עושה את זה בסטייל: סיאט איביזה החדשה

הסופר מיני בגרסת הליטר בפלטפורמה חדשה וטורבו פלוס אבזור

בחניה

שינוי עדין, אך מבורך בעיצוב החיצוני, מנוע מצויין ותיבת ה-DSG שאנחנו אוהבים. האיביזה Style בגרסת ה-1 ליטר טורבו ובמחיר הנמוך ממאה אלף שקלים (ומהפאביה והפולו המקבילות) היא בהחלט מכונית אטרקטיבית לסגמנט שלה. רכב המבחן בגרסה אוטומטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, רמת גימור  style, הפלטפורמה חדשה, קלה וקשיחה יותר, עיצוב צעיר.

מבחינת המידות החיצוניות, האיביזה תפחה לרוחב בכ–9 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה גדל בכ–10 סנטימטרים, ואילו גובה הרכב ואורכו לא השתנו באופן משמעותי. נפח תא המטען גדול ביחס לקטגוריה ועומד על 355 ליטר מכובדים המאפשרים אכלוס עגלת תינוק, דבר שהופך את האיביזה לשימושית ביותר גם עבור משפחות עם ילדים.

הנדסת האנוש טובה, אך הפלסטיקים קשים ואפילו ההגה, שכולל תפרים פנימיים המדמים הגה מעור, קשה ו"פלסטיקי" למגע. חשוב לזכור שמדובר ברכב ללא יומרות יוקרתיות, בקונצרן פולקסוואגן מייעדים את הרכב לצעירים.

פתחי המזגן הרגישו עדינים וניכר שיש בהם חופש רב מידי שרק יגדל עם השנים. ואם כבר הזכרנו את המזגן, נציין כי לגרסה אותה בחנו אין מערכת בקרת אקלים. עוד הרגשנו בחסרונם התמוה של כל ארבעת ידיות האחיזה הפנימיות בגג הרכב. לחיוב, נציין את מסך המגע האינפורמטיבי הכולל שלל מידע ותפרטים, את מצלמת הרברס הכוללת קווי הנחיה דינאמיים, את שני חיבורי ה- USB, חיבור לכרטיס זכרון וחיבור שמע 3.5 מ"מ סטנדרטי.

בתנועה

המנוע עם שלושת הצילינדרים מושך אותה חזק קדימה, מגדש הטורבו סוחט 115 כוחות סוס, ותיבת ההילוכים סופר יעילה, כיף ללחוץ על דוושת התאוצה באיביזה הזו,  למרות משקל נמוך היא משרה בטחון גם במהירויות גבוהות.

לאיביזה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, המאפשרת להתאים באופן אוטומטי את מהירות הרכב בהתאם לקצב הרכב שנמצא מלפנים. המערכת עובדת באופן משביע רצון. פחות אהבנו את מערכת ההתראה לשמירת מרחק, שהתריעה מעט מידי ומאוחר מידי גם כאשר שינינו את הרגישות שלה בהגדרות מחשב הדרך. ציפינו מהמערכת להתערב ביותר מקרים ובשלב מוקדם יותר.

בנוסף, הרגשנו בחסרונה של מערכת לשמירה על סטייה מנתיב, צריכת הדלק במבחן שכלל נהיגה משולבת בעיר, מחוץ לעיר וקטעי נהיגה מאומצים הייתה טובה ועמדה על כ- 15.4 קילומטר לליטר.

בקיצור ולעניין

האיביזה החדשה היא סופר מיני חדישה, שנותנת פייט למתחרות בקטגוריה, כמו פיג'ו 208, סיטרואן C3, רנו קליאו, טויוטה יאריס . במחיר אטרקטיבי יחסית מקבלים רכב עם מנוע וגיר מצוינים, מרחב פנימי סביר פלוס, תא מטען מהגדולים בקטגוריה ועיצוב צעיר ודינמי. מבחינת שמירת ערך, יש לאיביזה יתרון מובהק על המתחרות שהוזכרו מכיוון שהיא גם מבית קונצרן פולקסוואגן – וגם פונה לצעירים שכידוע לעולם אינם נגמרים, אלא רק מתחלפים שיהיו בריאים.