עורך דין לתאונות עבודה

מהי תאונת עבודה, כיצד צריך להתנהל אם היא מתרחשת – ובעיקר, האם יש למי לפנות כדי לקבל סיוע זריז בתהליך? אספנו לכם את כל מה שצריך לדעת

ההגדרה של תאונת עבודה היא, תאונה המתרחשת תוך כדי ועקב העבודה. רובנו סוברים כי כל תאונה שארעה בזמן העבודה נחשבת כתאונת עבודה.

המציאות מעט שונה, לעיתים תאונות שנחזות בעינינו כתאונות עבודה אינן מוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונות עבודה. לדוגמא: האם עובד שנפגע בעת ארוחת הצהריים פגיעתו מוגדרת כתאונת עבודה? לא תמיד התשובה ברורה. יש לקחת בחשבון את אורך ההפסקה ואיפוא קרתה התאונה וכו'. האם כאשר סטה עובד בדרכו מעבודתו ונפגע בתאונה האם האירוע יוכר כתאונת עבודה?האם סטיית העובד מדרכו לעבודה כאשר לקח את ילדו לגן ונפגע בדרך תוכר כתאונת עבודה?

ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברות הביטוח היא מורכבת ולכן מומלץ לאחר אירוע תאונתי להיעזר בעו"ד לתאונות עבודה אשר יש לו את הידע והניסיון בתחום. חשוב לדעת, כי גם במקרים בהם הנפגע ספג פגיעה קלה סביר להניח כי מגיע לו פיצוי מחברת הביטוח. קל וחומר כאשר מדובר בפגיעה קשה ו/או פגיעה קטלנית.

מה מומלץ לעשות לאחר תאונת דרכים

יש לצלם את המסמכים הבאים: העתק פוליסת ביטוח, העתק ביטוח חובה, העתק רישיון נהיגה, העתק ת.ז. צילום הרכב והזירה כולל מספר הרכב. בנוסף, יש לבקש פרטי עדים ולרשום את מספרי הסלולר שלהם ולצלם את פרטי הרכב הפוגע.

טיפול רפואי

לאחר התאונה יש לפנות מיידית לקבלת טיפול רפואי. יש לפנות לטיפול רפואי גם אם הנכם סבורים שמדובר במקרה זניח.

חשוב מאוד, בעת ההגעה לקבלת טיפול רפואי לדווח על המקרה אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים, אירוע אחר בעבודה. יש לדווח על כל הנזקים, הכאבים ההגבלות שהנכם חשים ורצוי לוודא שהדברים נרשמו. התנהלות נכונה תקל עליכם בהמשך לקבל את הפיצוי הכספי לו הנכם זכאים.

ומה לאחר התאונה?

אחרי שהתאונה מתרחשת, מומלץ לפנות לעו"ד לתאונות דרכים. פניה לעורך דין מוסמך בתחום, שזה עיקר עיסוקו יסייע לכם על מנת לקבל הכוונה וסיוע בהתנהלות מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

כלל ידוע הוא, כי חברות הביטוח וגם המוסד לביטוח לאומי אינם ממהרים לשלם לנפגעים והרף העומד בפני הנפגעים להוכיח את נכותם פגיעותיהם וממגבלותיהם הוא רף גבוה. התייעצות עם עו"ד לתאונות עבודה ו/או עו"ד לתאונות דרכים עשויה לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לקבל פיצוי כספי בהתאם לזכאות שלכם.