מבחן דרכים נוסח שברולט מאליבו LTZ

מתכננים להתחדש ברכב משפחתי? ערכנו עבורכם מבחן דרכים לשברולט מאליבו LTZ. אולי זאת הסנונית שמבשרת את חזרת הרכב המשפחתי?

בעולם ששייך כבר ממזמן לרכבי 'פנאי-שטחי', בימים בהם התרגלנו כולנו, על כורחנו, למימדים של כמעט שני מטר רוחב וכמעט חמישה מטרים אורך – כאילו שיש מקומות חניה פנויים – פזורים ברחבי העיר, בעולם שבו 'התרגלנו' לטפס אל תא הנוסעים של ה-SUV שלנו, האם לא הגיע הזמן לשקול חזרה אל מכונית משפחתית, סלונית, מפנקת ומרווחת באמת? לדעת המהנדסים בשברולט, התשובה היא כן, ב'כ' רבתי!

גודל ומרווח

עם מימדים נדיבים ומרכב נמוך, עם 445 ליטרים של תא מטען ומרווח לרגליים – לנהג ולנוסעים – כמו במחלקת עסקים, המאליבו מהווה מקום שנוח לשהות בו בזמן הנסיעה. תא הנוסעים אטום לרעש ומשדר תחושת יוקרה, משל יושבים אתם בלימוזינה אמריקאית – עד כדי כך מרווח.

גרסת ה-LTZ, המפוארת מבין שתי הגרסאות שמגיעות ארצה, מצופה עור, כולל המושבים וההגה – המחוממים שניהם, כולל את משענת היד ובעצם, פרט לגג הפנורמי הנפתח, כמעט על כל פנים הרכב. האיכות גבוהה ולמעט פלסטיקה שנראית מעט פשוטה מדי, נראה ומרגיש פנים הרכב – כמעט מליון דולר.

עוד נמצא כאן, מערכת בקרת האקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, חיבור לאפל קאר פליי ולאנדרואיד אוטו,  שני חיבורי USB, אחד מהם תצורת C, מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי, מאחור נמצא תריס של המזגן ושקע 12 וולט והמאליבו מתהדרת גם בכניסה והתנעה ללא מפתח.

הנעה או הנאה

אז המימדים נותרו אמריקאים, גם תפעול בלם ה'יד' – באמצעות דריכה על דוושה ושחרור על ידי סיבוב ידית ממש כמו פעם זוכרים? כאלה היו כל דגמי המאליבו מלכתחילה, גם הגריל המגודל והמבריק מקדימה הוא מסורתי וצפוי.  מה ששונה מ'הרוח האמריקאית' הוא המנוע – את מנוע ה-V6, עתיר ההספק ושתיין הדלק – זה שהתחיל את הסדרה, החליף מנוע 'אירופי' בנפח 1.5 ל', מוגדש טורבו, אליו משודכת תיבת הילוכים רציפה, היודעת לדמות גם מצב הילוכים 'ידני'. כל אלה מצטרפים יחדיו לכדי מכונית נוחה שכיף להתנייד איתה על הכביש ועל אף שמימדיה אינם ידידותיים במיוחד בתוך העיר, עדיין היא תספק אתכם גם בנסיעות השגרתיות, בית-גן/בי"ס-עבודה, בוקר/צהריים/ערב, ולא רק בנסיעה המשפחתית לחופשה.

חווית הנהיגה

האופי המשפחתי/סלוני של השברולט הזו ממשיך גם בחווית הנהיגה בה. עם 163 כ"ס ו-25 קג"מ – על משקל עצמי של 1,445 ק"ג, עם נתון תאוצה מאפס למאה קמ"ש של 9.5 שניות ומהירות מירבית של 210 קמ"ש, אין למאליבו יומרות ספורטיביות – ובצדק, אבל הקונה הפוטנציאלי – זה שעבורו תוכנן הרכב הזה – לא ממש מתעניין בכל אלו, אותו יעניינו הרבה יותר נתוני מערכות הבטיחות ומאלה יש כאן בשפע:

מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב שמחזירה את הרכב לצידו השני של הנתיב וחוזר חלילה ולא שומרת על הרכב במרכז הנתיב – כמקובל ברכבים אחרים, התרעה על גבי המראות על רכבים בשטחים מתים, בלימה אוטונומית, אזהרה על גבי השמשה הקדמית במקרה של אי שמירת מרחק, התראה לגבי תנועה חוצה בנסיעה לאחור, אל כל אלה מצטרפות גם לא פחות מ-10 כריות אוויר. הרבה בטיחות בשביל מחיר לא קטן של 177,402 ש"ח לגרסת הבסיס ו-192,402 ש"ח לגרסת ה-LTZ הנבחנת כאן (מחירים כוללים מע"מ ואגרות רישוי – מה שנקרא 'על הכביש').

ואם כבר בנתונים, מספרים ועלויות עסקינן – המעבר ממנוע זולל דלק לגרסה קטנה ומוגדשת אכן עשה הבדל ובמהלך מבחן הדרכים של המאליבו ראינו תוצאות מכובדות של 1:11 קמ"ל – מה שמתרגם ל-9 ל' ל-100 ק"מ.

בעצם, כל מה שצריך. בת'כלס.