מה עדיף: רכב יד שנייה מליסינג או יד פרטית?

שוק המכוניות המשומשות הוא עצום וכולל יתרונות וחסרונות לכל אחת מאפשרויות הרכישה. אז איזו שיטה עדיפה יותר ומה חשוב לדעת לפני שמקבלים החלטה?

מידי שנה מתחדשים לקוחות פרטיים ועסקיים רבים ברכב חדש. כתוצאה מכך, נכנסות לשוק מכוניות משומשות רבות על ידי היבואנים שביצעו עסקאות טרייד אין, חברות הליסינג שמחליפות את צי רכבי החברה ואנשים פרטיים שרכשו רכב חדש. היצע הרכבים האדיר מעלה את השאלה: האם כדאי לקנות רכב יד שניה מבעלות פרטית או סוכנות כלשהי?

היתרונות ברכישת רכב משומש מליסינג או בטרייד אין

עד לפני כמה שנים, היה ברור שהבעלות הפרטית כדאית יותר. אלא שכיום בעקבות התחרות, המלאי והמחירים האטרקטיביים בקרב חברות הליסינג וסוכנויות ההשכרה, לא בטוח שהתשובה חד משמעית. אז מה קורה בשוק הליסינג ומהם יתרונותיו?

סוכנויות הרכבים מסוגלות להציע מחירים אטרקטיביים, תנאי מימון וכמובן ביטחון לתהליך הרכישה. הן מודעות לחשש של הצרכנים מפני רכישת רכב תקול שאיננו מגשים את מה שהובטח ולכן משתמשות במגוון כלים למזעור החששות: תקופת ניסיון עם אפשרות להחזיר את הרכב בסיום, רכבים בשנתון גבוה עם קילומטראז' נמוך (מה שיוצר שורה של רכבים שמורים במחיר מופחת), טרייד אין לרכב הישן ועוד. מקצועיות סוכנות הליסינג מאפשרת לה לבדוק את הרכבים ולתעד את היסטוריית הטיפולים של הרכב, כולל מידע לגבי שעבודים ועיקולים. המידע על הרכב הוא רב ולמעשה, בשל סטנדרטים גבוהים שמציבים מגרשי המכירה השונים, רק רכבים שעברו עשרות בדיקות וטיפולי השבחה מקצועיים בכפוף להוראות היצרן יתקבלו למכירה. כך ניתן לרכוש רכב לא חדש, אבל באיכות גבוהה.

כל היתרונות בקניית רכב יד שניה מאדם פרטי

למרות היתרונות הרבים, מובן שלקניית רכב מליסינג או סוכנות טרייד אין יש גם חסרונות. תלונות רבות התקבלו במועצה לצרכנות לגבי אופן התנהלות ומסחר לא תקינים, שבהם המוכרים מנסים להפעיל מניפולציות וטריקים שיווקיים על הקונים, כמו למשל הסתרת מידע שרלוונטי לקנייה. וכך, למרות המלאי העצום, הופכת הרכישה מבעלות פרטית לבעלת יתרונות אדירים. בשוק הפרטי מיד שניה ניתן למצוא מגוון רחב של רכבים שמורים ומטופלים היטב עם קילומטראז' נמוך. נהגים אלה שמרו על רכבם היטב וכשהם מוציאים אותו למכירה, מדובר במציאה שלא ניתן למצוא באף מגרש. הטיפ הוא להיעזר בסבלנות, לא להתפשר על בדיקה מקיפה במכון בדיקות ולבדוק את השתלמות העסקה כנגד מחיר מחירון. צריך לזכור שבשוק הפרטי ישנם גם סוחרי רכבים ולא בהכרח ידיים פרטיות אותנטיות, אך כל עוד הרכב נבדק והתגלה כתקין, הוא עדיף על רכב שנרכש בליסינג. גם אם הוא לא מתקבל תחת תקופת אחריות.

לקריאה נוספת:

בשורה התחתונה:

כדי להשיג עסקה טובה, צריך להשקיע זמן בחיפושים. אם תהיו מעוניינים לרכוש רכב בתנאי מימון נוחים, מבחר הסוכנויות השונות יעזור לכם להפוך את תהליך הרכישה למורכב פחות. מצד שני, אם יש לכם את הסכום הנדרש ומספיק זמן כדי לחפש רכב מתאים, תוכלו למצוא את הרכבים הטובים ביותר דרך לוחות מכירת הרכבים מיד שניה ולרכוש מאדם פרטי ואמין.

5 כללי זהב לרכישת רכב מיד שניה

  • על פי החוק, כל רוכש פוטנציאלי יכול לקבל תמורת תשלום את היסטוריית הרכב מהמוסכים שבהם טופל וחברות הביטוח שבהן היה מבוטח.
  • אל תוותרו בשום אופן על בדיקה עצמאית של הרכב! גם אם תוצג לכם תעודת בדיקה קודמת.
  • אל תחתמו על הצהרת כוונות או הסכמים מול חברת הליסינג, לפני שתחליטו לרכוש סופית.
  • ברכישה מיד פרטית, בדקו עיקולים ושעבודים. תוכלו לעשות זאת דרך הדואר.
  • ברכישה מיד פרטית, צרו זיכרון דברים וציינו בו שאם יתגלו דברים לא תקינים בבדיקה, תהיה לכם זכות להתנער מהעסקה. כמו כן, וודאו שהמוכר מחייב לשלם דוחות וחובות שנצברו על הרכב לפני העברת הבעלות.