לטיול יצאתם? כל מה שחשוב שיהיה ברכב

תקופת החגים היא הזדמנות מעולה לצאת מהבית ולפגוש את הטבע, רגע לפני שהקור והשיטפונות חוזרים בגדול. אז כדי שלא תעמיסו ציוד מיותר על הרכב לקראת הטיול ותשאירו מקום לדברים החשובים באמת, הנה כל הדברים שאסור לכם לזוז בלעדיהם

למרות שחופשות בטן-גב הן עניין די פופולרי, הישראלים אוהבים מאוד לטייל, לבלות בחיק הטבע ולמצוא נקודות מעניינות לעגון בהן לכמה שעות או אפילו כמה ימים. בין אם אתם מקמפנגים בחגים הקרובים ובין אם באתם בסך הכל ליום טיול קליל של כמה שעות, יש כמה דברי חובה שכדאי לצייד בהם את הרכב ליתר ביטחון. זכרו שגם קוץ שלא ניתן להוציא יחרב את הטיול בדיוק באותה המידה כמו פנצ'ר והרי זה ידוע שהתרחישים הכי מוזרים מגיעים בדיוק בזמן הלא נכון. צאו לטייל, היעזרו ברשימה הבאה ושיהיה לכם מהנה, נעים ובטוח!

מתכננים נסיעה

יום לפני הטיול כדאי לבצע בקרה כללית ברכב שכוללת שמן, מים וניפוח אוויר בצמיגים. הציצו לתוך תא המטען וודאו שיש לכם כבלים להתנעה, ערכת תיקון תקרים שמורכבת מגלגל רזרבי תקין ומנופח, ג'ק ומפתח אומים. אם אתם מתכננים כניסה ללב השטח עם ג'יפ או טנדר, אל תפסחו גם על ציוד החילוץ הבסיסי כמו רצועות ושאקלים, פנס, שמן מנוע ומי קירור.

גם אם אתם הכי ספונטניים שאפשר, החליטו מראש על כיוון הנסיעה ויעדי הריענון לעצירה בדרך. כמובן שרצוי להיעזר ב-Waze שאין עוד מלבדו, אבל אף פעם לא מזיק להצטייד גם באמצעי ניווט אחרים כדי לגלות את מה שנמצא מעבר לכבישים כמו המעיין הנסתר או חורבות טחנת הקמח הישנה. הכינו מראש קישורים בנייד להוראות הגעה מפורטות עד לנקודה המתאימה ואם ניווטים בשטח ממש עושים לכם את זה, אפשר להביא גם מפה ומצפן.

לקריאה נוספת

הפק"לים החשובים לכל טיול

ברור שלא נשלח אתכם לשום פינה בישראל בלי פק"ל קפה. גזיה קטנה, פינג'אן, כוסות, כפיות, סוכר וקפה/ תה הם המצרכים הכי קריטיים שהטיול שלכם צריך כדי לשמור על ערנות ואווירה טובה. אל תשכחו לוודא שמיכל הגז מלא ושיש קצת עוגיות כדי להמתיק את היום. אבל עם כל הכבוד לקפה אמצע הדרך, הפק"ל החשוב מכולם הוא ערכת העזרה הראשונה. רצוי שהיא תהיה מורכבת לא רק מפלסטרים ותחבושות אלא גם ממשככי כאבים, משחות, חומרי חיטוי, פינצטה וחומר דוחה יתושים.

גם פק"ל ה"חכם בשמש" אסור שייעלם מעיניכם. אמנם עכשיו מעונן והשמש כבר לא צולה אתכם באופן מוגזם, אבל כובע, מקדם הגנה, משקפי שמש והמון מים הם קריטיים לשעות רבות בחוץ.

ומה לגבי פק"ל הקמפינג? מחצלת גדולה, אוהלים או שקי שינה, כיסאות ושולחנות מתקפלים, מזרונים (מתנפחים או מספוג) ואפילו חוט תלייה לבגדים הרטובים הם כל מה שדרוש לכם כדי לשהות כמה שתרצו בתוך השטח. אם אתם יוצאים לטיול עם תינוקות או ילדים קטנים, תוכלו להביא איתכם לול קמפינג או עגלול ולקשור אותם על הגגון במידה ואין להם מקום בתוך הרכב.

דברים טובים לדרך

עונת המעבר היא עונה בלתי צפויה ולא כדאי להשאיר דברים ליד הגורל. הביאו גם לבוש ארוך למקרה שהיום ייעשה קריר ואם אתם נשארים ללילה, מומלץ להצטייד גם בגרביים. אם אתם נוסעים לטיול משפחתי וצריכים להעסיק את הקטנטנים לאורך הנסיעה, כדאי לחשוב מראש על משחקי דרך, משחקים וצעצועים שאפשר להשתמש בהם גם בטיול עצמו. נכון, הסלולרי שלכם הוא מועמד רלוונטי מאוד למשחקים שקטים, אבל תמיד כדאי להעשיר את הנסיעה באמצעים נוספים. השאירו חלק מהדברים (כמו קלפים, דפים, עטים, חוברת צביעה וכו') באופן קבוע ברכב, כדי שתמיד תוכלו לשלוף אותם גם בטיולים הבאים.