השוכרים הפוטנציאליים בדירה. הם טיילו בין החדרים, פתחו ארונות ודלתות, סרקו את המרפסת ואולי גם מדדו אורך ורוחב. אבל הדבר החשוב ביותר שהם ביקשו לוודא הוא שלא קיימים בדירה שלכם ליקויים. ואם הם קיימים, בטח כבר סיכמתם על כמה דברים שיש לתקן ולסדר לפני מועד הכניסה.

על פי החוק היבש, כל דירה מושכרת אמורה להכיל ציוד, מערכות, אבזור ותשתיות במצב תקין לחלוטין. בין אם התחייבתם לדאוג לעבודות אינסטלציה או להחליף את הברז החלוד במטבח ובין אם לא – כדאי שתעשו זאת בכל מקרה. גם השקעה מינימלית בתיקונים והתחזוקה תעזור לכם להציג את הדירה כתקינה ובמצב טוב, מה שיגרום לכך שתקבלו אותה בסיום השכירות באותו האופן. ועוד יתרון קטן: כל תיקון שתבצעו יחסוך מכם את הצורך לבצע אותו מאוחר יותר, בדרך כלל בעלות כספית הרבה יותר גבוהה.

דירות להשכרה: מה חשוב לבדוק ולתקן במידת הצורך?

חשוב שתעברו היטב על כל החדרים בדירה, תבדקו את שקעי החשמל, המתגים, הנורות, הברזים, החלונות, איטום הגג, מערכת האינסטלציה והחללים הנוספים כמו מרפסת ומחסן. כדאי לבצע במידת הצורך תיקונים קלים כמו סידור צירי הארונות וקידוח של המדף הרופף, ניקיון בסיסי של השירותים והמקלחת, החלפת צילינדר בדלת אם יש צורך וקילוף הצבע הטרי שנדבק לרצפה או הפנלים. אם תתחילו לזלזל במראה הבית ולהזניח גם את הדברים הקטנים שאף אחד לא רואה, הבלאי יצטבר במהירות, הדירה תתיישן ושווי הנכס ירד משמעותית, ככה זה כשמדובר באטרקטיביות דירות להשכרה.

זכרו גם לוודא שאתם מוסרים את הדירה לאחר שתיקנתם או סידרתם את כל הליקויים, כפי שסוכם עם השוכרים מראש.

לקריאה נוספת

על ניירת ובדיקת חובות

לא רק שיפוץ, תיקון או החלפה צריכים להתבצע בדירה, אלא גם סידורים שונים שנועדו לבדוק שלא תיגרם אי נעימות לכם, לדיירים הנכנסים או בכלל בדיעבד – לדיירים שסיימו מולכם את החוזה.

ודאו שיש לכם את שמותיהם המלאים של השוכרים כולל מספר תעודת הזהות ואל תתביישו לפנות לגוגל כדי לחפש אותם. כך תהיו בטוחים שלא קיימות לדיירים החדשים תביעות משפטיות, שהם לא בעלי חשבון מוגבל או נמצאים בהליך של פשיטת רגל. אם תרצו להרחיב את החיפושים ולהתרשם גם מההתנהגות, השגרה ואורח החיים, תוכלו לחפש אותם בפייסבוק. כדי למנוע אי נעימויות, שווה לבקש מהם חברות או לפחות לקבל מהם אישור להציץ לפרופיל.

אם יש צורך, בקשו מראש המחאות "פתוחות" לצורך התשלומים לעירייה, החשמל, וועד הבית, כיסוי נזקים בדירה במידה ויתקיימו וכדומה, כדי שיהיה כיסוי לחובות שלא כלולים בדמי השכירות. את השיקים יש לכתוב לפקודת החברה שמקבלת את התשלום (העירייה למשל) ועליהם להיות למוטב בלבד, ללא סכום.

עברו פעם נוספת על חוזה השכירות – תקופת ההשכרה, אופן ומועד התשלום, פירוט החפצים, המערכות והאמצעים הקיימים בדירה והתחייבות להשיב אותם אליכם באופן תקין עם סיום החוזה.

כדאי לעדכן את חברת החשמל והעיריה לגבי פרטי השוכרים החדשים וגם לבדוק שאין מולם חובות פתוחים. דבר דומה כדאי לעשות גם מול וועד הבית.

הדיירים הקודמים יצאו והחדשים כבר עומדים להיכנס? חכו רגע

כדי שתוכלו לבצע את הדברים ברוגע, לסקור היטב את מצב הדירה, להכין אותה ולהתחשבן עם הדיירים הקודמים לגבי נזקים מפתיעים שנשארו מאחור (אם יש) – אל תשכירו את הדירה מיד עם הפינוי. קיר סדוק, תריסים שבורים או חורי קידוח נוטים להתגלות בדיעבד אם לא נבדקו קודם ולגרום לאי נעימויות.

דירה להשכרה היא נכס מניב – שמרו עליו, טפחו אותו ותחזקו אותו וכך תוכלו ליהנות מדמי שכירות גבוהים ומשקט נפשי לאורך כל התקופה.